Pretraga

Prije i poslije: Ova slavonska cesta je zbog svojih ‘zakrpi’ nosila ime ’50 nijansi sive’, no danas izgleda potpuno drugačije

A- A+

Cesta između Sotina i Opatovca godinama je bila poznata po stotinama zakrpa i zato je dobila nadimak 50 nijansi sive. Izgledala je zanimljivo na fotografijama, ali vožnja njome bila je nesigurna i neudobna. Danas, nakon ulaganja od 9,5 milijuna eura, stara krpana cesta zamijenjena je modernom i sigurnom prometnicom.

Cesta 50 nijansi sive, državna cesta D2 Sotin – Opatovac | Foto: Google Earth

Prije desetak godina naslov popularnog filma ’50 nijansi sive’ poslužio je kao nadahnuće stanovnicima Slavonije da neslužbeno preimenuju jednu državnu cestu. Riječ je o dionici državne ceste D2, između Sotina i Opatovca, dugačkoj pet kilometara, koju su zbog nebrojenih zakrpa i različitih nijansi asfalta prozvali cestom 50 nijansi sive. Postala je svojevrsna atrakcija, ne samo zbog neobičnog izgleda već i zbog toga što su je vozači često fotografirali dok vijuga zelenim krajolikom uz Dunav. No, iza simpatičnog nadimka krila se cesta koja je bila daleko od sigurnosnih i tehničkih standarda.

Cesta 50 nijansi sive, državna cesta D2 Sotin – Opatovac | Foto: Google Earth

Radovi od 9,5 milijuna eura

Cesta je godinama bila toliko puta krpana da je izgledala gotovo umjetnički, no u isto vrijeme je bila preuska, bez regulirane odvodnje i opasna za promet. Unatoč prirodnom okruženju, za vozače je predstavljala ozbiljan sigurnosni problem.

Upravo zato su 2022. godine Hrvatske ceste pokrenule rekonstrukciju ove dionice, vrijednu 9,5 milijuna eura, a izvođač je bila osječka tvrtka Gradnja. Radovi su trajali godinu dana, a cesta je za to vrijeme bila zatvorena. Projekt je bio jedan od tehnički najzahtjevnijih u regiji zbog brojnih hupsera i konfiguracije terena.

Rekonstrukcijom je izmijenjena geometrija ceste, niveleta je spuštena te je cesta postavljena u nasip. Proširena je za više od metra, s prijašnjih šest na 7,1 metar širine, a povećana je i projektna brzina. Postavljena je nova horizontalna i vertikalna signalizacija, čime je sigurnost vozača značajno unaprijeđena. Svi radovi završeni su u travnju 2023. godine, pa cesta koja je nekoć nosila nadimak 50 nijansi sive danas ima posve novo, modernije lice.

Cesta 50 nijansi sive, državna cesta D2 Sotin – Opatovac | Foto: Google Earth

Cesta 50 nijansi sive, državna cesta D2 Sotin – Opatovac | Foto: Google Earth

Kakva je kvaliteta hrvatskih cesta?

S druge strane Hrvati se vole pohvaliti kvalitetom domaćih cesta, a nije rijetkost čuti ni da su nam ceste omiljene među turistima. Na cestovnoj infrastrukturi zapravo se prilično puno i radi, ali nam je poznato da dok su autoceste ‘dobre’, stanje prometnicama nije uvijek idealno. Imamo li se pravo hvaliti kvalitetnom prometnom infrastrukturom i gdje Hrvatska zapravo stoji u svijetu?

O ovome najbolje mogu procijeniti oni koji su kod nas došli iz drugih zemalja i nisu znali što od cesta očekivati. Stranica discovercars.com o iskustvu na stranim cestama diljem svijeta je ispitala turiste-vozače te ih je zamolila da prema tom kriteriju ocijene države u kojima su vozili kao stranci. Prilikom sastavljanja popisa najboljih u obzir su uzete one države ocijenjene barem 100 puta, a među šarolikim rezultatima Hrvatska se prilično dobro pozicionirala.

Na prvi pogled se uočava kako su na popisu dominantne europske zemlje i predijeli, iako prva to nije. Po prosudbi turista najboljim prometnicama može se pohvaliti Novi Zeland, gdje su ceste dobile ocjenu 8,71 od 10. Slijede Poljska, Baleari i Kanarski otoci u Španjolskog, Njemačka i Francuska, a u top 10 je i Hrvatska, koja je na sedmom mjestu.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap