Pretraga

Rekonstrukcija ceste koja vodi do jedne od najljepših uvala na Jadranu, neće biti lako

A- A+

Otok Žirje jedini je trajno naseljeni pučinski otok šibenskog arhipelaga, a uvala Koromašna jedna je od njegovih najljepših i najposjećenijih destinacija nautičara. Trenutno se planira rekonstrukcija prometnice koja vodi do uvale, s javnim natječajem vrijednim 102.860 eura. Radovi obuhvaćaju obnovu kolnika, uređenje bankina i bermi te prilagodbu trase postojećem koridoru, uz očuvanje vegetacije i sigurnu preglednost prometa. Ukupno će se rekonstruirati 450 metara ceste, s asfaltbetonskom kolničkom konstrukcijom i propisanom signalizacijom, čime će se osigurati funkcionalna i dugotrajna prometnica.

rekonstrukcija nerazvrstane ceste, uvala Koromašna, otok Žirje | Foto: YouTube screenshot

Otok Žirje jedini je trajno naseljeni pučinski otok među šibenskim otocima. Smješten je 22 kilometra jugozapadno od Šibenika, na dodiru s Nacionalnim parkom Kornati, i poznat je po brojnim pitoresknim uvalama. Među njima se ističe uvala Koromašna, jedna od najljepših u šibenskom arhipelagu, omiljena destinacija nautičara koji tamo dolaze kako bi se odmorili i okupali. Trenutno će prometnica koja vodi do ove uvale proći kroz veliku rekonstrukciju, za što je raspisan javni natječaj za izvođenje radova u vrijednosti od 102.860,00 eura.

Lakši pristup do privatnih objekata

Rekonstrukcijom prometnice planira se podići razina prometne usluge i omogućiti lakši pristup lokalnom stanovništvu do privatnih objekata. Trasa prometnice prati postojeću geometriju ceste, a zahvat se izvodi unutar parcela k.č.br. 1565/48, 1565/51, 1565/99 i 1565/121 K.O. Žirje. Projektom je predviđena rekonstrukcija kolnika, uređenje bankina i bermi te organizacija površina za mimoilaženje vozila, uz očuvanje postojeće geometrije prometnice.

Prometnica se proteže u smjeru sjeverozapad – jugoistok i dijelom prolazi kroz neizgrađeno područje, dok početak uvale Koromašna već djelomično sadrži privatne objekte, što ograničava mogućnost značajnijih zahvata u geometriju trase. Područje se može podijeliti na dva dijela – dio s asfaltiranim kolnikom i dio s betonskom kolničkom konstrukcijom. Bočne strane prometnice omeđene su cestovnim bankinama, a teren ne sadrži značajnije prirodne ili umjetne prepreke, što omogućuje izvedbu rekonstrukcije unutar postojećeg koridora.

rekonstrukcija nerazvrstane ceste, uvala Koromašna, otok Žirje | Foto: YouTube screenshot

450 metara trase

Prema projektnoj dokumentaciji arhitekta Milana Majkića i tvrtke Građevinski projekt, rekonstrukcija kolnika obuhvaća približno 450 metara trase. Širina kolnika iznosi 3,5 metara, uz bankine i bermu široku između 0,5 i jedan metar. Zahvat osigurava visoku razinu prometne usluge za sve smjerove, dok su priključci oblikovani na lokacijama s optimalnom preglednošću. Predloženo rješenje minimalno narušava postojeću vegetaciju i u potpunosti je prilagođeno postojećem prometnom koridoru, a pravci i kružne krivine trasirani su tako da osiguravaju sigurnost i preglednost prometa za pješake i vozila.

Geometrija trase pažljivo je usklađena u tlocrtu i visini, pri čemu su krajevi zahvata diskretno uklopljeni u postojeći kolnik, dok se trasa vodi u nasipu tamo gdje je to potrebno. Uzdužni nagibi projektirani su u skladu s minimalnim i maksimalnim vrijednostima koje jamče sigurnost i funkcionalnost prometnice.

rekonstrukcija nerazvrstane ceste, uvala Koromašna, otok Žirje | Foto: eojn

Kolnička konstrukcija

Nova kolnička konstrukcija predviđena je s asfaltbetonskim zastorom na nosivo-habajućem sloju, dok će donji nosivi sloj biti oblikovan od drobljenog kamenog materijala s CBR vrijednošću većom od 100%. Posteljica se sastoji od miješanog ili kamenog materijala s CBR ≥ 10 posto, čime se osigurava stabilnost i trajnost kolnika.

Između kolnika i slobodnog prostora iznad prometnice osigurat će se minimalna visina od 4,5 metra, dok će prometne površine dobiti propisanu horizontalnu i vertikalnu signalizaciju. U blizini raskrižja izbjegava se sadnja drveća ili postavljanje prepreka koje bi ometale preglednost, čime se dodatno osigurava sigurnost sudionika u prometu.

Dimenzioniranje kolnika i izvedba odvodnje oborinskih voda prilagodit će se očekivanom prometnom opterećenju, osiguravajući prirodan tok vode i sigurno odvijanje pješačkog i motorističkog prometa. Ukupno, ovim rješenjem stvorit će se uvjeti za funkcionalnu, sigurnu i dugotrajnu prometnicu koja u potpunosti zadovoljava prostorne i tehničke zahtjeve.

rekonstrukcija nerazvrstane ceste, uvala Koromašna, otok Žirje | Foto: YouTube screenshot

Položeni podmorski kabeli

Od ‘otočkih’ vijesti, valja istaknuti kako je početkom kolovoza završeno postavljanje podvodnog cjevovoda za opskrbu pitkom vodom šibenskih otoka Obonjan, Kaprije i Žirje, s jednim krakom prema otoku Prvić, koji već ima pitku vodu. Cjevovod dug oko 20 kilometara u cijelosti je postavljen prije ugovorenog roka, što predstavlja veliki uspjeh investitora, tvrtke ‘Vodovod i odvodnja’.

Ovaj cjevovod ulazi u povijest kao dosad najduži podmorski vodovod u Hrvatskoj. Njegovo postavljanje na dubinama do 70 metara bio je pravi tehnički izazov, no izvođač, Jadranski ronilački centar, uspješno je proveo cijeli zahvat bez većih poteškoća. Ronioci su proteklih gotovo dvije godine radili po svim vremenskim uvjetima, u hladnom moru, provodeći i do pet sati dnevno pod vodom kako bi ovaj zahtjevni projekt bio dovršen.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap