Foto: Probijen tunel Hrastik na Koridoru V c pored Tešnja, korištena NATM metoda
Probijen još jedan važan tunel na Koridoru V c, u okviru dionice Putnikovo Brdo – Medakovo. Riječ je o tunelu Hrastik, dugačkom 100 metara koji će po završetku imati dvije tunelske cijevi. Osim što je presudan za nastavak izgradnje velike prometnice, tunel bi iz izolacije trebao izvući područje Tešnja koje je zbog lošeg prometnog položaja u gospodarskoj izolaciji.
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru V c, dionice Putnikovo Brdo – Medakovo kod Tešnja dužine 8,5 kilometara potpisan je 11. studenog 2022. godine. Od tada do danas slavne aktivnosti izvedene na ovoj dionici vezane su uz iskop lijeve tunelske cijevi tunela Hrastik u dužini od 100 metara.
Tunel Hrastik se izvodi s dvije tunelske cijevi, na međusobnom razmaku osi cijevi od 11,5 metara. Promjenom projektnog rješenja izvršena je zamjena konstrukcije u pokrivenom usjeku dužine 100 metara u tunel s podzemnim iskopom iste dužine, izvještavaju iz tvrtke JP Autoceste FBiH.
Predviđene ukupne dužine tunelskih cijevi su: desna tunelska cijev L=100,00 m (+68 m dužina portalne građevine), lijeva tunelska cijev L=100,00 m (+68 m dužina portalne građevine).
Metoda izgradnje tunela je po načelima Nove austrijske tunelske metode NATM. Osiguranje podzemnog iskopa tunela Hrastik se postiže kombinacijom primarne podgrade, srednjeg stuba od mlaznog betona i armirano betonske sekundarne obloge.
Izgradnja ove dionice se financira sredstvima osiguranim u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), te bespovratnim sredstvima Europske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Ugovorena je gradnja posljednje dionice Koridora V c u Hrvatskoj ‘teška’ gotovo 6 milijuna eura, doznajte ovdje sve o radovima.