Pretraga

Rekonstrukcija tramvajske pruge: Osječki mega projekt širi se prema istoku i zapadu

A- A+

U Osijeku je obnovljena tramvajska pruga i cesta u Europskoj aveniji, u punome profilu dužine od oko 780 metara te je omogućen dvosmjerni cestovni promet od Radićeve do Zagrebačke ulice na četverotračnoj prometnici. Velika je to vijest za Osječane. Naime, oni više od godine dana žive s velikim gradilištem koje se proteže središtem grada, a sada se preljeva prema istoku, odnosno zapadu.

modernizacija tramvajske pruge Osijek

modernizacija tramvajske pruge Osijek | foto: Ivana Solar

Modernizacija tramvajske infrastrukture osječki je mega projekt. Njome je predviđena obnova 9,5 kilometara tramvajske pruge, 23 tramvajska stajališta, oko 10 kilometara kontaktne mreže i 7,5 kilometara podzemne kabelske mreže. Kao i izgradnja jedne nove i modernizacija dviju postojećih ispravljačkih stanica.

Izdvojeni članak

Galerija: Velika rekonstrukcija tramvajske mreže u Osijeku, pola grada je gradilište

Radove je obišao gradonačelnik, Ivan Radić, te tom prilikom istaknuto kako je riječ o realizaciji jedne od najvećih investicija u osječki javni prijevoz, vrijedne 45 milijuna eura.

Strpljenje se isplatilo

Dionica koja je upravo završena najvažnija je, te ujedno i najzahtjevnija obzirom da prolazi središtem grada gdje se pruga proteže cestovnim trakom zbog čega su radovi zahtijevali brzinu radnika i veliko strpljenje građana. Treba reći da je, nakon što je pruga konstruirana, ovdje obavljena rekonstrukcija kolnika i sanacija bočnih parkirališnih mjesta, u što je Grad Osijek uložio dodatnih 260 tisuća eura.

– Započinjemo i s radovima na novih osam stajališta u Ulici Europske avenije, što neće utjecati na daljnji promet. Preostaje još dio od zapadnog ulaza u Tvrđu do Trpimirove, koji bi trebao biti gotov do 15. listopada i onda će cijela Europska avenija u potpunosti biti otvorena. Nakon toga će početi prometovati i tramvaj od Zelenog polja do središnjeg trga, rekao je gradonačelnik Radić, te razveselio građane obzirom da omiljeni tramvaji zbog realizacije ovoga projekta u Osijeku ne voze više od godinu dana.

nova tramvajska pruga Osijek

nova tramvajska pruga Osijek | foto: Grad Osijek

Novi tramvaji

Radić je rekao kako je projekt modernizacije tramvajske infrastrukture započeo 2022. godine,  te da je trenutno izvršeno približno 81% radova. Preostaju još radovi u Strossmayerovoj ulici koji će biti završeni do travnja iduće godine.

– Ovo je sve preduvjet za dolazak novih tramvaja, a govorimo o 10 novih niskopodnih tramvaja vrijednosti 23 milijuna eura. Prvi bi trebao doći u ožujku, a planiramo se javiti i na poziv Ministarstva prometa za dodatnih 10 novih niskopodnih tramvaja, što bi činilo kompletno novu flotu od 20 tramvaja, rekao je gradonačelnik.

– Došlo nam je 13 novih autobusa, niskopodnih i poluniskopodnih, a kroz dva mjeseca planiramo se također javiti na poziv ministarstva za 17 novih električnih autobusa. Ulažemo u javni gradski prijevoz te će Osijek dobiti najsigurniji, najudobniji i najmoderniji javni gradski prijevoz od svih gradova u Hrvatskoj i što je bitno, ekološki prihvatljiv – dodao je.

modernizacija tramvajske pruge Osijek

modernizacija tramvajske pruge Osijek | foto: Ivana Solar

Premještanje remize

Izvijestio je i kako je projekt preseljenja Remize u fazi ishođenja lokacijske dozvole te zahvalio građanima na strpljenju zbog prometnih gužvi u gradu uzrokovanih brojnim radovima.

– To su europski projekti, povlačimo velika sredstva, i oni idu pri kraju. Sada će se više ulica otvarati nego zatvarati, tako da će promet biti protočniji. Ovi projekti nisu samo za sadašnjost, nego za budućnost i za generacije koje dolaze – zaključio je gradonačelnik Radić.

Goran Pajnić, direktor Gradskog prijevoza putnika, rekao je kako bi linije 1 i 2 tramvajskog prometa trebale krenuti u studenom dodavši kako se osim radova na pruzi izvode i radovi na kontaktnoj mreži.

U ovoj Bauštelskoj reportaži doznajte sve o transformacija malog izletišta uz jezero u Orahovici, u top eko turistički kompleks podno Papuka.

Copy link
Powered by Social Snap