Pretraga

Degradirana državna cesta napokon se ‘presvlači’ za 8 milijuna eura, projekt se vuče 10 godina

A- A+

Projekt rekonstrukcije za skoro 7 kilometara državne ceste u Karlovačkoj županiji vuče se već gotovo desetljeće. Nakon što je 2016. godine predviđena izrada izvedbenog projekta, u 2019. Vlada je od nadležnog ministarstva i Hrvatskih cesta zatražila pokretanje obnove. Radovima bi se ‘sredila’ dionica ceste izložena poplavama.

cesta | Pixabay

Projekt rekonstrukcije skoro 7 kilometara dionice državne ceste u Karlovačkoj županiji planira se već skoro deset godina. Nakon postupka kojim se tražio izvoditelj idejnog projekta obnove još u 2016., radovi bi mogli krenuti uskoro, čim se odabere tvrtka koja će izvesti radove. Prema procjeni riječ je o investiciji od 8 milijuna eura.

Izdvojeni članak

Važan most star 77 godina ide u milijunsku obnovu, Hrvatske ceste daju novac

Degradirana dionica državne ceste

Prema dokumentu Vlade RH, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture 2019. je zaduženo da u suradnji s Hrvatskim cestama provede Projekt obnove državne ceste DC36. U pitanju je dionica Blatnica Pokupska-most na kanalu Kupa duljine 6,7 kilometara.

Hrvatske ceste 2016. godine su objavile projekt za izradu idejnog projekta i ishođenje lokacijske dozvole za obnovu. Vrijednost tog postupka svojevremeno je procijenjena na nešto više od 66 tisuća eura. Zatim je dokumentom Vlada Ministarstvo zadužila da poduzme aktivnosti za uvrštavanje Projekta u plan održavanja cesta za 2019. godine, a sada se izgleda konačno ostvaruje.

– Projekt obnove državne ceste DC36 na dionici Blatnica Pokupska – most na kanalu Kupa, duljine 6,7 km, planira se zbog posljedica višegodišnjih poplava koje su djelovale na konstrukciju ceste i za vrijeme poplava zatvarale prometnu komunikaciju, stoji u dokumentu Vlade RH.

Sprema se rekonstrukcija dionice državne ceste | foto: screenshot pregleda situacija (EOJN)

Zaštita od poplava

Ključni dio zahvata odnosi se na podizanje nivelete državne ceste DC36 za otprilike jedan metar iznad postojeće. Taj zahvat, objašnjeno je, u budućem vremenu umanjio bi utjecaj visine vode u slučaju poplava. Prije pet godina, za projekt su ishođeni Idejni projekt i lokacijska dozvola, te se pripremala objava natječaja za izradu Glavnog projekta.

Vrijednost investicije u dokumentu Vlade procijenjena je na iznos od 5,4 milijuna eura. Ovaj dokument naveo je i kako su sredstva osigurana u Financijskom planu Hrvatskih cesta za 2019. godinu, a projekcijama plana i za 2020. i 2021. godinu u okviru aktivnosti K2012 Investicijsko održavanje i rekonstrukcija državnih cesta. Vrijednost radova koji su se sada nešto izmijenili u međuvremenu je porasla za koji milijun.

Rekonstrukcija za sigurniji promet

Danas, šest godina nakon najave važnog projekta rekonstrukcije, javim postupkom traži se izvođač za radove za koje se sada procjenjuje da bi mogli koštati okvirno 8 milijuna eura. Rok za dostavu dokumentacije za izvođenje radova na rekonstrukciji državne ceste od Blatnice Pokupske do mosta na Kanalu Kupa je 5. ožujka 2025..

Izdvojeni članak

Natječaj za prugu Leskovac-Karlovac ide dalje, ‘pojačan’ za 10 milijuna eura, Strabag ostaje u igri

Prema opisu projekta, osnovni cilj građevinskih radova je rekonstrukcija predmetne dionice u svrhu sigurnijeg i udobnijeg odvijanja prometa unutar i izvan naselja. Uređenje prometnice predviđeno je u skladu s važećom tehničkom regulativom te prostorno-planskom dokumentacijom. Planira se zamjena pješačkih staza u cijelosti, širenje odnosno ujednačavanje kolnika duž cijele dionice, te izvedba bankina propisane širine.

– Horizontalni i vertikalni elementi prometnice te poprečni nagibi kolnika će se urediti i prilagoditi propisima koliko dopušta postojeća izgradnja, te će se na taj način popraviti vozno-dinamičke karakteristike prometnice koliko god je moguće, uzimajući u obzir ograničavajuće faktore kao što su postojeći privatni objekti i tako dalje, navodi dokumentacija.

Nova stajališta

Prilagodbom uzdužnog presjeka eliminirat će se nepregledne vertikalne krivine gdje god je to moguće, poštujući prostorna ograničenja. Od ostalih zahvata je predviđena i rekonstrukcija i dogradnja sustava odvodnje oborinskih voda, rekonstrukcija postojećih propusta, te izgradnja novih, kao i nadogradnja infrastrukture za pješački i biciklistički promet, te uređenje postojećih autobusnih stajališta.

radovi na cesti | pexels

Nadalje, uz tri postojeća autobusna stajališta planiraju se dva nova u polovici zahvata te jedno novo autobusno okretište na izlazu iz mjesta kod naselja Rožan breg. Postojeća stajališta su zadržana i projektirana s ugibalištima kako bi se zadovoljili uvjeti propisani Pravilnikom o autobusnim stajalištima.

Dogradnja objekata

Uz to, reonstrukcijom će dionica dobiti neke nove objekte. Tako je na križanju državne ceste D36 i kanala Kupćina predviđena izgradnja novog mosta Blatnica, a na križanju državne ceste o potoka Kožeška propusta Kožešla.

U oba slučaja planira se izgradnja AB monolitne konstrukcije s pločastom rasponskom konstrukcijom. K tome, dok bi ukupna širina rasponskog sklopa mosta trebala biti 10,50 metara, propust bi trebao biti širine 10,20 metara.

Ovdje pročitajte više o tome što se sve planira u okviru rekonstrukcije važne prometnice u zagrebačkoj Dubravi.

Copy link
Powered by Social Snap