Ovo je most ‘klackalica’, grade ga Amerikanci, a koštat će više od milijardu dolara
U američkoj državi Connecticut gradi se milijardu eura vrijedan željeznički most koji će zamijeniti 116 godina stari most. Riječ je o projektu američke državne željezničke korporacije Amtrak koji će biti gotov do srpnja 2030. godine. Novi most imat će konstrukciju pokretnog raspona s klinom – funkcionirat će kao klackalica. Uz to će uvelike unaprijediti promet, a kašnjenja smanjiti na minimum.
U tijeku je izgradnja novog željezničkog mosta na rijeci Connecticut u istoimenoj saveznoj državi, piše construction-digital.com. Riječ je o projektu vrijednom basnoslovnih 1,3 milijarde dolara koji će biti završen u srpnju 2030. godine, kada će zamijeniti 116 godina stari most.
Most poput klackalice
Novi most imat će konstrukciju pokretnog raspona s klinom, a funkcionirat će poput klackalice kada se bude otvarao. U ovakvom dizajnu mosta, poluge se nalaze na krajevima pokretnog raspora, dok se most otvara rotacijom oko tih osovina. Osim toga imat će moderni kolosijek, signalizaciju, kontaktnu mrežu, električnu, komunikacijsku i drugu prateću željezničku insfrastrukturu. Inače, investitor mosta je Amtrak, američka državna kompanija osnovana 1971. godine koja upravlja međugradskim putničkim željezničkim prometom u Sjedinjenim Američkim Državama.
Na tračnicama novog mosta, vlakovi će se kretati brzinom od 112 kilometara na sat, što je uvećanje od 55 posto u odnosu na današnju najveću brzinu od 72 kilometra na sat. Također, poboljšat će se pomorska sigurnost i plovidba zbog većeg vertikalnog razmaka novog mosta u odnosu na postojeći most.
Brže i učinkovitije
Kada bude dovršen, novi most će poboljšati pouzdanost i smanjiti kašnjenja za međugradske usluge Amtraka, prigradsku uslugu Connecticut Shore Line East i teretne operatere duž sjeveroistočnog koridora (NEC), najprometnijeg željezničkog koridora u Americi. Izgradnja mosta zasigurno će poboljšati sigurnost, pouzdanost i povećati operativne brzine duž linije. Svoje oduševljenje nije mogao sakriti ni senator Richard Blumenthal koji je rekao da je most preko rijeke Connecticut bitan dio ove prometne željezničke linije sjeveroistočnog koridora, ali da mu je hitno potreban popravak.
– Radostan sam što radovi na zamjeni ovog stoljetnog mosta napreduju – napokon ćemo dobiti poboljšanu željezničku uslugu. Nastavit ću se boriti za federalna sredstva kako bih poboljšao zastarjelu infrastrukturu Connecticuta, obećao je Blummenthal.
Zahtjevi zaštite okoliša
Tijekom izgradnje mosta bit će potrebno poduzeti niz mjera za zaštitu okoliša. Najveći izazov dosad bilo je ispunjavanje ekoloških zahtjeva, budući da se unutar područja građenja nalaze zaštićene biljne vrste koje je potrebno preseliti prije početka određenih građevinskih aktivnosti. Predviđeni su i budući izazovi, poput ograničenja u radu tijekom određenih godišnjih doba, naročito onih povezanih s aktivnostima u vodi.
Što se tiče prometovanja, redovita željeznička usluga nastavit će se s povremenim zastojima na jednom kolosijeku, što neće značajnije utjecati na promet. Nedavno smo pisali o prvom zavarenom mostu na svijetu, o čemu više možete pročitati ovdje.