Pretraga

‘Cesta zvana čežnja’ ide dalje: Još samo 22,5 km za brzu vezu sa Zagrebom

A- A+

Svaki dio Hrvatske ima neku ‘cestu zvanu čežnja’. Na samom sjeveru to je brza cesta koja bi Koprivnicu i Bjelovar povezala sa Zagrebom. Iako je riječ o dva odvojena projekta, zbog dugogodišnjeg čekanja na makar naznaku početka radova, polako se gubila nada da će ikad krenuti. No, izgleda da se u ovoj godini nešto ipak pokrenulo. Hrvatske ceste osigurale su 1,8 milijardi eura za važne projekte, među kojima se našlo i 22,5 kilometara do Koprivnice.

ilustracija | foto: Pexels

Koprivnica i Bjelovar su dva grada koja beskrajno dugo čekaju na spajanje brzom cestom sa Zagrebom. Osvrćući se jednom prilikom u 2024. godini na nastavak gradnje dijela između Križevaca i Koprivnice župan Koprivničko-križevačke županije Darko Koren nazvao je taj projekt ‘cestom zvanom čežnja’, što smo prenijeli.

Istom je prilikom napomenuo kako se od 2016. kada je cesta ‘dosegnula’ Križevce čeka na nastavak radova sve do Bjelovara. Čini se da je konačno osigurano financiranje za novu fazu radova.

Izdvojeni članak

Rasterećenje Savske ceste: Treba li Zagrebu uopće Šarengradska ili je Jarunski most bolje rješenje?

Konačno pomak

Inače, u tijeku su radovi na 7,5 kilometara dugoj prometnici između Križevaca i Kloštra Vojkovačkog, koja bi se trebala završiti u nešto više od narednih godinu dana, u veljači 2026.. No, cesta na koju se čeka i koja tek treba krenuti bila bi nastavak sedam kilometara duge prometnice te znatno većih gabarita.

Na onu ‘manju’ cestu, u planu je nadogradnja lijevog kraka dionice u duljini 22,5 kilometara, s brojnim vijaduktima te tri vrlo zahtjevna tunela. Očekuje se da bi proces mogao potrajati oko 16 mjeseci, a budući da su Hrvatske ceste, čini se, osigurale financiranje, nazire se i početak ovih radova.

Prema informacijama iz Hrvatskih cesta za 2025. godinu je osigurano 1,8 milijuna eura za izradu glavnih i izvedbenih projekata te ishođenje građevinske dozvole za dio podravskog ipsilona. Stoga se čini kako je brza cesta od Kloštra Vojkovačkog ipak u planu i njen nastavak osiguran, a radovi bi mogli početi ovog ljeta, piše epodravina.hr.

Izdvojeni članak

Bjelovar dobiva zračnu luku, već se zna lokacija, građani iznenađeni

Podravski ipsilon

Podsjećamo, iako se radilo na dionici između Križevaca i Kloštra Vojkovačkog, donedavno se činilo kako bi spajanje Koprivnice na brzu cestu moglo ostati neostvareni san. Kako nam je rečeno iz Hrvatskih cesta prošle godine kada smo se raspitivali za projekt, obuhvatniji plan svakako je povezati Koprivnicu i Bjelovar brzom prometnicom do Zagreba, iako je riječ o dva odvojena projekta definirana prostorno-planskom dokumentacijom.

Dva projekta popularno se nazivaju ‘Podravskim ipsilonom’. Riječ je o brzoj cesti DC10, čvorištu Sveta Helena-Križevci-Koprivica-GP  Gola (granica Republike Mađarske), te brzoj cesti DC12, Vrbovec-Bjelovar-Virovitica-GP terezino Polje (granica Republike Mađarske) koje bi dva grada povezale jedinstvenom brzom cestom s glavnim gradom.

– Brza cesta DC10 od Svete Helene do Križevaca je izgrađena. Dionica Križevci – Kloštar Vojakovački trenutno je u izgradnji, a za dionicu Kloštar Vojakovački – Koprivnica izrađeno je idejno rješenje i Studija o utjecaju na okoliš te je ishođeno Rješenje o prihvatljivosti zahvata za okoliš. Izrađeni su idejni projekti te je u tijeku postupak ishođenja lokacijske dozvole, rečeno nam je iz Hrvatskih cesta o ovom projektu važnom za sjever Hrvatske iz HC-a u studenom 2024. godine.

Konačno je izabrano rješenje za polivalentni trg u Koprivnici. Kako će izgledati preko 16.000 kvadrata pogledajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap