Pretraga

HŽ za izgradnju ove pruge treba 42 građevinske dozvole i 620 milijuna eura

A- A+

HŽ Infrastruktura plasirala je novi mega projekt koji cijenom premašuje svaku dosadašnju najavu. U okviru modernizacije cjelokupne pruge koja je velikim dijelom degradirana i neelektrificirana, sprema se rekonstrukcija 83 kilometra između Dugog Sela i Novske. Ovaj posao mogao bi koštati nevjerojatnih 620 milijuna eura.

putnički vlak

Putnički vlak | foto: HŽ Putnički prijevoz

HŽ Infrastruktura posljednjih godina najavila je brojne modernizaciju cjelokupne željezničke mreže diljem države. Rekonstrukcija je planirana u fazama, po zasebnim dionicama, a cifra sa svakim novim najavljenim projektom raste. Najnoviji projekt rekonstrukcije pruge od Dugog Sela do Novske, procijenjenu vrijednost modernizacije podiže za novih 620 milijuna eura.

Dvokolosiječna pruga

Novim postupkom HŽ traži izvođače radova na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo-Novska ukupne duljine 83 kilometra. Radovima bi se prugu trebalo prilagoditi novim normama i jedan kolosijek cijelom dužinom proširiti na dva.

Izdvojeni članak

Hrvatske željeznice daju 16 milijuna eura za 12.000 tona novih tračnica

Uredit će se jednokolosiječna pruga koja trenutno služi za odvijanje međunarodnog prometa M103 Dugo Selo-Novska. Sastavni je dio koridora RH1, inače bivšeg X. paneuropskog koridora od Dobove, odnosno državne granice, preko Savskog Marofa, predmetnom dionicom, kroz Vinkovce do državne granice.

Na važnim koridorima

Pruga je nastavak željezničke pruge M102 od Zagreba do Glavnog kolodvora prema Dugom Selu. Riječ je o zajedničkoj pruzi koridora RH1 i RH2, inače bivšeg ogranka V.b i već spomenutog X. koridora. Poznato je kako bi se u kolodvoru Dugo Selo razdvojile jednokolosiječne pruge M103 Dugo Selo-Novska te M201 od granice do Dugog Sela.

Od osnovnih zahtjeva ističe se izgradnja dvokolosiječne pruge na otvorenoj željezničkoj pruzi, te povećanje nazivne projektirane građevinske brzine na brzinu vožnje od najmanje 160 kilometara na sat. Određena je i najveća dopuštena masa željezničkih vozila, gdje se po modelu opterećenja razlikuju model opterećenja D4 za otvorenu prugu i model opterećenja E5 za željezničke mostove. K tome su propisani i novi uvjeti elektrifikacije koja bi se proširila na svih 83 kilometra koliko će biti zahvaćeno radovima.

Željeznička pruga | foto: HŽ Infrastruktura

Novi infrastrukturni objekti

Projektnom dokumentacijom definirano je koje ciljeve valja izvršiti za uspješnu provedbu. Izgradnja drugog kolosijeka prvenstveno se predviđa za dionice Dugo Selo-Kutina te Lipovljani-Novska uz postojeći, i to s južne strane predmetne dionice. U planu je i rekonstrukcija vodoravnih lukova na dionicama Dugo Selo-Kutina i Lipovljani-Novska za brzinu od 160 kilometara na sat, s iznimkama ulaska na kolodvore u kolodvor Dugo Selo i Ivanić Grad.

Od kolodvora koji će nakon izgradnje drugog kolosijeka ostati u funkciji predviđa se rekonstrukcija kolodvorskih zgrada u Ivanić Gradu, Popovači, Kutini, Dugom Selu i Novskoj. Što se pak tiče rekonstrukcije postojećih stajališta, na dvokolosiječnoj pruzi trebala bi se rekonstruirati stajališta u Ostrni, Prečecu, Širincu, Voloderu, Repušnici, Lipovljanima i Staroj Subocki.

Kolodvori Deanovec, Ludina, Moslavačka Gračenica i Lipovljani trebali bi se prenamijeniti u stajališta, a od preostalih radova spremaju se gradnje novih nadvožnjaka ili podvožnjaka. Iznimka će biti željezničko-cestovni prijelazi Ostrna, Križ, Lipovica i Voloder koji će se osiguravati u razini.

Ništa bez dozvola

Nadolazeći radovi ugrubo su podijeljeni na četiri odvojene dionice, a prije početka valja ishoditi potrebne građevinske i uporabne dozvole. Tehničko-funkcionalne cjeline su dionica Dugo Selo-Ivanić Grad, Ivanić Grad-Popovača, Popovača Kutina te na poslijetku Kutina-Novska.

Za prvu i treću dionicu potrebno je ishoditi 8, odnosno ukupno 16 građevinskih i uporabnih dozvola, za drugu dionicu 12, a za posljednju, četvrtu dionicu 14 građevinskih i uporabnih dozvola. Ukupno je tako za sva četiri projekta prije početka rekonstrukcije potrebno ishoditi 42 građevinske i uporabne dozvole.

Ovdje pročitajte detalje o uređenju 14 kilometara pruge između Karlovca i Ozlja.

Copy link
Powered by Social Snap