Pretraga

Megastroj za bušenje tunela dugačak 82 metra rješava prometno pitanje Londona

A- A+

Prijevoz u Londonu s razlogom je veliko pitanje i gorući problem vječno rastuće engleske metropole. Prošle godine pod vodstvom tvrtke RiverLinx započeli su radovi kopanja dva paralelna tunela ispod Temze – a radi se o prvim tunelima ispod Temze u posljednjih 30 godina. Za radove je simbolično upregnut stroj za bušenje tunela (TBM) Jill, nazvan prema prvoj ženskoj vozačici autobusa, a planirano je da će jedan stroj izbušiti oba smjera tunela. Očekuje se da će ovaj projekt vrijedan 2 milijardi funti biti spas za zagušen londonski promet, a tuneli bi trebali biti pušteni u promet 2025.

stroj za bušenje tunela

stroj za bušenje tunela | screenshot: TikTok

U ljeto 2023. godine, započeta je gradnja Silvertown tunela – prvog tunela ispod rijeke Temze u posljednjih 30 godina. Točnije, riječ je o prvom tunelu koji će biti izgrađen nakon 1991. godine, a očekuje se da će tunel rasteretiti promet u Londonu, što je engleskom glavnom gradu prijeko potrebno.

Kako stoji u časopisu ITransporte, za radove je odgovorno lokalno nadležno tijelo za prijevoz u Londonu, Transport for London (TfL), a na kraju radova, bit će dovršena dva paralelna tunela dužine 1.4 kilometara. Još jedna velika zanimljivost je da tunel ‘buši’ kultni stroj Jill.

Izdvojeni članak

Londonski ‘Portal Road’ – Nova tipologija zgrade s pametnim dizalima po uzoru na ‘Ministarstvo magije’

Jill, stroj za bušenje tunela dugačak 82 metra i 11,9 metara promjera, otkriva se u videu, nazvan je po prvoj ženi vozačici autobusa. Jill Viner godine prva je žena koja je u lipnju 1974. godine prevozila putnike autobusom za javni prijevoz.

Stroj Jill koji se trenutno, simbolično, koristi za bušenje tunela koji bi trebao olakšati stanje londonskog javnog prijevoza, teži 1.800 tona, a budući da će se graditi dva paralelna tunela, stroj će se, za razliku od uobičajenog procesa, kada se za probijanje u dva smjera koriste dva stroja, u suprotni smjer poslati komprimiranim dušikom i tako sam izbušiti oba tunela – čime će se uštedjeti vrijeme i resurse.

Tvrtka RiverLinx consortium odgovorna je za dizajn, izvođenje i investira cijeli projekt, piše The Greenwich Wire, a sam tunel košta 2 milijardi funti; dok se završetak radova očekuje u 2025, a više pogledajte u videu.

@theb1m Now that’s a U-turn #construction #engineering #infrastructure #london ♬ original sound – The B1M

Pogledajte ovdje koji su najljepši gradski parkovi na svijetu koji daju predah od betona stanovnicima, a i atrakcija su za turiste.

Copy link
Powered by Social Snap