Pretraga

Hrvatske ceste pokrenule hitnu sanaciju mosta prema jugu, raspad kamenog zida i svoda

A- A+

Hrvatske ceste provode prethodno savjetovanje za izvanredno održavanje mosta ‘Treći most’ na državnoj cesti  DC411 kroz Makarsku. Riječ je o poslu vrijednom milijun eura. Trebao bi dovesti u red prometnicu koja ubrzano propada posljednje desetljeće. Postojeće stanje je očajno, kolnik ima pukotine na više mjesta, ograde je uhvatila korozija. No u najgorem je stanju kamena podkonstrukcija čiji su elementi uvelike izgubili vezivni materijal pa je stabilnost poljuljana.

Treći most

Treći most | foto: EOJN

Hrvatske ceste pokrenule su proceduru za izbor izvođača radova izvanredne sanacije ‘Trećeg mosta‘ u Makarskoj. Riječ je o građevini koja se sastoji od masivne kamene nosive konstrukcije, naknadno proširene obostranom dogradnjom nogostupa, te kolničke ploče na desnoj strani s ciljem proširenja kolnika. Most ima tri prometne trake i nogostup.

Izdvojeni članak

Gradi se novi most u srcu Risnjaka: Armaturu će dopremati helikopteri, a beton će se praviti na licu mjesta

Ukupna duljina mosta je na lijevoj strani je 38,80 metara, a na desnoj strani 40,40 metara. Masivna nosiva konstrukcija, koja je ujedno i donji ustroj mosta, je nasip obložen zidanim kamenom u kojem postoji svođeni otvor, te kojemu su svod i bočne strane također od zidanog kamena.

Kritične točke

Obzirom na nedovoljnu visinu pješačkih ograda, te nedostatak odbojnih ograda i time nedovoljnu razinu zaštite, na mostu je ugrožena je prometna sigurnost. Uz to, ističe se, postoji degradacija AB ploča nogostupa. Tako da obuhvat sanacije previđa uklanjanje pješačkih ograda, ploča nogostupa i rubnjaka te izvođenje novih nogostupa, rubnjaka i zaštitnih ograda u skladu s propisima.

Čelične pješačke ograde odvoze se na odlagalište. Slijedi rušenje i uklanjanje betonskih monolitnih rubnjaka i predgotovljenih betonskih opločnika nogostupa

Predviđa se i potpuna obnova kolnika, što obuhvaća uklanjanje asfaltnog zastora, zatim na lijevoj strani kolnika uklanjanje nosivog sloja od kamenog materijala te izvođenje CNS-a i AB kolničke ploče. Na desnoj strani kolnika gornja strana AB kolničke ploče sanirat će se uklanjanjem oštećenog betona hidrodemoliranjem i izvođenjem novog betonskog sloja. U cijeloj širini kolnika na betonsku kolničku ploču ugrađivat će se hidroizolacija i asfaltni slojevi.

Treći most

Treći most | foto: EOJN

Prilazi i svod

Sanacija obuhvaća i obnova kolničke konstrukcije ceste na prilazima mostu. Predviđa se uklanjanje svih kolničkih slojeva i izvođenje novih. Sanacija svih AB zidnih nosača treba se izvesti reprofiliranjem polimercementnim mortom, uz premazivanje svih betonskih površina zaštitnim premazom.

Sanacija kamenih zidova i svoda otvora provodit će se pak injekcijskim ojačanjem i konsolidacijom ziđa, fugiranjem oštećenih sljubnica, uključujući zamjenu oštećenog kamena novim kamenom, ugrađenim u cementnom mortu.

Izdvojeni članak

Tuđmanov most u Dubrovniku izjeda korozija, Hrvatske ceste raspisale veliku sanaciju

Posebno se napominje kako će, obzirom da se grad Makarska nalazi u jednom od najnepovoljnijih potresnih područja u RH, u sklopu projekta sanacije biti obavljeno injektiranje i konsolidacija kamene obloge. Riječ je o ‘potezima’ koji će potresno ojačati most, odnosno doprinijeti njegovoj otpornosti na horizontalne potresne sile.

Treći most Makarska

Treći most Makarska | foto: EOJN

Betonski zidni nosači

Za stabilnost mosta posebno je važna sanacija betonskih zidnih nosača. Ona započinje pranjem svih vidljivih površina vodom pod pritiskom do 800 bara kako bi se potom mogao ukloniti oštećeni betona hidrodemoliranjem. Zatim slijedi reprofilacija polimercementnim sanacijskim mortom te epoksidnim mortom za izravnavanje.

Slijedi čišćenje postojeće armature, premazivanje zaštitnim antikorozivnim sredstvom i po potrebi zamjena oštećene i korodirane armature. Potom će se obaviti injektiranje pukotina dvokomponentnom epoksidnom smolom, te premazivanje svih vidljivih betonskih površina sustavom pc zaštitnog premaza.

Treći most Makarska

Treći most Makarska | foto: EOJN

Zidani dijelovi od kamena u mortu

Posebna pažnja prilikom sanacije bit će usmjerena na popravak kamenih dijelova u mortu. Oštećeni kamen će se uklanjati, slijedi čišćenje, sortiranje, označavanje te odvoz neadekvatnog kamena na odlagalište. Zatim zidanje obrađenim kamenom u cementnom mortu i fugiranje oštećenih sljubnica uz potpuno zapunjavanje cementnim mortom.

Obavit će se i zaštitno premazivanje kamena, te kontaktno injektiranje između kamenog svoda i vertikalnih stranica te materijala nasipa.

Treći most Makarska

Treći most Makarska | foto: EOJN

Posebna regulacija prometa

Radovi na sanaciji mosta predviđeni su za izvođenje u fazama. Faznost radova pratit će i privremena regulacija prometa tako da će se zatvarati jedna pa druga polovice kolnika, uz naizmjenično puštanje prometa u jednom i drugom smjeru preko dijela na kojem se ne odvijaju radovi.

Također, za vrijeme izvođenja radova, između dijela kolnika na kojem se izvode radovi i kolnika pod prometom bit će postavljena puna zaštitna ograda. Ograda će biti minimalne visine 2 metra, osigurana od prevrtanja i prodora bilo kakvog stranog tijela sa gradilišta.

Doznajte ovdje sve o najromantičnijem mostu u Hrvatskoj koji je ujedno i dragulj mostogradnje bez veziva.

Copy link
Powered by Social Snap