Foto: Ovako izgleda gradilište zadnjih 5 kilometara Koridora V c kroz Hrvatsku
Ukupna duljina koridora V c kroz Hrvatsku iznosi 88,6 kilometara. Nakon što je krajem 2022. godine u promet puštena dionica od Osijeka do Belog Manastira, u prometu je trenutno ukupno 83,6 kilometara trase. Radovi na posljednjih pet kilometara do granice s Mađarskom u završnici su, a trenutno se radi na vijaduktu Karašica.
Još je samo pet kilometara potrebno da Hrvatska u potpunosti završi svoj dio trase Koridora V c u dužini od 88,6 kilometara. Riječ je o dionici na potezu od Belog Manastira do granice s Republikom Mađarskom. Gradilište je dugo, radovi zahtjevni, ali nema dana bez napretka.
Trenutno se radi na najvećem objektu na trasu, vijaduktu Karašica koji premošćuje željezničku prugu i kanal Karašica, a dug je 327 metara. Ukupno je izgrađeno oko 25 posto temelja i stupova lijevog i desnog mosta Karašica. Prefabriciranih nosača proizvedeno je 20 posto te uskoro započinje njihova prva montaža na gradilištu, piše jutarnji.hr.
Pored ovog objekta na trasi će se nalaziti i dva nadvožnjaka, svaki dug 72 matera, te tri mosta. Autocesta je pak projektirana tako da ima dva odvojena kolnika od kojih će svaki imati dva vozna traka i jedan zaustavni trak. Oni će međusobno razmaknuti razdjelni pojasom širine četiri metra.
Radove izvodi tvrtka Osijek–Koteks, a ugovor vrijedan 45,9 milijuna kuna sklopljen je lani u kolovozu. Rok za izvođenje radova je 2 godine od uvođenje izvođača u posao.
Najveća koncentracija radova je na nasipu, obujma 540.000 metara kubnih, a izvedenost je ovdje na visokih 80 posto. Nakon završetka nasipa kreće izgradnja kolnika.
Pogledajte ovdje kako izgleda najskuplja i najzahtjevnija dionica Koridora V c kroz BiH.