Pretraga

Iz grada komentirali rezultate zatvaranja Stare Vlaške: Moguće zatvaranje Martićeve i Masarykove

A- A+

Zamjenik zagrebačkog gradonačelnika, Luka Korlaet, danas je na press konferenciji komentirao dosadašnje rezultate nakon zatvaranja Stare Vlaške za automobile i otvaranja trajne pješačke zone. Dodao je kako se razmatra i zatvaranje dijela Martićeve ulice za vozila, a zatvaranje Masarykove je svakako u planu, a prvo testiranje će obaviti u rujnu.

Masarykova ulica | Screenshot/GoogleEarth

Tomašević nije mogao prisustvovati press konferenciji zbog pozitivnog Covid testa, pa su umjesto njega riječ preuzeli zamjenici. Korlaet je komentirao njihov plan odmicanja Zagreba od autocentričnog grada, utjecaj zatvaranja i najavu javnog natječaja za trajno preuređenje Stare Vlaške, probno zatvaranje Masarykove te ideju oko zatvaranja Martićeve.

Masarykova – lijevo, Stara Vlaška – sredina, Martićeva – desno | Screenshot/GoogleEarth

– Pokazalo se da prometno funkcionira, uveli smo jedinicu prometne mladeži na zebri na Branjugovoj ulici, koja naizmjenično propušta pješake i vozila. Postoji mogućnost pristupa stanara i dostavnih vozila (u Staru Vlašku). Prebacili smo dio parkinga za osobe s invaliditetom na južnu stranu Langovog trga. Nitko nije zakinut, dapače, svi su na dobitku, rekao je Korlaet.

Vlašku se planira trajno preurediti i namijeniti pješacima. Planira se potpuno novi izgled bez prometnice.

– Mislimo u najskorije vrijeme raspisati i javni urbanističko-arhitektonski natječaj za uređenje Stare Vlaške ulice. Znači za trajno preuređenje, s trajnom sadnjom koja će trajno promijeniti ovaj potez u gradu, naglasio je Korlaet.

Stara Vlaška | Screenshot/GoogleEarth

Korlaet podupire ideju gradske četvrti Donji grad – Medvešćak o pretvaranju dijela Martićeve u pješačku zonu.

– Vijeće gradske četvrti Donji grad – Medvešćak ima jednu sjajnu inicijativu da se dio trga Fra Grge Martića, koji se kolokvijalno naziva ‘Mala Martićeva’, zatvori za promet. Uska jednosmjerna ulica kojom dnevno prođe tek nekoliko dostavnih vozila, što je dovoljno da dezavuira ovaj prostor i da ga rascjepi na dva dijela. Čini nam se to da je to potpuno nepotrebno, brojanje prometa i studije su nam pokazale da bi se to zatvaranje također moglo dogoditi vrlo bezbolno, a da bi značajno povisilo kvalitetu života u tom dijelu grada jer bi se okrupnilo taj trg i spojilo ga s caffe barovima na južnoj strani, predložio je Korlaet.

‘Mala Martićeva’ | Screnshot7GoogleMaps

Probno zatvaranje Masarykove ulice planira se u rujnu za vrijeme Europskog tjedna mobilnosti te će se istovremeno provoditi prometna studija.

– Najavljeno širenje pješačke zone na istočni dio Masarykove ulice je također u planu, i to već u rujnu za privremeno zatvaranje za Europski tjedan mobilnosti. Tjedan mobilnosti je tjedan kada se promoviraju oblici prometa alternativni automobilima. Želimo se odmaknuti od autocentričnog grada. Na inicijativu gradske četvrti Donji grad – Medvešćak, voljeli bismo privremeno zatvoriti istočni dio Masarykove kao pilot projekt. Istovremeno naručili smo i prometnu studiju od Prometnog fakulteta u Zagrebu, koja bi trebala pokazati što ovo zatvaranje znači za promet u okolnim ulicama. S ta dva pristupa provjerit ćemo da li je moguće trajno zatvaranje Masarykove ulice, što bismo jako željeli, naglasio je Korlaet.

Masarykova ulica | Screenshot/GoogleEarth

Copy link
Powered by Social Snap