Zagrebački Fakultet razradit će ideju nove obilaznice Sinja: Svi htjeli posao, pripao ‘najjeftinijem’
Projekt jugozapadne obilaznice Sinja ulazi u novu fazu. Nakon odabira izvođača, konačno može krenuti izrada Idejnog rješenja prometnice koja bi trebala spasiti gradsko središte teretnih vozila i ‘uskih grla’. Odabrani Građevinski fakultet ima 20 mjeseci za razradu ideje nove ceste bez objekata i na ravničarskom terenu. Donosimo detalje natječaja.

Evo tko će izraditi Idejno rješenje jugozapadne obilaznice Sinja | foto: Projektna dokumentacija (EOJN), Canva
Jugozapadna obilaznica Sinja spasila bi ovaj grad od prometnih kolapsa i ‘izvukla’ težak promet iz gradskog središta. Pred sam kraj veljače, pokrenut je natječaj za izvedbi idejnog rješenja i Studije utjecaja za okoliš, kao i za ishođenje Rješenja o prihvatljivosti zahvata.
Skoro četiri mjeseca po zaključenju roka za dostavu ponuda, zna se da je posao procijenjen na 73 tisuće eura pripao zajednici Građevinskog fakulteta u Zagrebu i Centra Građevinskog fakulteta koja će ga izvesti za samo 40 tisuća eura. Za 20 mjeseci trebali bi završiti zadatak nakon čega može krenuti potraga za izvođačem.
Važna obilaznica u Dalmaciji
U ožujku ove godine pisali smo o tome da su Hrvatske ceste naručile Izradu idejnog rješenja i Studije utjecaja na okoliš za novu važnu obilaznicu u Dalmaciji. Cesta od 5,8 kilometara oko Sinja, stajalo je u projektnom zadatku, spasila bi grad od gužvi i postojeće ceste koje polako pucaju po šavovima. Smatra se da odabrani projektanti ne bi trebali problema s planiranjem, budući da je trasa zamišljena na ravničarskom terenu i bez objekata.
U projektnom zadatku pojašnjeno je da je Sinj polazište dnevnog tranzitnog prometa brojnih građana područja sinjske krajine koji su poslom u velikom broju vezani za Split i okolicu. Iz tog razloga, bilo je objašnjeno, dolazi do problema s prometnom propusnosti – uglavnom jer središte kojim prolaze glavne prometnice postaje ‘usko grlo’, a nova obilaznica preuzela bi velik dio ovog prometa koji bi ‘izvela iz grada’.

Planira se izgradnja obilaznice oko Sinja | foto: screenshot, Projektni zadatak (izvadak iz Prostornog plana)
Hrpa zainteresiranih, svi ‘jeftini’
Zapisnik o pregledu pristiglih ponuda otkriva da za izradu Idejnog rješenja i Studije utjecaja, s Rješenjem o prihvatljivosti zahvata nipošto nije manjkalo zainteresiranih jer se javilo čak 11 gospodarskih subjekata. U odnosu na procjenu ‘tešku’ 73 tisuće eura, nijedna od 11 ponuda nije premašivala tu vrijednost. Da ne navodimo sve, možemo istaknuti da je najskuplju ponudu dostavio Inženjerski projektni zavod, koji je ponudio izvesti posao za 69 tisuća eura bez PDV-a, odnosno za 86.250 eura s PDV-om.
Od svih ponuda, kao nepravilna je odbijena samo jedna zajednice ponuditelja Ab Ovo Projekt te Ires ekologije budući da, kako navodi Zapisnik, nisu prihvatili ispravak računske pogreške. Od preostalih zainteresiranih Odlukom o odabiru objavljenom 11. srpnja ove godine zajednica ponuditelja Sveučilišta u Zagrebu – Građevinskog fakulteta te Centar Građevinskog fakulteta odabrana je prema kriteriju ekonomske povoljnosti, s ostvarenih 100 bodova. Odluku je potvrdio predsjednik Uprave HC-a Ivica Budimir.

Planira se izgradnja obilaznice oko Sinja | foto: screenshot, Projektni zadatak
Postojeće ceste ‘pucaju’
Podsjetimo, obilaznica će biti dodatak i rasterećenje postojećim prometnicama na području Sinja. Okosnicu cestovne mreže ondje trenutno čini nekoliko važnih državnih cesta, od D1 od Gornjeg Macelja do Splita gdje se spaja s magistralom, BC60 od Brnaza do granice s BiH te DC219 od Gornjeg Muća do graničnog prijelaza s Bosnom i Hercegovinom.
Po izgradnji obilaznice koju bi se izvelo između Radošića (DC219) i Kukuzovca (DC1), navedene ceste ne bi morale preuzimati sav lokalni i regionalni promet, već bi se on uvelike preselio na zaobilazni pravac – za sve one koji gradom ne moraju proći.
Inače, Građevinski fakultet u Zagrebu već je izradio Prostorno-prometno-građevinsku studiju cestovne mreže na širem području Sinja. Izvedba obilaznice planirana je ravničarskim terenom te na zahvatu nisu predviđeni objekti zbog čega ne bi trebalo biti problema u daljnjem planiranju. Nova zaobilaznica zamišljena je kao jednokolnička s dva prometna traka.

Planira se izgradnja obilaznice oko Sinja | foto: YouTube screenshot
Brza cesta do Splita
Podsjećamo, u lipnju je gradonačelnik Sinja Miro Bulj organizirao konferenciju za medije pred zgradom Hrvatskih cesta u Zagrebu kako bi podsjetio na važnost dionice brze ceste Križice-Kukuzovac (gdje bi završila obilaznica) i istaknuo da projekt ‘stoji’ bez razloga. Za spomenutu cestu rekao je kako je ‘najvažniji projekt’ za Sinj i Cetinsku krajinu, na koji se pak čeka više od desetljeća.
Dana 24. lipnja 2025. godine sastao se u zgradi HC-a u Zagrebu, na lokaciji Vončinina ulica 3 s direktorom društva Ivicom Budimirom pa se obratio medijima, vidno nezadovoljan ishodom razgovora. Dok bi obilaznica vodila do Kukuzovca, kad bi se gradila brza cesta, kretala bi u ovoj točki te nastavljala u pravcu Splita, odnosno Križica. No, sudeći iz Buljevog istupa, taj projekt zasad ostaje samo ideja kojoj se Sinjani mogu nadati. Najveći hrvatski otok dobiva novu luku – ovdje pronađite sve detalje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.