Ovaj tunel veliki je pothvat naša dva susjeda, gradilište je u zalazu, ali agonija ‘krkljanaca’ prema moru se nastavlja
Nakon tri i pol godine iskapanja, Slovenija je lani probila na austrijsku stranu druge cijevi tunela Karavanke. Od tada je ovo zahtjevno gradilište u punom pogonu, a trenutno se obavljaju završni radovi. Tunel je dug 7,9 kilometara, slovenska dionica ove cijevi je oko 3,5 km, dok je Austrija morala iskopati 4,5 km. Sve bi trebalo biti gotovo već slijedeće godine kada se očekuje otvorenje. No, smanjenju prometnih gužvi tada neće automatski biti kraj jer stara cijev treba i čeka obnovu.

tunel Karavanke | foto: screen shot you tube
Kao što je to slučaj i s postojećom cijevi tunela Karavanke, četiri kilometra nove cijevi je u Sloveniji, a četiri kilometra u Austriji. Austrijanci su u rujnu 2021. iskopali svoj dio nove tunelske cijevi dok je iskop na slovenskoj strani tek započeo u kolovozu 2020. Do kašnjenja je došlo jer su postupak javne nabave za izvođača radova u Sloveniji bit odužio u odnos u na Austriju.
U konačnici je za izvođača radova izabrana turska kompanija Cengiz İnşaat, koja je gradila i koja gradi pojedine dionice Koridora V c, te uživa veliki ugled u regiji. Sloveniju će ovi radovi koštati ukupno 160 milijuna eura.
Zahtjevan pothvat
Riječ je o tunelu koji koriste mnogi koji iz zapadne Europe putuju u Hrvatsku, posebno u ljetnim mjesecima. No, također, tunel je omiljena trasa u obrnutom smjeru gastarbajtera iz cijele regije. Stoga ne čudi velik interes za radove, odnosno njihov završetak.
Nije na odmet ni spomenuti kako je jedan od najvećih izazova u izgradnji nove tunelske cijevi bila je struktura tla, zbog koje, pišu slovenski mediji, cijela ova priča kasni. Naime, na pojedinim dionicama, radnici su se morali boriti s teško probojnim stijenama, a nailazili su na podzemne vode i plin.

tunel Karavanke | foto: screen shot you tube
Instalacije i bojenje
Radnici turskog Cengiza u veljači su dovršili su posljednje metre betonskog kolnika na tri i pol kilometra dugoj slovenskoj dionici tunela. Tako su glavne građevinske radove završili znatno prije roka.
Ostalo je još samo obaviti soboslikarske i elektroinstalacijske radovi da bi nova cijev tunela mogla biti pušten u rad. Prema najavama svi radovi bi trebali biti završeno u ožujku sljedeće godine, piše 24ur.com.

tunel Karavanke | foto: screen shot you tube
Obnova stare cijevi
No, treba reći, time se neće odmah smanjiti prometne gužve jer slijedi rekonstrukcija stare cijevi tunela Karavanke, baš kao u slučaju tunela Učka. Ovaj bi pak posao trebao biti završen do 2029.
Podsjetimo, stara cijev tunela izgrađena je u razdoblju od 1987. do 1991., a za vrijeme rekonstrukcije promet će u potpunosti biti preusmjeren u novu tunelsku cijev. Rekonstrukcija će koštati 60 milijuna eura.

tunel Karavanke | foto: screen shot you tube
Doznajte ovdje sve o povijesnom valu izgradnje tunela u Hrvatskoj.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.