Pretraga

Preobrazba glavne ceste na Hvaru, bit će jedan od top prometnih projekata u županiji

A- A+

Čini se da s obzirom na posjećenost, odnosno broj vozila na prometnicama, Hvar i nije toliko dobro povezan koliko bi trebao biti. Iz tog razloga planira se pregradnja glavne otočne državne ceste što bi drastično olakšalo putovanje otokom. Ovo je jedan od brojnih infrastrukturnih projekata koji bi trebali preobraziti županiju.

Cesta na Hvaru promijenit će sve, uredit će se skoro 40 kilometara infrastrukture | foto: EOJN, Canva

U rujnu ove godine pisali smo da se Hrvatske ceste (HC) za realizaciju novih projekata namjeravaju zadužiti čak 720 milijuna eura. To bi bio dug za naredne tri godine za što su dobili i odobrenje iz Vlade, a za ovu godinu kredit će biti 213 milijuna eura – stoji u Odluci o davanju suglasnosti na Financijski plan Hrvatskih cesta za 2025. godinu.

U planirano zaduženje od 213 milijuna eura ulazi veliki broj projekata u Splitsko-dalmatinskoj, kao što su izgradnja spojne ceste čvor Vučevica na A1 do čvora na državnoj cesti DC8 te izgradnja prometnice Stobreč-Dugi Rat-Omiš. Na početku ove godine navedene projekte spomenuo je predsjednik Uprave HC-a Ivica Budimir navodeći da se na području Splitsko-dalmatinske županije planira provedba projekata izgradnje cesta koji bi ukupno mogli doseći 735 milijuna eura.

Izdvojeni članak

‘Otočna magistrala’ će u obnovu: Brži put od male općine s prekrasnim plažama do omiljene party destinacije

Rekao je da će se toliko ulagati do 2030. godine u kapitalne investicije izgradnje državnih cesta. Između ostalih, tu je uključen i projekt izgradnje čak 36 kilometara važne ceste na otoku Hvaru od Poljica i Sućuraja.

Bolja prometna povezanost

Na otoku Hvaru planira se poboljšati prometnu povezanost. To će se postići povezivanjem Poljice, Sućuraja, Drvenika i čvora Ravča, stoji u projektnom zadatku koji se odnosi na projekt izgradnje nove otočne infrastrukture.

Rekonstruirala bi se i djelomično izmjestila glavna otočna državna cesta DC116 između Poljica i Sućurja. Uz taj mega infrastrukturni projekt uredila bi se i pripadajuća komunalna infrastruktura. Projekt obuhvaća izgradnju spojne ceste čvor Ravča, na autocesti A1-Drvenik na cesti D8 te izgradnju pristupne ceste od Jadranske magistrale do nove trajektne luke Drvenik. Provela bi se i izgradnja nove trajektne luke, s rekonstrukcijom trajektnih luka Sućuraj i Stari Grad.

Prvo treba pripremiti projektnu dokumentaciju što će koštati oko 2 milijuna eura.

Cesta na Hvaru promijenit će sve, uredit će se skoro 40 kilometara infrastrukture | foto: EOJN

Glavna prometnica na otoku

Državna cesta DC116 od Hvara, preko Zaraća, Starog Grada (gdje je i trajektna luka) do Sućuraja duga 76,5 kilometra najznačajnija je cestovna prometnica na otoku. Pruža se cijelom duljinom otoka te povezuje Sućuraj na krajnjem istoku sa Jelsom, Starim Gradom i Gradom Hvarom.

Zahvat bi počeo u mjestu Poljica i vodio do trajektnog pristaništa u Sućuraju. Planirani zahvat dug približno 35,92 kilometra izveo bi se na dionici postojeće ceste od Hvara, preko Milne, Starog Grada do Sućuraja. Radi se o kritičnoj dionici državne trase koja trenutno ima nezadovoljavajuće tehničke karakteristike za kvalitetno odvijanje prometa.

Cesta na Hvaru promijenit će sve, uredit će se skoro 40 kilometara infrastrukture | foto: EOJN

Posao od 14 mjeseci

Predmet projektnog zadatka je izrada glavnih projekata s ishođenjem građevinskih dozvola, a dosad je dio dokumenata spreman. Već su spremne Studija izvedivosti, idejno rješenje te studija utjecaja.

U izradi je idejni projekt izrađen po Inženjerskom projektnom zavodu. Zahvat je potrebno projektirati u zasebnim funkcionalnim etapama i fazama, odnosno uporabnim cjelinama.

U javnoj nabavi stoji da usluga treba biti izvedena u roku od 14 mjeseci. Krenut će se s pripremnim radovima i prikupljanjem dokumentacije od investitora i projektanta, a trebat će napraviti kopiju katastarskih planova.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap