Pretraga

Brže od Mostara do Dalmatine: Gradi se brza cesta s tunelima, mostovima, nadvožnjacima

A- A+

Od zapada BiH do Dalmatine gradi se brza cesta. Osim što će se, krećući od Mostara na dva mjesta spojiti s autocestom na Koridoru Vc, Mostar će povezati s Dalmatinom na širem području Imotskog. U travnju prošle godine odabrani su ponuditelji IGH za projektiranje, nadzor i kontrolu kvalitete u graditeljstvu Mostar i IPSA Sarajevo, a prvi radovi već su krenuli. Druga dionica, od Pologa do granice RH u potpunosti je projektirana te je započet proces eksproprijacije zemljišta, duljine 40,4 kilometra.

brza cesta od mostara do hrvatske autoceste | JP Autoceste FBiH

Iz zapadne Hercegovine kreće brza cesta koja će se na istočnom dijelu, na dvije lokacije, spojiti s autocestom na Koridoru Vc. Ista cesta trebala bi Mostar spojiti s Hrvatskom na širem prostoru Imotskog, nadovezujući se na dalmatinsku trasu autoceste A1. Za čak 762.247,24 eura potpisan je ugovor za projektiranje, a projektanti su odabrani u travnju.

Zbog zahtjevnosti podijeljen u dva dijela

Trenutno se kraju privode pripremne aktivnosti, a projekt je zbog zahtjevnosti podijeljen u dva dijela, Mostar sjever – Polog te Polog – granica RH. Nakon provedene tenderske procedure JP Autoceste FBiH odabran je projektant za izradu idejnog projekta brze ceste Mostar – Široki Brijeg – granica RH, te dionicu Mostar sjever – Polog.

Izdvojeni članak

Probijena druga cijev najdužeg cestovnog tunela kod susjeda

Za projektanta navedenog dijela brze ceste odabrana je grupa ponuđača, koju čine IGH d.o.o. za projektiranje, nadzor i kontrolu kvalitete u graditeljstvu Mostar i IPSA Institut d.o.o. Sarajevo. Brza cesta Mostar sjever – Široki Brijeg – granica RH trebala bi biti ukupne dužine 60,7 kilometara. Prva dionica Mostar sjever – Polog je dužine 20,3 kilometra, dok je druga dionica Polog – granica Republike Hrvatske duga 40,4 kilometra.

Mostar sjever – Polog inače je i Sjeverna obilaznica grada Mostara. Početna točka je u naselju Kutilivač, odnosno od petlje Mostar sjever na Koridoru Vc i završava u zoni naselja Polog, gdje se spaja s južnom obilaznicom. Na ovoj dionici predviđena je pored otvorene trase i izgradnja osam mostova, kao i tri tunela.

Provode se pripremne aktivnosti

Brza cesta koja će Mostar preko zapadne Hercegovine spojiti s Hrvatskom na širem prostoru Imotskog, omogućavajući time i povezanost na dalmatinsku trasu autoceste A1 jedan je od prioritetnih projekata u okviru kojega se trenutno provode pripremne aktivnosti. Zbog zahtjevnosti i geografske pozicije, dionica je podijeljena na dva dijela Mostar sjever – Polog te Polog – granica RH.

Početak potonje dionice je na području Mostarskog blata (Polog), koja se nalazi u dužini od 1,50 kilometara na području HNŽ, dok ostatak poddionice prolazi područjem ZHK i završava se petljom Polugrno. Samo na ovoj poddionici je projektirano dvostrano odmorište ‘Gradina’, deset podvožnjaka, dva mosta i jedan nadvožnjak, piše vecernjilist.ba.

Ovdje pročitajte sve o Koridoru Vc, koji se u Hrvatskoj privodi kraju, dok susjedi na koridoru imaju brojna aktivna gradilišta.

Copy link
Powered by Social Snap