Od granice do Zagreba: Sprema se više od godinu dana sanacije druge najduže autoceste
Hrvatske autoceste (HAC) naručuju još jedan posao sanacije za drugu najdužu autocestu u Hrvatskoj. Traže postupak obnove dijela desnog i dijela lijevog kolnika na dionici A3 – na potezu od Bregane do zapadnog ulaza u Zagreb. Posao bi mogao koštati 16 milijuna eura i potrajati više od godinu dana i tri mjeseca. Podsjećamo, sprema se i rekonstrukcija i dogradnja čvora Zagreb-Zapad, poznatog i kao čvor Jankomir.

Ilustracija | foto: Pexels
Autocesta A3 druga je najduža autocesta u Hrvatskoj. Povezuje granični prijelaz Bregana na granici sa Slovenijom s prijelazom Lipovac na granici sa Srbijom, a tom putu prolazi i kroz Zagreb, kao dio izrazito prometne zagrebačke obilaznice.
Krenula se graditi 1977., a njena izgradnja je završena 2006. tako da nije čudo što neki, stariji dijelovi traže sanaciju. Nedavno je krenula sanacija ‘istočnog’ dijela trase, a sad kreće obnova zapadnog dijela. Spremaju se radovi od slovenske granice do Jankomira, zapadne točke Zagreba.
Još jedan zahvat u nizu
Nova intervencija na opterećenoj trasi bit će jedna u nizu. Pokrila bi trasu dijela desnog i lijevog kolnika, na dijelu između granice sa Slovenijom i Zagreba.
Posao bi, procjenjuju Hrvatske autoceste (HAC), mogao koštati 16 milijuna eura. No, predmet je tek u postupku prethodnog savjetovanja, nakon čega se otvara ‘službeni’ natječaj koji će potrajati do donošenja Odluke o odabiru ili poništenju izvođača sanacije.
Nema detalja o razlozima, ali ima o materijalima
Prema projektnoj dokumentaciji primjenjivat će se interne smjernice koje obuhvaćaju postupak projektiranja, građenja i održavanja autocesta, usklađene s aktualnim pravilnicima, Zakonom i tehničkim propisom. Za dio Bregana-Jankomir, izvođač je dužan dostaviti potrebnu dokumentaciju za sve građevinske materijale, a koji moraju pokazati tražena svojstva i uporabljivost u skladu sa Zakonom o građevnim proizvodima.
U dokumentaciji nema detalja o trenutnom stanju kolnika na predmetnoj dionici za sanaciju, ali je navedeno da bi se nosivi sloj od mehanički zbijenog zrnatog kamenog materijala bez veziva koristio za uređenje površine na lokacijama na kojima će se ukazati potreba za sanacijom. Navedeno je da će se za izradu tog sloja koristiti prirodni šljunak ili mješavinu drobljenog kamenog materijala u debljini do 20 centimetara.

Vožnja autocestom, ilustracija | foto: Pexels
Isti materijal je predviđen za izradu novog mehanički nosivog sloja tehničkih prolaza u debljini od 55 centimetara sloja. Inače, tehnička svojstva agregata za nosive slojeve od nevezanih mješavina specificirana su u skladu s normom HRN EN, piše u tehničkim specifikacijama. Sama sanacija, po istom specifikacijama, trebala bi potrajati oko 400 dana.
Dogradnja čvora Jankomir
Podsjećamo, osim ovog posla, planira se i dogradnja i rekonstrukcija čvora Zagreb-zapad, odnosno čvora Jankomir na ulazu u Zagreb. Ove godine u kolovozu postupak je bio u javnom savjetovanju. Hrvatskim autocestama obratili smo se s upitom u kojoj su trenutno fazi radovi, no do trenutka objave članka, nije nam stigao odgovor.
U Elaboratu zaštite okoliša za taj zahvat izvedenom 2021. rekonstrukcija i dogradnja čvora Jankomir opisano je da se planira rekonstrukcija i dogradnja spoja na autocestu kod mjesta Rakitje. Prema Elaboratu, izvela bi se odgovarajuća proširenja postojećih paralelnih kolnika autoceste A3 za potrebe izgradnje trakova za uplitanje i isplitanje, pri čemu bi se izmijestio jedan i dogradila dva nova kraka. Također bi se rekonstruirali građevinsko-prometni elementi na dijelovima postojećih prilaznih prometnica u zonama raskrižja na ŽC 3064.
Ovaj posao može se povezati s proširenjem zagrebačke obilaznice, koja se treba sanirati i dobiti novi, treći trak. To bi trebalo olakšati prometovanje najprometnijim obilaznim pravcem u Hrvatskoj, a sve o tom postupku pročitajte ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.