Napokon se riješava problem hrvatske ‘ceste smrti’? 6 kilometara dionice ide u rekonstrukciju, a stiže i rotor
Državna cesta D1, poznatija kao Stara zagorska, ponovno je pod povećalom zbog niza prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama. Na inicijativu župana Željka Kolara održan je sastanak lokalnih vlasti, policije i nadležnih institucija s ciljem podizanja razine sigurnosti na toj dionici. Među predloženim mjerama su postavljanje nadzornih kamera, uvođenje vibrirajućih traka te rekonstrukcija najkritičnijih dijelova ceste. Uz to, najavljena je rekonstrukcija dionice duge šest kilometara te izgradnja rotora u Gubaševom.

Stara Zagorska cesta | Foto: Ilustracija, Grad Zabok, Canva
Iako Hrvatska ima jedne od najboljih cesta u Europi, neke od njih s pravom se mogu nazvati cestama smrti. No, opasnost na cestama ne proizlazi uvijek iz loše infrastrukture ili promašenih prometnih rješenja, već često iz tragičnog spleta ljudskih pogrešaka i prebrze vožnje. Jedna od najopasnijih je državna cesta D1, poznatija kao Stara zagorska. Samo u nedavnim nesrećama na toj prometnici smrtno su stradale četiri osobe, što je ponovno otvorilo pitanje sigurnosti.
Upravo zbog toga, u Gradskoj vijećnici Grada Zaboka održan je sastanak na inicijativu župana Krapinsko-zagorske županije Željka Kolara, posvećen poboljšanju sigurnosti na toj dionici. Iako sličan sastanak nije prvi, jer se isti održao i prije tri godine – ovaj put su okupljeni donijeli niz konkretnih prijedloga temeljenih na iskustvima iz prethodnog razdoblja, poput postavljanja kamera za nadzor brzine i vibrirajućih traka.
Okupili se svi čelnici
O ozbiljnosti situacije svjedoči i broj sudionika sastanka – predstavnici dviju županija, lokalnih vlasti, ministarstava i policije pokazali su kako je riječ o zajedničkom problemu koji traži hitne odgovore. Među okupljenima bili su zamjenik župana Zagrebačke županije Damir Tomljenović, gradonačelnica Zaboka Valentina Đurek, gradonačelnik Oroslavja Viktor Šimunić te načelnici iz okolnih općina.
Uz njih su bili i predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Hrvatske ceste, ali i vodstva policijskih uprava Krapinsko-zagorske i Zagrebačke županije, koji su iznijeli podatke o sigurnosnim kontrolama i prekršajima. Njihova prisutnost pokazuje kako je prometna sigurnost na D1 zajednički prioritet. Nije nedostajalo ni tehničkog osoblja zaduženog za prometnu infrastrukturu, što svjedoči da se sastanku pristupilo ozbiljno i sveobuhvatno.

Sastanak o sigurnost na Staroj zagorskoj cesti | Foto: Grad Zabok
Nove mjere sigurnosti
Zaključak svih prisutnih bio je da sama cesta, osobito na području Zagrebačke županije, nije problematična po kvaliteti kolnika, dok su pojedine dionice na teritoriju Krapinsko-zagorske županije nešto lošije. Međutim, što je kolnik u gorem stanju, manji je broj nesreća. To se pripisuje činjenici da vozači automatski usporavaju na lošijim dijelovima, dok dobra cesta često zavarava, pa ljudi voze prebrzo.
Ipak, nije da se ništa nije poduzelo – postavljene su dvije nadzorne kamere koje su evidentirale tisuće prekršaja, a policija je pojačala kontrolu duž cijele dionice. Posebno se ističe mjera postavljanja dvostruke vibrirajuće trake između West Gatea i Pojatnog, gdje su efekti odmah vidljivi. Župan Kolar naglasio je da su s ovog sastanka izašli konkretni zaključci koji će se pretočiti u mjere, a jedna od najvažnijih svakako je uspostavljanje trajnog i vidljivog pritiska na one koji svojim ponašanjem na cesti ugrožavaju druge.
Također, gradonačelnica Zaboka Valentina Đurek predstavila je planove za rekonstrukciju šest kilometara duge dionice D1 od restorana Ribič do Zaboka te izgradnju rotora u Gubaševom. Napomenula je da će se tijekom radova promet preusmjeravati preko Velikog Trgovišća i da će građani o svemu biti pravovremeno informirani. Njena poruka bila je jasna – sigurnost građana mora biti apsolutni prioritet i ništa ne smije stajati ispred toga.

Sastanak o sigurnost na Staroj zagorskoj cesti | Foto: Grad Zabok
Inicijativa na Facebook stranici
Uz institucije i struku, aktivirali su se i građani. Na popularnoj Facebook stranici ‘Policija zaustavlja Krapinsko – zagorska’, koja okuplja preko 70 tisuća ljudi, pojavila se objava s fotografijom karte Stare zagorske ceste i porukom ‘Dosta je smrti na Staroj zagorskoj’. Autor objave, Mario Kujundžić, pozvao je sve da dijele objavu kako bi došla do medija i potaknula reakciju vlasti. Odaziv je bio velik – više od 2.000 lajkova i velik broj komentara. Ovaj val podrške s društvenih mreža nesumnjivo je dodatno potaknuo i medije i institucije na konkretne poteze.
Da je stvarni problem na Staroj zagorskoj zapravo ljudska greška, potvrdio je i župan Kolar. Podsjetio je da su i ranije provedene tehničke analize pokazale kako bi cesta bila sigurna kad bi se poštovala pravila. Naglasio je da tragedije poput ovih moraju biti alarm koji nas tjera da mijenjamo ne samo cestu, nego i svijest vozača. Na kraju, poručio je kako zajednički moramo raditi na tome da svaka prometna dionica, pa tako i D1, bude što sigurnija.
Slična mišljenja dijele i građani koji se svakodnevno voze tim putem. Jedan od komentara, koji se istaknuo na spomenutoj stranici, bio je onaj Zvonka Marića, koji je napisao da je ‘cesta najmanje kriva’, a da su pravi uzrok ponašanja nesavjesnih vozača. Osvrnuo se na iskustva iz prve ruke, gdje su ga u više navrata vozači ugrožavali pretičući kolonu po punoj crti ili mu se zalijepili za stražnji dio automobila i blicali. Smatra da bi se trebalo ozbiljnije pozabaviti kvalitetom autoškola jer, kako kaže, ‘očigledno je da mnoge ne nauče kako se vozi’.

Stara zagorska cesta | Foto: Facebook Policija zaustavlja Krapinsko – zagorska
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.