Konačna odluka! Turci će graditi 226 milijuna eura ‘tešku’ željezničku prugu do Karlovca
Tri mjeseca nakon početka razmatranja pristiglih ponuda za važan projekt rekonstrukcije i izgradnje željeznice između Hrvatskog Leskovca i Karlovca konačno stiže odluka o odabiru izvođača. Od pet pristiglih ponuda odabrana je najjeftinija zajednice ponuditelja turske tvrtke Doguus Insaat ve Ticaret A.S. s članom BK montažom. Posao od 226 milijuna eura trebali bi izvesti za okvirno tri godine.

Konačno poznato tko će graditi prugu Hrvatski Leskovac-Karlovac | foto: HŽ Infrastruktura
Nakon više odgoda važnog projekta i mjeseci iščekivanja i ova priča konačno dobiva epilog: HŽ Infrastruktura upravo je objavila da će trasu između Hrvatskog Leskovca i Karlovca procijenjene vrijednosti od 255 milijuna eura graditi – Turci. Posao rekonstrukcije i dogradnje 44 kilometra dugačke pruge pripao je zajednici tvrtke Doguus Insaat ve Ticaret A.S. i BK montaže koja je dala najjeftiniju ponudu. Željeznicu će rekonstruirati i dograditi za 225.952.902,90 eura bez PDV-a, za što će imati oko 3 godine.
Posao najjeftinijima
Više od tri mjeseca nakon početka pregleda i ocjene pristiglih ponuda za projekt ‘Radovi na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka te elektrifikaciji željezničke pruge M202 na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac’ objavljen je odabir izvođača za taj posao. Od ukupno pet pristiglih ponuda, posao je pripao daleko najjeftinijima – zajednici ponuditelja turske tvrtke Dogus Insaat ve Ticaret Anonim Sirketi s članom BK montažom.
Podsjećamo, na natječaj su se javili i turski Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. s ponudom od nešto više od 348 milijuna eura, tvrtka Comsa S.A. koja je posao bila spremna obaviti za 279 milijuna eura, Strabag s najvišom ponudom od 366 milijuna eura te indijski ponuditelj Afcons Infrastructure Limited koji su radove bili spremni izvesti za nešto manje od 300 milijuna eura.
Prema obrazloženjima, osim što je odgovarala kriteriju ekonomski najpovoljnije ponude također, odabrana ponuda također je ispunjavala sve druge uvjete pa kod izbora nije bilo dvojbi. Unatoč odabiru, prije uvođenja u posao, protiv odluke se još deset dana može izjaviti žalba, a budući da je odluka danas donesena, postupak će biti zaključen tek u prvoj polovici svibnja ne bude li se nitko bunio na odabir.

Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac, foto: screenshot YouTube
Kreće posao na tračnicama
Napominjemo, riječ je o projektu od ukupno 11 etapa od kojih su samo dvije vezane isključivo za rekonstrukciju i dogradnju pruge. Strabag je dosad napravio velik dio posla, a upravo privodi kraju osam etapa nadvožnjaka i podvožnjaka iznad i ispod željeznice koje su gradili pa će Turci nastaviti ondje gdje su ovi stali, a o podjeli posla više možete pročitati u našoj bauštelskoj reportaži.
Preostale etape ostaju tom novoodabranom izvođaču, budući da je Strabag u jednom trenutku djelomično raskinuo ugovor s naručiteljem, HŽ Infrastrukturom. Po završetku radova, novom, dvokolosiječnom prugom trebalo bi se voziti brzinom od 160 km/h na 44 kilometra dugoj dionici između Hrvatskog Leskovca i Karlovca.
Uz radove na pruzi spremaju se i uređenja pripadajućih stajališta, odnosno kolodvora na trasi, izgradnja novih mostova, odnosno vijadukata, ali i izgradnja elektroenergetskih postrojenja, te 5 zgrada za HŽI osoblje u kolodvoru Karlovac, stoji u opisu predmeta nabave. Ovaj predmet nabave prema istom opisu sufinancira se sredstvima iz fondova EU u sklopu Programa konkurentnost i kohezija 2021.-2027. godine, a po svemu sudeći neće biti završen prije 2028. godine, a više o svemu možete pročitati ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.