Pretraga

Evo tko gradi tramvajsku prugu na Sarajevskoj, posao vrijedan 13 milijuna eura

A- A+

Sarajevsku cestu okupirala je teška mašinerija. Tu se grade cesta i širi tramvajska pruga, a posao je podijeljen u faze. Konačno je poznato tko gradi novi kolosijek, a u pitanju je austrijski građevinski div. Ovaj posao realizirat će za 13 milijuna eura. Pokrenuo se i drugi akter, Hrvatske autoceste.

Projekt Sarajevska cesta (s proširenom tramvajskom prugom) | Grad Zagreb

Grad Zagreb krajem svibnja zaključio je natječaj za odabir izvođača radova za prvu etapu realizacije Sarajevske ceste s komunalnom infrastrukturom. Početak radova isprva je najavljen u rujnu 2024. godine, no prvi bageri i kamioni stigli na novo gradilište su stigli krajem listopada.

Tako su krenuli radovi na aveniji koja bi se na kraju trebala povezati s autocestom do Siska, ali za taj dio bit će zadužene Hrvatske autoceste. Za radove koji će dovesti tramvaj u krajnji zapad Novog Zagreba sada se u sustavu javne nabave naziru pomaci od strane drugog uključenog aktera.

Izdvojeni članak

Bauštelska reportaža: Zagrebačka tramvajska pruga jedna je od najopterećenijih u Europi, obnova kreće s Mihaljevca

Nova tramvajska zona

Iz Grada Zagreba u nekoliko navrata su napominjali da je za početak radova ukupne procijenjene vrijednosti 25 milijuna eura trebalo otkupiti čak 104 zemljišne čestice. Samo u otkup zemljišta je investirano 5,1 milijuna eura pa je već ovo bila značajna investicija.

Sarajevska gradilište | foto: Nina Šantek, Bauštela.hr

Poznato je da će po završetku radova Sarajevska biti proširena na tri automobilske trake u oba smjera. Dakle, bit će šest novih traka. Uz svaku će se graditi pješačka i biciklistička staza, dok će tramvaj prolaziti sredinom.

Zasad je potpisan ugovor s izvođačima tramvajskog kolosijeka, te nadzora i koordinatora zaštite na radu prilikom izgradnje vijadukta na Ranžirnom kolodvoru. S druge strane, budući da posljednji dio, spoj na autocestu A11 spada pod nadležnost Hrvatskih autocesta, važno je napomenuti da je i s te strane napravljen pomak.

Novi kilometri tračnica

Za postupak izgradnje tramvajske pruge na dijelu Sarajevske ceste od Avenije Dubrovnik do Ranžirnog kolodvora sve ponude su dostavljene i otvorene prošle godine, a za radove je odabran izvođač Strabag. S odabranim ponuditeljem 17. siječnja potpisan je Ugovor o izvođenju radova koji nije značajno premašio procijenjenu vrijednost.

U usporedbi s procjenjenih 11.450.000 eura, potpisan je ugovor od 13.113.262,69 eura s PDV-om. Potpisni rok trajanja izvedbe je 12 mjeseci, tako da bi iduće godine u ovo vrijeme Sarajevska mogla imati nove tračnice.

sarajevska ulica

Sarajevska cesta | Screenshot: Google street view

Planovi za gradilište

Podsjećamo, što se tiče 2. etape rekonstrukcije, odnosno izgradnje tramvajske pruge, kontaktne mreže i objekta ZET-a, po pitanju trase, zahvat započinje odvajanjem tramvajskih kolosijeka u postojećem tramvajskom rotoru ‘Zapruđe’ i proteže se Sarajevskom cestom do područja naziva ‘Malo Polje’.

– Ovim građevinskim projektom obuhvaćena je gradnja tramvajske pruge na Sarajevskoj cesti u Zagrebu. Zahvatom je predviđeno izgraditi 4386,44 metra tramvajskog kolosijeka širine 1000 milimetara, po kojoj će prometovati tramvajska vozila širine 2300 milimetara. U sastavu tramvajske pruge nalazi se osam tramvajskih stajališta te jedno tramvajsko okretište, stoji u trehničkom opisu zahvata Građevinskog fakulteta u Zagrebu.

Izdvojeni članak

Problemi zagrebačkih mostova: ‘Puknuti’ zid, tramvajski kolosijek koji propada, jedan se skoro urušio

Trasa kolosijeka na cijelom potezu vodi se u prostoru između kolnika buduće, uređene, Sarajevske ceste osim na cestovnim prijelazima bočnih ulica gdje tramvajski kolosijek presijeca kolničke trake. Navedeni odnosi vidljivi su u situacijama tramvajske pruge, priloženim u projektu, otkriva tehnički opis.

Spoj na autocestu

Hrvatske autoceste koje će biti nadležne za posljednji dio projekta su se također pokrenule. Sarajevska je strateški i kapitalni projekt koji će donijeti dosta veliko prometno rasterećenje, rekao je Tomašević napominjući kako je ujedno u pitanju posljednja dionica pristupne ceste autocesti Zagreb-Sisak.

Izdvojeni članak

Nakon sanacije opet radovi na željezničkom mostu, za 4,3 milijuna dobiva nove tračnice

 

Iz HAC-a su zasad zatražili stručni nadzor i koordinatora II zaštite na radu nad izgradnjom vijadukta Ranžirni kolodvor, vezano za spoj s autocestom A11. Procijenjena vrijednost usluge je 1.000.000 eura, ali još nije odabran izvođač. Ponude će pristizati do 10. veljače.

Još pokoji detalj

Što se tiče tramvajskog kolosijeka, napominjemo kako će po cijeloj trasi kolosijeci voditi u pravcu ili blažim zavojima osim na tramvajskom okretištu i spoju novog kolosijeka na postojeći rotor ‘Zapruđe’. Na tom dijelu, primijenit će se košarasti lukovi s manjim polumjerima zakrivljenosti i prijelaznicima – lučnim radioidama.

– Širina iskopa za tramvajsko tijelo iznosi 2.40 do 6.20 m i dubine od cca. –81 cm do –88 cm ispod gornjeg ruba tračnica (GRT) ovisno o širini iskopa i nagibu posteljice. Nakon iskopa pristupa se izradi posteljice, stoji u opisnoj dokumentaciji.

Na cijelom potezu primijenit će se nosiva konstrukcija kolosijeka bez zastora i pragova što podrazumijeva armirano-betonsku temeljnu ploču, širine 2000 mm sa prekidima na mjestima promjene sustava pričvršćenja.

Koliko je kilometara u izgradnji pogledajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap