Transformacija dijela ceste između dvije granice: Za projekt na istoku Hrvatske spremni milijuni
Kilometri državne ceste u Slavoniji čekaju izvanredno održavanje koje bi moglo krenuti ove godine. Nabava Hrvatskih cesta još je u fazi javnog savjetovanja, a onda bi se trebao raspisati natječaj za posao uređenja težak 6 milijuna eura. Toliko vrijedi obnova koju bi se moglo izvesti u roku od tri mjeseca. Evo u kakvom je cesta trenutno stanju.

Spremaju se radovi na državnoj cesti kroz Slavoniju | foto: TZ Našice, Canva
Na istoku Hrvatske sprema se obnova važne prometnice. U javnom savjetovanju našao se milijunski predmet nabave za izvanredno održavanje 13 kilometara državne ceste DC53, koja vodi od granice s Mađarskom do granice s Bosnom i Hercegovinom.
Radit će se na dionici od Našica do granice Osječko-baranjske i susjedne županije. Vrijednost radova procijenjena je na 6,1 milijuna eura, a popravak bi mogao trajati oko tri mjeseca. Naravno, natječaj raspisuju Hrvatske ceste.
Projekt spreman
Projekt glavnog građevinskog zahvata za investitora je izradio Matej Feher iz Zavoda za urbanizam i izgradnju u Osijeku. Predviđeno je da se radovi izvedu u skladu s projektnim zadatkom, prostorno-planskom dokumentacijom te važećim pravilnicima.
Da se vratimo na dionicu predmetne ceste. Trasa DC53 povezuje Donji Miholjac na granici s Mađarskom preko Našica, Martina i Ruševa sa Slavonskim Brodom. Ukupno je duga 92,5 kilometara i proteže se u pravcu sjever–jug, a na dijelu koji treba srediti povezuje naselja Našice, Zoljan i Gradac Našički.
Dionica koja će se obnavljati počinje kod znaka C76 u Našicama, a završava na granici dviju županija. Postojeća prometnica ima dva traka, osim u zoni raskrižja s priključkom tvornice cementa ‘Nexe’ gdje se širi na tri traka. Širina kolnika na kojemu će se izvesti zahvat pak varira od 6,6 do 14 metara.

cesta | pexels
Ključni problemi
Na terenu je utvrđeno da su horizontalni i vertikalni elementi zadovoljavajući, no postoje značajna oštećenja na kolničkoj površini. Uočeni su ulegnuće, poprečne i uzdužne pukotine, kolotrazi te mrežaste pukotine koje su i ranije sanirane zakrpama.
Uz to, asfaltni slojevi u prosjeku debljine 13,75 centimetara većinom su oštećeni. Problem predstavljaju i travnate, neuređene bankine koje zadržavaju vodu, oštećeni rubnjaci te nedovoljno učinkovita oborinska odvodnja, koja trenutno funkcionira kroz otvorene jarake, rigole i zatvorene sustave preko slivnika.
Vertikalna prometna signalizacija ocijenjena je zadovoljavajućom, dok horizontalna nije pa i nju treba obnoviti. Zadržat će se autobusna stajališta izrađena prema pravilniku, a neće se dodavati biciklistička infrastruktura.

Ovako je cesta izgledala u trenutku pregleda | foto: EOJN
Zahvati po poddionicama
Na ukupnih 12,18 kilometara neće se raditi odjednom već po poddionicama kojih ima pet. Prva je 3,4 kilometra, druga 1,7, treća 2,8, četvrta 2,2 i posljednja 2,1 kilometara duga. A sad nešto konkretnije o samim zahvatima.
U skladu s navedenim ‘greškama’ iliti oštećenjima, izvanredno održavanje predviđa zamjenu dijela asfaltnih slojeva u debljini od 8 cm u postojećoj širini kolnika te djelomičnu rekonstrukciju na mjestima ispuha. Uklonjeni asfalt zbrinut će se sukladno Zakonu o gospodarenju otpadom.
Projekt uključuje i obnovu pješačkih prijelaza pa će se na zahtjev Grada Našica dodati novi na frekventnijim lokacijama. Sustav oborinske odvodnje zadržava se u postojećem obliku, ali će se čistiti kanali, propusti i slivnici.
Prema odluci investitora, za utvrđivanje rubova kolnika obostrano će se postaviti strojno izvedene betonske pasice dimenzija 30 x 30 cm od betona klase C 30/37, s aditivom otpornim na djelovanje soli. Izvodit će se strojno, osim na mjestima gdje to onemogućuju terenske konfiguracije ili zaštitne ograde, gdje će radovi biti izvedeni ručno. Ovdje pogledajte kako bi trebalo izgledati novo naselje u Osijeku.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.