Pretraga

Milijunska promjena na kolodvoru: U ovaj grad stiže preko 12 punionica za električne autobuse

A- A+

Uz Zagreb gdje je ZET ugovorio ogroman posao za izgradnju punionice za čitavu flotu električnih vozila, punionice za električne autobuse stižu i u Sisak. Bit će ih 12, a sva potrebna infrastruktura mogla bi se izgraditi za oko milijun eura. Svi detalji opisani su u idejnom projektu koji prethodi glavnom projektu i izvedbi. Bit će to velika promjena na Autobusnom kolodvoru Sisak.

Električni autobus | Foto: Freepik

Opći trend porasta električnih vozila je aktualan, ali ne i prebrz. Svejedno, za sve vozače takvih vozila važno je da u blizini imaju punjače za tu vrstu vozila koja mogu iskoristiti bez pretjeranog trošenja vremena i novčanih resursa.

Ovo je prepoznalo i središte Sisačko-moslavačke županije u koji dolaze nove punionice za električna vozila, konkretno, za električne autobuse. Procjenjuje se da bi samo izrada projekta sa izgradnjom mogla koštati gotovo 1,5 milijuna eura, a za posao je već pokrenuta i nabava. Promjena stiže na gradski autobusni kolodvor.

Izdvojeni članak

Novo gradilište u niskom startu: Ugovoreni milijuni za ZET-ovu punionicu flote električnih autobusa

‘Upgrade’ za važan kolodvor

Autobusni kolodvor u Sisku dobit će punionice za električna vozila. Izgradnja elektroenergetske infrastrukture planira se radi povećanja kapaciteta, kvalitete i pouzdanosti opskrbe te uvođenja punionica za električne autobuse. Važan dio projekta bit će izgradnja nove transformatorske stanice TS 20/0,4 kV ‘Auto promet Sisak’, polaganje šest niskonaponskih (NN) kabelskih vodova te ugradnju punionica.

Zahvat se provodi na tri katastarske čestice, oznaka k.č. 697, 696/21 i 696/23 u granicama katastarske općine Sisak Stari. Trasa kabelskih vodova bit će postavljena podzemno, dijelom na prostoru asfaltiranog parkirališta, a dijelom zelenih površina. Investitor, odnosno naručitelj je Auto promet Sisak.

Cijena i broj novih punionica

Na rubnom dijelu parkirališta Auto prometa Sisak planirana je ugradnja 12 priključnih mjesta za punjenje električnih autobusa. Punionice se postavljaju na tipski projektirane temelje i spajaju na niskonaponski blok trafostanice.

Nazivna snaga svakog pojedinog priključnog mjesta iznosi najmanje 150 kilovata, dok ukupna nazivna snaga punionice iznosi najmanje 1000 kilovata. Sustav je dimenzioniran za istodobno punjenje većeg broja autobusa, u skladu s potrebama elektrifikacije javnog prijevoza.

Ukupna procijenjena vrijednost projekta izgradnje iznosi 965.000 eura, a dok bi zajedno s izradom projekta iznosio 1,5 milijuna. Od toga se oko 650.000 eura odnosi na same punionice električnih autobusa, dok ostatak čine elektrotehnički i građevinski radovi na trafostanici i kabelskoj infrastrukturi te troškovi projektiranja i nadzora, a posebno važni dijelovi projekta odnose se na postavljanje kablova i neizbježnu trafostanicu.

Izdvojeni članak

Glavni autobusni kolodvor u državi ide u ‘makeover’: Pročelje u groznom stanju, evo što otkriva dokumentacija

Jako važan dio projekta

Planirana je slobodnostojeća, montažna armiranobetonska transformatorska stanica TS 20/0,4 kV, trajne namjene. Građevina je prizemna, gabarita 4,96×4,76×3,5 m, s bruto površinom od 23,61 kvadrata, smještena na građevnoj čestici površine 73 četvorna metra.

Trafostanica je projektirana za ugradnju dva transformatora nazivne snage do 1000 kVA, pri čemu se u prvoj fazi ugrađuje jedan transformator snage 1000 kVA, uz osiguran prostor za drugi. Objekt sadrži prostor za transformator, zasebnu prostoriju za srednjenaponsko postrojenje u vlasništvu HEP ODS-a te prostor za niskonaponski blok. Temelj je izveden kao nepropusna armiranobetonska kada za prihvat ulja iz transformatora.

Detalji o vodovima

Za napajanje punionica planirano je polaganje šest niskonaponskih kabelskih vodova iz niskonaponskog bloka trafostanice. Ukupna duljina NN kabela bit će oko 1.290 metara, dok sama trasa ima duljinu približno 240 metara.

Kabeli tipa NA2Y-0, presjeka 4×150 kvadratna milimetra, nazivnog napona 0,4 kV polagat će se u kabelski rov širine 0,80 metara i dubine 0,87 metara, uz paralelno polaganje bakrenog uzemljivačkog užeta presjeka 50 kvadratnih milimetara. Kabeli će se zaštititi mehaničkim pocinčanim štitnicima te upozoravajućom plastičnom trakom.

Copy link
Powered by Social Snap