Dodano još 69 milijuna eura za Koridor V c, evo na što će se potrošiti
Osigurana su dodatna sredstva u iznosu od 69 milijuna eura za projekt izgradnje dionice autoceste Putnikovo Brdo – Medakovo, koja je dio velikog projekta Koridor Vc. Federacija BiH će dobiti sredstva, dok je krajnji korisnik JP Autoceste Federacije BiH. Inače, Koridor Vc je jedan od tri velika ogranka paneuropskog prometnog koridora. Najveći dio prolazi kroz BiH, 320 kilometara, a kroz Hrvatsku puno manji dio, 83,6 kilometara. Trenutačno je otvoreno više zahtjevnih gradilišta, a ono najimpresivnije i najzahtjevnije bit će izgradnja tunela Prenj.
Dodatnih 69 milijuna eura dodijeljeno je za veliki projekt Koridor Vc, piše večernji.ba. Ova financijska injekcija omogućit će završetak izgradnje dionice Putnikovo Brdo – Medakovo. Sredstva će dobiti Federacija Bosne i Hercegovine, a krajnji korisnik je JP Autoceste Federacije BiH.
Novih 69 milijuna eura
Osiguranjem novih sredstava završit će se vrlo bitna dionica Putnikovo Brdo – Medakovo i to prema međunarodnim standardima dužine oko 8,5 kilometara. Riječ je o zajmu od 69 milijuna eura čiji je rok otplate 11 godina uz četiri godine grace razdoblja.
Ranije ove godine, Bosna i Hercegovina je zaključila Ugovor o financiranju s Europskom bankom za obnovu i razvoj vrijedan 60 milijuna eura. Nakon toga je Europska unija odobrila investicijski grant čija je vrijednost 16,55 milijuna eura. Inače, Ministarstvo financija i trezora nakon završenih pregovora Nacrt ovog ugovora s osnovama za njegovo zaključivanje dostavit će Vijeću ministara BiH.
Što je Koridor Vc?
Koridor Vc je jedan od tri ogranka paneuropskom prometnog koridora. Ide u smjeru Budimpešta – Osijek – Sarajevo – Ploče i povezat će BiH sa susjednim zemljama, što će poboljšati razvoj za privredni potencijal. Najduži dio ogranka prolazit će kroz Bosnu i Hercegovinu, ukupno 320 kilometara, a kroz Hrvatsku prolazi puno manji dio, 83,6 kilometara.
Za izgradnju projekta osigurano je 589,5 milijuna eura bespovratnih sredstava. Sve je započelo još prije dvije godine, a u rujnu smo pisali kako je u promet pušten legendarni most Hercegovina. Na ceremoniji otvorenja prisustvovali su direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić te hrvatski premijer Andrej Plenković. Više o svemu tome pročitajte ovdje.
Koji su najzahtjevniji zahvati?
Pisali smo kako su na izgradnji ovog važnog koridora svakim danom otvorena nova gradilišta. Od planiranih 337 kilometara, trenutačno je izgrađeno 138 kilometara autoceste kroz Bosnu i Hercegovinu, a na čak sedam aktivnih gradilišta izvode se radovi u dužini od 55 kilometara. Kako se koridor sastoji od nekoliko dijelova, onaj sjeverni dio koridora 5c trebao bi biti završen u drugoj polovici 2026. godine, a cijeli koridor do 2030. godine.
Od svih zahvata, posebno bi mogli biti kompleksni radovi na Tunelu Prenj, ujedno i devetom po redu najdužem u Europi. U prosincu ove godine ističe dodjela ugovora za tunel, koji će biti vrlo bitan za Mostar i Sarajevo. Naime, izgradnjom tunela, gradovi će se približiti na 82 kilometra cestovne udaljenosti. Tunel Prenj će biti jedna od najvećih investicija u povijesti susjedne BiH, a izgradnja bi mogla koštati 560 milijuna eura, a radovi potrajati šest i pol godina, o čemu više možete pročitati ovdje.