Pretraga

Gradi se još jedna važna cesta u Zagrebu: Povezat će grad sa susjednom županijom, otvaranje dogodine

A- A+

Po svemu sudeći, mogli bi se ubrzati radovi na novoj prometnoj infrastrukturi na istoku Zagreba. Samo par dana nakon najave izgradnje treće etape Ulice Rudolfa Kolaka, pokrenuta je i potraga za izvođačem 800 metara treće etape Branimirove. Radovi od 4 milijuna eura mogli bi krenuti kroz koji mjesec, a završiti dogodine. Oba završetka trebala bi biti asfaltirana i puštena u promet u 2027..

Najavljena izgradnja treće etape Branimirove | foto: Grad Zagreb

Samo nekoliko dana nakon objave o pokretanju postupka za izgradnju treće etape produžetka Ulice Rudolfa Kolaka koju bi se trebala krenuti graditi na ljeto, u prethodnom savjetovanju našla se i nova etapa produžetka Branimirove. Podsjećamo, prva izgrađena etapa produžetka te ulice puštena je u promet u lipnju prošle godine, a sada kreće izgradnja treće etape, dok bi se druga, ‘srednja’ trebala graditi na kraju. Pokrenuti projekt odnosi se na spoj Branimirove od Ulice Ivana Ančića do Varaždinske, a gradnja bi prema procjeni mogla stajati 4 milijuna eura.

Izdvojeni članak

Bauštelska reportaža: Pola stoljeća čekanja na cestu u Dubravi i jedna kuća u pat poziciji

Trasa treće etape

Treća dionica projekta produžetka Branimirove ulice tako se ne bi spajala na završetak prve u Brestovečkoj cesti već joj je početak zacrtan na kraju druge dionice. Niveleta je položena približno 20 do 50 centimetara iznad postojećeg terena pa bi bila položena približno 20 do 50 centimetara iznad postojećeg terena, odnosno na niskom nasipu. Na kraju zahvata zacrtano je da se nova prometnica tlocrtno i visinski uklapa uz Varaždinsku cestu.

produžetak Branimirove i Kolakove | foto: Bauštela.hrprodužetak Branimirove i Kolakove | foto: Bauštela.hr

Zna se da bi na putanji nova prometnica sadržavala tri raskrižja, prvo ‘T’ raskrižje s Ulicom Ivana Ančića, drugo raskrižje tipa ‘uljev-izljev’ s Ulicom Vladimira Vidrića, i naposljetku treće četverokrako raskrižje s Varaždinskom cestom. Na trasi su  predviđena i nova autobusna stajališta – njih dva u jednom i dva stajališta u drugom smjeru.

Početak radova na novim kilometrima na krajnjem istoku grada očekuje se tijekom ljeta, dok bi prometnica trebala biti završena na proljeće dogodine. Negdje u međuvremenu trebalo bi se početi raditi i drugu, posljednju etapu, za koju je prije koji mjesec bilo ishođeno najmanje zemljišta – što ipak ne znači da izgradnja još ne može početi.

Još jedan produžetak

Istovremeno, prije samo nekoliko dana pokrenut je postupak nabave za izgradnju treće etape Kolakove ulice koja bi se trebala početi graditi ovog ljeta. Ukupna planirana vrijednost produžetka Ulice Rudolfa Kolaka koja bi na koncu trebala povezati Dankovečku ulicu s produženom Branimirovom je približno 25 milijuna eura bez PDV-a.

Produženje Kolakove ulice | Foto: Grad Zagreb

Trasa buduće prometnice regulirana je Generalnim urbanističkim planom Grada Zagreba i Sesveta, a vrijedi napomenuti da će njezin 39 metara širok koridor pratiti tokove potoka Trnava i Čučerska Reka koji ostaju otvoreni vodotoci. Oni će biti integrirani u ozelenjenjeni prometni pojas.

Investicija od 60 milijuna

Produžena Kolakova, kao i Branimirova, gradit će se u tri odvojene etape, pri čemu će jedna duga 1.230 metara voditi od kružnog toka na raskrižju Dankovečke i Kolakove do raskrižja s ulicom Klin, druga od Klina do produžene Branimirove, a najavljena, treća, odande do Ulice Emanuela Vidovića, u duljini od 205 metara.

Izdvojeni članak

Dubrava dobiva novu prugu? Spremaju se radovi na ‘žili kucavici’, evo gdje bi prolazio tramvaj

Uz ukupno 2,8 novih kilometara Kolakove te 3,9 kilometara Branimirove, računa se na skoro 7 kilometara novih cesta na istoku grada. Sve zajedno investicija je iz gradskog proračuna od 60 milijuna eura bez PDV-a, a cilj projekta je osigurati još jednu aveniju ondje gdje je to i više nego potrebno.

Kompletan završetak oba produžetka zasad se očekuje za dvije godine, kada bi Zagrepčani i drugi vozači trebali voziti novim cestama. Smatra se da bi promjena trebala znatno rasteretiti promet na istoku Zagreba i uvelike poboljšati kvalitetu života kako stanovnicima istočnoga dijela grada, tako i onima koji odande u grad ulaze iz susjedne županije.

Koliko zemlje nije izvlašteno?

A kako Grad stoji s izvlaštenjima? Prisjetimo se, nakon obilaska prve, izgrađene etape produžene Branimirove ulice, iz Grada smo dobili informacije o tome kako koja etapa stoji po pitanju izvlaštenja. Naime, tada je najviše neriješenih imovinsko-pravnih pitanja ostalo upravo za drugu, po planu izgradnje posljednju etapu produžene Branimirove.

Dok su za treću etapu bila ishođena gotovo sva potrebna zemljišta, za drugu je stanje bilo tek na četiri posto. Bilo je tada još skoro 40 posto za izvlastiti, od čega skoro 7.000 državnih kvadrata. S druge strane, etape produžene Kolakove bile su izvlaštene od 70 do 80 posto. Ovdje pročitajte što je bilo sporno u vezi nizine potoka Vuger u Sesvetama prilikom izgradnje novih kilometara Branimirove.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap