Čeka se odabir idejnog rješenja za još jednu obilaznicu koja će prometno rasteretiti grad
Niz godina su u tijeku radovi kojima bi se trebalo pospješiti prometno funkcioniranje oko Bjelovara. Prošle godine, kao jedan od doprinosa prometnom rasterećenju grada, radila se brza cesta između Bjelovara, preko Virovitice do Terezina Polja. Vrlo važan korak je i izgradnja zapadne gradske obilaznice Bjelovara, što je dokazano prometnom analizom gradskog područja. Za obilaznicu dugu 6,7 kilometara završen je natječaj za idejno rješenje, a završetak radova očekuje se početkom 2026..
Kako smo pisali, prema Hrvatskim cestama, zapadna gradska obilaznica Bjelovara trebala bi povezati brzu cestu u Gudovcu, preko nadvožnjaka iznad pruge Bjelovar-Zagreb do spoja s Križevačkom cestom pa iznad Hrgovljana rotorom. Natječaj za izradu idejnog rješenja za cestu dugu 6,7 kilometara zatvoren je te se čeka obavijest o odabiru. Završetak radova zasad se očekuje tek početkom 2026.
Tranzitni promet van grada
Podsjećamo, gradnja zapadne obilaznice trebala bi doprinijeti prometnom rasterećenju grada jer će se završetkom bjelovarskog prstena tranzitni promet maknuti iz grada. Iz Hrvatskih cesta, navedeno je, nova gradska obilaznica brzu cestu prema Gudovcu povezat će prolazeći iznad Novih Plavnica prema sjeveru, s nadvožnjakom iznad pruge Bjelovar-Zagreb. Potom će ići do spoja s Križevačkom cestom pa iznad Hrgovljana rotorom.
Završilo je zaprimanje ponuda za idejno rješenje za projekt ceste duge 6,7 kilometara. Sukladno tome, kraj radova ne očekuje se prije 2026. Projektni zadatak za izradu Ideološkog rješenja opisuje prometni značaj i opterećenost Bjelovara, zbog kojeg je obilaznica gradu neophodna. U Bjelovaru se, stoji u projektnom zadatku, sijeku ceste od Zagreba za Osijek, zatim iz Varaždina i Koprivnice preko Čazme, do Ivanić Grada i autoceste.
Rezultat prometne studije
Prometna građevinska studija cestovne mreže državnog značenja na širem području Bjelovara iz 2017. analizira sve koridore iz prostornih planova te prema rezultatima obrađenih podataka nudi prometno rješenje. Kao odgovor na analizu, iste godine predložena je cjelovita mreža državnih cesta (obilaznica) na području Bjelovara.
Uz već izgrađene sjevernu, južnu i istočnu obilaznicu, očekuje se i izgradnja spojne ceste od čvora Gudovec na brzoj cesti DC12 do grada (DC544), dok bi zapadna obilaznica bila posljednja faza prometnog prstena. Istovremeno, GUP Bjelovara u procesu je obrade postojeće i buduće prometne mreže na području obuhvata grada.
Planirane su prometne građevine od važnosti za Republiku Hrvatsku unutar obuhvata GUP-a: spojevi na brzu cestu Vrbovec-Bjelovar-Virovitica, no i nastavak gradnje južne obilazne ceste istočno i zapadno od izvedenog dijela. Spojna cesta od čvora Gudovec bila je u procesu projektiranja, a kad bude dovršena, bit će prvi ulaz iz smjera Zagreba.
Nedavno je najavljena rekonstrukcija i proširenje obilaznice na najprometnijem prometnom pravcu u Hrvatskoj, ovdje doznajte koje.