Galerija: Najkraće tračnice u Zagrebu obnavljaju se godinu dana, ima li uopće ikoga na gradilištu?
Zagrebačka uspinjača jedan je od glavnih simbola glavnog grada. No, nakon pola stoljeća neometanog rada trebala je u ozbiljan remont. Od siječnja ove godine obnavlja se njen kolosijek, koji izgleda pusto bez prepoznatljivih plavih vagona. Jedino je neobično što je gradilište uglavnom pusto i tiho. Radovi traju do ožujka, je li to dovoljno vremena?

Radovi na uspinjači | foto: Ramona Ščuric
Sanacija Zagrebačke uspinjače, prijevoza koji je Zagreb dobio davne 1893., kada je doduše bila na parni pogon, danas je bez sumnje jedno od najzanimljivijih malih gradilišta u gradskom Centru. No, već u nekoliko navrata u prolazu pored strme trase koja je van pogona od 20. siječnja ove godine, primijetili smo nešto zanimljivo.
Galerija 8 Fotografija
OtvoriNajkraći kolosijek
Dojma smo da kad god prođemo pored trase najkraće trase žičane željeznice navedene javnom prometu stvari ne izgledaju znatno drugačije u odnosu na prošli put kad smo se ondje našli. K tome, na gradilištu se rijetko kad može vidjeti svega dva ili tri radnika, ako i toliko.
Kako bilo, spori ili ne, radovi bi se trebali privesti kraju do ožujka dogodine, otkad bi uspinjača opet trebala uredno prevoziti putnike na Gornji grad. Podsjećamo, modernizacija košta 7,2 milijuna eura, a novac je osigurala EU.
Galerija 4 Fotografija
OtvoriZanimljivi detalji
U okviru projekta ‘Revitalizacije zagrebačke uspinjače’, koji provodi Zagrebački električni tramvaj (ZET) trebalo bi se kompletno sanirati 66 metara duge trase, ali i srediti kabine koje su onuda prolazile niz desetljeća. Ovom trasom, kao što je mnogima poznato, vozila su dva vagona kapaciteta prijevoza 28 putnika.
U njima je postavljeno 16 sjedećih mjesta, a u preostalom prostoru može se stajati. Usponom, vozilo svladava visinsku razliku od 30,5 metara, a sagrađena je kao kosi vijadukt od osam polukružnih otvora duljine 2,5 metara, od opeke s vapnenim mortom. Svaki dio građevine do zatvaranja gradilišta trebao bi biti tip top sređen, a sklonjena vozila natrag na ovom kratkom, ali važnom kolosijeku. Ovdje pročitajte koje tramvajske pruge u Zagrebu će se na ljeto obnavljati.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.