Rimac Kampus otvorio vrata, tu će se proizvoditi najskuplji auti na svijetu, ima i trkaću stazu
Mate Rimac otvorio je vrata svog kampus u Svetoj Nedelji. Riječ je o jednom od najmodernijih razvojnih istraživačkih i proizvodnih središta automobilske industrije u Europi koji je bio u izgradnji od 2019. godine. Interna cesta unutar kampusa, koja inače služi za kretanje posjetitelja i robe, može se pretvoriti u trkaću stazu u posebnim prigodama, a zgrada ima veliki atrij i ovojnicu od profiliranog lima. Uz novi kampus Rimac je i premijerno predstavio novi hiperautomobil Nevera R.
Na Rimčevom Kampusu krenulo se raditi 2019. Za ideju je zaslužan studio 3LHD, dok je kao izvođač izabrana tvrtka Facies. Kampus je izgrađen u Svetoj Nedelji, na parceli veličine 220.000 kvadrata. Spaja visoku tehnologiju s prirodnim okolišem, stvarajući dinamičan prostor koji prihvaća promjene i prilagođava se budućem razvoju, s naglaskom na održivost i integraciju tehnologije, prirode i zajednice.
Galerija 9 Fotografija
OtvoriMasivna zgrada
Integralno je zamišljen kao park s proizvodnim pogonom i uredskom zgradom maksimalno uklopljenima u planirani okoliš. Prva faza izgradnje obuhvatila je zgradu proizvodnog pogona i uređenje okoliša, poručuju iz 3LHD-a.
Kampus je na lokaciji koja osigurava lak pristup s obilaznice, uz dovoljno veliko zemljište koje može zadovoljiti potrebe budućeg razvoja. Proizvodni pogon smješten je u masivnoj zatvorenoj zgradi koja pokriva više od 75.000 četvornih metara.
Brza izgradnja osigurana je industrijskom tehnologijom gradnje, koja kombinira prefabricirane armiranobetonske i čelične elemente. Unutar zgrade integrirane su razne proizvodne funkcije, dizajnirane kako bi omogućile fleksibilnost i prilagodljivost u kratkim vremenskim okvirima.
Odjeli su projektirani kao zasebne ‘kuće unutar kuće’, s visinama stropova od šest metara te međuprostorima za instalacije. Uz različite proizvodne i skladišne prostore, zgrada također uključuje uredski dio povezan s proizvodnjom, smješten na međukatu, osvijetljen zelenim atrijima i krovnim prozorima.
Atrij za svjetlo i ovojnica od profiliranog lima
Unutarnja organizacija riješena je uspostavljanjem jasnih komunikacijskih puteva, dimenzioniranih poput ulica, koji omogućuju jednostavno kretanje i navigaciju. Uz njih se nalaze zajednički prostori kao što su sanitarni čvorovi i čajne kuhinje, osmišljeni kao unutarnje niše unutar tehnološki sterilnog krajolika.
Na križanju glavnih osi nalazi se središnji atrij, prošireni komunikacijski prostor s velikom kuhinjom i zajedničkom blagovaonicom, koja služi kao mjesto okupljanja. Uvođenje atrija omogućuje prirodno svjetlo, svježi zrak te ugodniju mikroklimu i atmosferu unutar zgrade.
Glavni oblikovni element proizvodne zgrade je kontinuirana ovojnica od profiliranog lima. Aluminij je odabran zbog svoje lakoće i jednostavnosti postavljanja na pročelje, omogućujući potrebnu zakrivljenost na uglovima. Istovremeno, osigurava refleksiju i dematerijalizaciju masivnog proizvodnog volumena, otvarajući temu nove monumentalnosti i njezina odnosa prema okolnom prostoru.
Ovojnica zgrade djelomično je perforirana kako bi omogućila poglede prema van ili osigurala ventilaciju tehničkih prostora. Jasnoća ovojnice omogućuje prilagodbu svim dinamičnim procesima koji se odvijaju unutar zgrade. Materijali su pažljivo odabrani kako bi se omogućila njihova ponovna upotreba i recikliranje. Za potrebe proizvodnog pogona koriste se isključivo obnovljivi izvore energije.
Interna cesta koja postaje trkaća staza
Budući da se očekuje da će kompleks primati više od tisuću zaposlenika i posjetitelja, jedan od ključnih aspekata dizajna je planiranje kretanja različitih tipova korisnika. Protok robe dizajniran je s učinkovitom trasom, dok se posjetitelji i kupci kreću sporije, otkrivajući različite dijelove kampusa. Interna cesta unutar kampusa, koja inače služi za kretanje posjetitelja i robe, može se pretvoriti u trkaću stazu u posebnim prigodama.
Kada bude dovršen, Kampus će biti idealan dom za Rimac Grupu, podijeljenu između najveće svjetske kompanije za hiperautomobile – Bugatti Rimac – i dobavljača tehnologije za električna vozila, Rimac Technology. Kampus će sadržavati proizvodnju i montažu hiperautomobila, uključujući potpuno električne Nevera i Nevera R hiperautomobile, kao i postrojenja za montažu prototipova, proizvodnju kompozitnih materijala, CNC obradu, tapeciranje i najsuvremeniju lakirnicu. Osim toga, Kampus će biti mjesto proizvodnje za tri velika automobilska baterijska projekta Rimac Technology, i više od toga. Usmjeren prema budućnosti, održiv i fokusiran na zaposlenike, Kampus savršeno odražava vrijednosti Rimac Grupe.
Predstavljena i nova Nevera
Prvi djelatnici Rimac Grupe upravo su stigli u Rimac Kampus, proizvodnu halu na 75.000 kvadrata, gdje će se proizvoditi hiperautomobili, električni pogoni i baterijski sustavi.
Prva faza izgradnje Kampusa stajala je 120 milijuna eura vlastitih sredstava, rekao je predsjednik Uprave Rimac Grupe Mate Rimac. Ovdje će se proizvoditi hiperautomobili za Bugatti-Rimac, ali i baterijske komponente i sustave za vodeće svjetske automobilske kompanije, izvještava hrt.hr.
Treba reći kako je uz novi kampus Rimac premijerno predstavio i novi hiperautomobil sportske klase Nevera R. koji ima 2.107 konjskih snaga. Osmišljen je, kako je istaknuto, za uzbudljivu vožnju i svladavanje zavoja. Rečeno je i da se radi o najsnažnijem autu na svijetu. Najavljeno je kako će se proizvesti 40 Nevera R.
Prošle godine, u Coca Cola Areni u Dubaiju, Mate Rimac je pred 15.000 ljudi s partnerima predstavio novi projekt. O čemu je riječ, provjerite ovdje.