Nova vizura Kvarnera: ‘Žabica’ skače u visine, tisuće kubika betona za totalnu transformaciju uz more
Novi Autobusni kolodvor Rijeka, odnosno kompleks Zapadna Žabica, polako, ali sigurno izranja uz obalu u središtu grada. Tek što je završena prva i građevinski najzahtjevnija faza – duboko temeljenje kompleksa na nasipanom zemljištu riječke luke, započeli su i radovi na drugoj – izvedba betonske konstrukcije objekta. Gradilište vrvi od radnika, a sve bi trebalo biti gotovo u prvom kvartalu 2026. godine. Radove izvodi zajednica ponuditelja Texo Molior i Karst, a projekt potpisuje arhitektonski studio 3LHD.

Žabica, Rijeka | foto: 3LHD
Projektom izgradnje novog Autobusnog kolodvora Rijeka , čije je izvođenje započelo u prosincu 2023. godine, predviđena je izgradnja suvremenog autobusnog kolodvora s 14 perona, javne garaže s približno 900 parkirnih mjesta (od kojih će 150 biti rezervirano za stanare), te trgovačkih i poslovnih sadržaja na oko 8.000 kvadrata bruto površine.
U prvoj fazi izvedeno je 363 pilota ukupne duljine 4.300 metara, uz ugradnju oko 2.700 kubika betona i 549.000 kilograma armature. Paralelno s radovima prethodilo je uklanjanje starih skladišta te izmještanje svih instalacija, a cijeli proces temeljenja uključivao je i zahtjevnu zaštitu građevinske jame.
Vrijednost investicije iznosi oko 70 milijuna eura, a investitor je Best in Parking. Radove izvodi zajednica ponuditelja Texo Molior i Karst, a projekt potpisuje arhitektonski studio 3LHD.
Druga faza
Trenutno je u tijeku druga faza – izvedba betonske konstrukcije objekta. Prema građevinskom planu, sredinom lipnja očekuje se početak montaže čelične nosive konstrukcije.
– Terminal se gradi 18 godina nakon što je 3LHD pobijedio na javnom arhitektonskom natječaju, a njegova realizacija označava važan korak u preoblikovanju riječkog središta. Smješten između željezničkog kolodvora i pomorskog terminala, projekt ne nudi samo novu infrastrukturu, već i novu urbanu logiku – povezivanje, rasterećenje prometa i otvaranje javnih prostora, poručio je na društvenim mrežamo Marko Dabrović iz 3LHD-a koji autorski stoji iza projekta.
Otvorenje Kompleksa Zapadna Žabica očekuje se u prvom kvartalu 2026. godine. Završetkom projekta, Rijeka će dobiti najmoderniji i najbolje opremljeni autobusni kolodvor te jednu od najvećih javnih garaža u Hrvatskoj. Projekt ujedno označava početak šire urbane transformacije središta grada, uključujući i uređenje Trga Žabica kao nove javne gradske cjeline.

Autobusni kolodvor Rijeka Žabica | foto: 3LHD
Trg Žabica
Novo uređenje Trga Žabica nakon uklanjanja postojećeg kolodvora podrazumijeva i povećanje javne površine. Očekuje se da će takvo uređenje Trga Žabica značajno pridonijeti podizanju kvalitete javnog i urbanog prostora. Novim arhitektonskim rješenjem pješački dio Trga Žabica je osmišljen kao površina isprepletena zelenilom i sadržajima za pješake, a prometni dio trga podijeljen je na dva smjera svaki sa po tri prometna traka.
Kroz izradu Prometne studije središnjeg područja grada analizirat će se i uključivanje novoizgrađene ceste D-403 u sustav gradskih prometnica, izgradnja produžene Ulice Riva kao i utjecaj novih parkirališnih i garažnih kapaciteta na odvijanje prometa odnosno novog parkirališta na Delti, garaže novog autobusnog kolodvora i garaže nove marine.
Provedba opisanog projekta pretpostavlja i izvedbu građevinsko-prometnih zahvata rekonstrukcije Jelačićevog trga, te ulica Fiumara i Riva, kao i izmjenu horizontalne i vertikalne signalizacije.

Žabica Rijeka | foto: 3LHD
Ulica Riva
Radi pristupa novoj zgradi terminala trenutno se provode pripreme za izgradnju produžene Ulice Riva. Ovaj projekt se odnosi na izgradnju ulice između lučkog područja i južne strane novog Kompleksa Zapadna Žabica, te rekonstrukciju trga Žabica, s obzirom da se planira uklanjanje postojećeg kolodvora, što će dovesti i do povećanja javne površine.
Preduvjet za početak radova na izgradnji Produžene Ulice Riva bilo je izmještanje dijela kolosijeka željezničke pruge trase Kolodvor Rijeka – Rijeka Brajdica. Radove je ugovorila HŽ infrastruktura kao upravitelj željezničke infrastrukture, a s iznosom od 794.582,98 eura bez PDV-a financirao ih je Grad Rijeka. Izvođač je započeo s izvođenjem radova 13. siječnja 2025. godine te su radovi dovršeni u roku, 15. svibnja.
Produžena Ulica Riva dio je novog cestovnog koridora DC403 – Žabica za koji je Grad Rijeka 2022. godine naručio izradu prometne studije. Na temelju te studije, u ožujku 2025. godine izrađeno je idejno rješenje nove prometnice koja se proteže u smjeru zapad-istok od mjesta završetka lučke spojne prometnice, prolazi kroz lučko područje između postojećih objekata skladišta i završava priključkom na trasu Produžene ulice Riva kao prilazne prometnice kompleksu Zapadna Žabica. Time će se omogućiti direktno povezivanje centra grada i novog autobusnog kolodvora s mrežom autocesta.

Žabica Rijeka | foto: 3LHD
Doznajte ovdje sve o radovi koji se moraju žurno izvesti na Jadranskoj magistrali, prijeti urušavanje!
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.