Hoće li susjedi dobiti metro prije Zagreba? S Kinezima potpisan ugovor od 720 milijuna
Hoće li nas susjedi preteći izgradnjom metroa? Skoro svaka europska metropola ima podzemnu željeznicu koja olakšava kretanje javnim prijevozom i regulira prometne gužve. No, i dalje postoje gradovi kojima je metro još uvijek (samo) san. U Zagrebu je ta priča trenutno ‘pauzirana’ jer su primarni brojni kapitalni projekti najavljeni za idućih nekoliko godina. Beograd bi nas, s druge strane, po ovom pitanju mogao prešišati. Upravo su potpisali ugovor za nastavak radova na novim podzemnim linijama.
Nedavno se u Zagrebu ponovno poveo razgovor o gradskom metrou. Priča je ovo koja se vrti ‘u krug’ već preko dva desetljeća, no i dalje bez rješenja.
Dok se najavljuju proširenja tramvajske pruge diljem grada, čini se da od metroa ipak još neko vrijeme neće biti ništa. Po najnovijim informacijama, susjedi bi nas mogli preteći jer je nakon prvih radova u 2022. potpisan ugovor za nastavak realizacije beogradske podzemne željeznice s kineskom tvrtkom vrijedan preko 700 milijuna eura.
Iščekivanje duže nego u Zagrebu
I u Beograd svoj metro prilično dugo čeka. Ova priča u susjedstvu se razvlači još od pedesetih godina 20. stoljeća. Prema najpoznatijem projektu, onom iz 1976. godine, grad je trebao dobiti pet samostalnih linija metroa i četiri linije nezavisnog regionalnog metroa, stoji na stranicama Wikipedije. Po najnovijim objavljenim informacijama mogao biti bliže nego ikad prije.
Naime, predstavnici Vlade Republike Srbije, Grada Beograda i kineske kompanije PowerChina potpisali su u utorak 10. prosinca 2024. godine ugovor o Lotu 2 prve faze Linije 1 beogradskog metroa, vrijedan 720 milijuna eura. Potpisivanje ugovora komentirao je ministar za javna ulaganja Darko Glišić, ujedno obnašatelj dužnosti ministra graditeljstva. Najavio je kako će se s realizacijom krenuti što prije moguće, javlja poslovni.hr.
Linije kroz 9 općina
Podsjetio je da cijeli projekt predviđa izgradnju tri linije metroa, koje će prolaziti kroz ukupno devet beogradskih općina. Napominjemo, ‘povijesni’ radovi na izgradnji beogradskog metroa započeti su u studenom 2021. godine.
Prema tadašnjim predviđanjima, prva linija podzemne željeznice trebala je biti završena 2028., a druga 2030. godine. I tada je ugovor potpisan s kineskom PowerChinom. Radovi su prije dvije godine započeli izgradnjom infrastrukture i nasipavanjem na Makiškom polju. Novi planovi izgradnju su nešto pomaknuli, pa se realizacija sada očekuje u 2033.
Nove željeznice i tramvajska pruga
Srpski ministar financija Siniša Mali rekao je da će od tri linije podzemne željeznice prva ići od Makiškog polja do Mirijeva, druga od Mirijeva do Železnika. Treća pak linija donijela bi proširenje BG vlaka i tramvajskog sustava.
Na stranicama grada još 2022. je objavljeno da će Beograd do 2030. godine dobiti dvije linije metroa dužine 42 kilometara sa 43 stanice, 223 kilometara BG vlaka sa 76 stanica i 500 polazaka dnevno. Novi projekt uključivao bi i 42,6 kilometara nove tramvajske mreže.
Nedavno je u Beogradu najavljeno širenje najluksuznijeg gradskog stambenog naselja. Kad se može očekivati pročitajte ovdje.