Pretraga

Najiščekivaniju brzu cestu uz more čeka se pola stoljeća: Konačno pomak, stigla važna odluka

A- A+

Brza cesta od Trogira do Omiša i dalje je nedosanjani san Splićana i stanovnika okolnih gradova i mjesta. Ta trasa znatno bi rasteretila postojeće trake Jadranske magistrale koja puca po šavovima. No, pomaci u smislu gradnje stižu puževim korakom. Odabir projektantskog nadzora za izgradnju važne dionice između čvora Mravinci i čvora TTTS znak je napretka.

Traži se proejktantski nadzor za izgradnju dionice od čvora Mravinci do čvora TTTS | foto: YouTube screenshot (Na Hrvatskim cestama), projektna dokumentacija (EOJN), Canva

Brza cesta od Trogira do Omiša bez sumnje je jedna od najiščekivanijih cesta u Hrvatskoj. Duljina dionice između čvora Mravinci i čvora TTTS duljine 2,5 kilometara s spojnim cestama (faze 4 i 5) jedan je dio te prometnice koja bi područje Splita i okolice oslobodila nesnosnih gužvi, a na koju se čeka već pola stoljeća.

Postupak nabave za izgradnju ove dionice pokrenut je u veljači 2022. godine, a cjelokupan proces nešto se otegnuo tako da se tek sada traži projektantski nadzor. Kako potpisivanje ugovora s tvrtkom Geoprojekt daje naslutiti da su radovi iza ugla podsjećamo na značaj ove ceste.

Izdvojeni članak

Jadranska magistrala najzagušenija je prometnica u državi: Može li ju zamijeniti željeznica?

Trasa s 4 traka

Sažetak studije o utjecaju na okoliš otkriva detalje o izgradnji dionice trase brze ceste između čvora Mravinci i čvora TTTS. U Knjizi II piše da je taj dio brze ceste projektiran u osnovnoj širini kao četverotračna prometnica s dva odvojena kolnika. Njena trasa pruža se od čvora Mravinci gdje se spaja na brzu cestu Solin-Klis-Sinj i prometne pravce za Mravince, Dračevac i Solin.

Mravinci-TTTS | foto: YouTube screenshot (Na Hrvatskim cestama)

Sve je, pisali smo u više navrata, dio plana o realizaciji 50-ak kilometara duge brze ceste u cijelosti predviđene sa četiri traka. Početak gradnje te ceste kao što mnogi znaju, rasteretit će Jadransku magistralu građenu prije 60 godina. Cesta koju se u više navrata počinjalo graditi, prema posljednjoj odgodi trebala bi biti otvorena za promet u 2030., a do završetka izgradnje iznos radova mogao bi doseći iznos od više stotina milijuna eura.

Pa ipak samo faze 4 i 5 između dva čvora ‘dođu’ nešto više od 30 milijuna eura, konkretno 32.728.366,07 eura bez PDV-a. Prema Odluci objavljenoj u ožujku prošle godine, a donesenoj u veljači 2023. godine, taj dio izvodi Strabag.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Usponi i padovi

Ističemo, dio brze ceste dužine 2,6 kilometara koja će spojiti Mravince i čvor TTTS pružat će se od prvog čvora gdje će se spajati na brzu cestu Solin-Klis-Sinj i prometne pravce za Mravince, Dračevac i Solin – sve do drugog čvora, na koji će se uklopiti svojom tlocrtnom i visinskom geometrijom.

Visinska geometrija trase, piše u opisu projekta izgradnje ovog pravca, prilagođava se terenskim uvjetima. Tako se na početku glavna trasa uspinje s uzdužnim nagibom od oko 5 posto da bi u narednih 600 metara padala s nagibom od 2,5 posto. Potom slijedi pad s uzdužnim nagibom od 5,5 posto da bi u završnom dijelu od oko 1.270 metara trasa bila u padu s nagibom od 1,43 posto prije konačnog uklapanja u čvor TTTS.

Netko svakako treba pratiti izgradnju ovog dijela važne cestovne infrastrukture na obali, a za projektantski nadzor nad izvođenjem građevinskih radova na brzoj cesti odabrana je tvrtka Geoprojekt. Ugovor vrijedan 63.700 eura u trajanju od točno 2 godine zaključen je 12. lipnja, a sve je netom objavljeno u sustavu javne nabave.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap