Pretraga

Galerija: Veliki riječni projekt u Osijeku napreduje punom parom, gradi se terminal, obala i željeznički kolosijeci

A- A+

Iako se u Hrvatskoj kada je riječ o ulaganjima u lučku infrastrukturu najčešće govori o morskim lukama, posljednjih godina i riječne sve više dobivaju na važnosti. Tako je u Luci Osijek u visokoj fazi izgradnje terminal za pretovar rasutih tereta – investicija vrijedna gotovo 35 milijuna eura. U sklopu projekta gradi se čitav niz sadržaja: od obale i željezničkih kolosijeka pa sve do novih skladišta. Radovi napreduju punom dinamikom, a završetak cijelog projekta očekuje se do kraja ove godine.

Izgradnja terminala u riječnoj luci Osijek | Foto: OBZ

U najmanjem od četiri velika hrvatska grada – Osijeku, posljednjih je mjeseci i zračna i riječna luka pretvorena u veliko gradilište. Jedna je, naravno, zračna luka gdje niče novi terminal, a druga riječna luka na Dravi, gdje se, vjerovali ili ne, također gradi terminal, ali onaj namijenjen pretovaru rasutih tereta. Riječ je o izuzetno važnom projektu za gospodarski razvoj ne samo Osječko-baranjske, nego i susjednih županija te za cijeli vodni put Drave. Dugo iščekivana investicija sada je u visokoj fazi izgradnje. Njena ukupna vrijednost iznosi 34,4 milijuna eura – od čega 25 milijuna otpada na same radove, a financira se 85 posto iz Europskog kohezijskog fonda i 15 posto iz državnog proračuna.

Da radovi napreduju punom parom, potvrdile su i županica Nataša Tramišak te ravnateljica Lučke uprave Osijek Iva Horvat, koje su posjetile gradilište. Prema riječima županice, projekt se bliži završetku, a više od 40 posto radova već je izvedeno. Planirano je da svi radovi budu završeni do kraja godine, a već sljedeće godine terminal će biti i službeno otvoren.

Izgradnja terminala u riječnoj luci Osijek | Foto: OBZ

Ceste i željeznički kolosijeci

Projekt obuhvaća izgradnju obalne građevine dužine 240 metara s dva veza, pristupne ceste, željezničkih kolosijeka i kranske staze, usipnog koša s uređajima za pretovar, nadstrešnice, trafostanice te cjelokupne lučke infrastrukture. Rekonstruirat će se i postojeća vertikalna obala u dužini od 100 metara, a dodatno će se urediti terminali za paketne, generalne i rasute terete, među kojima je i 220 metara nove obale namijenjene prekrcaju šećera, žitarica, paketa i kontejnerskog tereta.

Osim same gradnje, projekt predviđa i nabavu suvremene opreme, poput pretovarnih traka i liftova za rasute terete, kao i izgradnju otvorenih skladišta, novih kolosijeka i kranskih staza. Time će Luka Osijek dobiti modernu i potpuno funkcionalnu infrastrukturu, a u idućem razdoblju razgovarat će se i s resornim ministarstvom te ostalim dionicima o poboljšanju plovnosti Drave, kako bi brodovi mogli nesmetano pristajati i isplovljavati iz luke.

Izgradnja terminala u riječnoj luci Osijek | Foto: OBZ

Izgradnja terminala u riječnoj luci Osijek | Foto: OBZ

Izgradnja terminala u riječnoj luci Osijek | Foto: OBZ

Gradi se i južna obala

Kako je istaknula županica, dugi niz godina zagovaralo se da se ova investicija realizira upravo u Osijeku, čime bi se otvorio put za intermodalni transport i učinkovitiji prijevoz robe. Izrazila je i zadovoljstvo što Luka Osijek paralelno provodi druge projekte, među kojima je i rekonstrukcija te izgradnja južne obale. Upravo u sklopu projekta izgradnje terminala predviđeno je i proširenje južne obale, gdje će se podići 100 metara nove vertikalne obale, prijelazna konstrukcija te 230 metara polukose obale.

Riječ je o jednom od većih projekata koji se trenutačno financira sredstvima CEF-a za izradu projektne dokumentacije, a u sljedećem razdoblju i za ulaganje u samu južnu obalu. Osim toga, i sva rekonstruirana te uređena pristaništa značajno će promijeniti izgled Luke Osijek, a posljedično i generirati nove gospodarske aktivnosti na ovom području. U Osijeku je aktivno i gradilište uz pistu, a radovi nisu stali čak niti tijekom ljeta. Više o tome pročitajte ovdje.

Izgradnja terminala u riječnoj luci Osijek | Foto: OBZ

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap