Rasterećenje prometa u Zagrebu – nakon produženja Branimirove, za 14 milijuna eura produžuje se Kolakova
Rješenje rasterećenja prometa na istoku grada radovima na Branimirovoj ulici, u Zagrebu su obećavana godinama. Na ljeto 2023. godine, radovi produljenja Branimirove ulice krenuli su, a sada je na redu i Kolakova. Riječ je o projektu vrijednom oko 34 milijuna eura, a sve će se financirati iz gradskog proračuna. Izgradnja dviju prometnica trebala bi otvoriti novi koridor sjeverno od Avenije Dubrava i Zagrebačke ceste, čime bi se rasteretile zagušene prometnice u istočnom dijelu grada. U tijeku je nabava glavnog i izvedbenog projekta za faze 1 i 2, a za fazu 3 je izrađen glavni projekt. Radovi na prvoj dionici produženja privode se kraju, dok će se na druge dvije dionice raditi od sredine 2025.
Nakon više godina obećanja tog projekta, na ljeto 2023. godine krenuli su radovi produženja Ulice kneza Branimira u Sesvetama, a Grad Zagreb sada priprema izgradnju produžetka Kolakove ulice od Dankovečke ulice do Branimirove. Ovaj projekt, podijeljen u nekoliko faza, trebao bi znatno rasteretiti promet u istočnom dijelu grada, izvijestili su iz Grada Zagreba.
Branimirova će biti 3,9, a Kolakova 2,8 kilometara duža
Kolakova ulica produljivat će se 2,8 kilometara, a Branimirova bi se trebala produljiti za 3,9 kilometara. Investicije za radove na Kolakovoj i Branimirovoj zajedno su procijenjene na vrijednost od oko 34 milijuna eura, a sve će biti financirano iz gradskog proračuna. Cilj projekta otvoriti je novi prometni koridor u tom dijelu grada te rasteretiti glavne prometnice u Dubravi i Sesvetama.
– Radi se ukupno o izgradnji 2.8 kilometra produljene Kolakove i 3.9 km produljenja Branimirove, s tim da je procijenjena vrijednost investicije u Kolakovu oko 14 milijuna eura, te u Branimirovu oko 20 milijuna eura, što će biti financirano iz gradskog proračuna. Izgradnjom ovih dvaju prometnica otvaramo značajan novi prometni koridor sjeverno od Avenije Dubrava i Zagrebačke ceste u Sesvetama i prometno rasterećujemo središnje prometnice u ove dvije zagrebačke četvrti, projekt je komentirao gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević.
Od Dankovečke do Branimirove, Kolakova ulica određena je GUP-om Grada Zagreba i Sesveta koji predviđa četverotračnu prometnicu. Zbog složenosti planirani su radovi u dvije etape, pri čemu će se prema prvoj raditi jedan kolnik prometnice u cijeloj duljini zahvata, s po jednim prometnim trakom u svakom smjeru. Druga etapa predviđa izgradnju drugog kolnika, čime će se u konačnici realizirati prometnica s dva odvojena kolnika. Na kraju radova, svaki kolnik imat će po dvije prometne trake odvojene zelenim pojasom u jednom smjeru, uz planirane pješačko-biciklističke staze. Prometnica će biti u koridoru usporednom s potocima Trnava i Čučerska reka, a potoci se zadržavaju kao otvoreni vodotoci i postat će ozelenjeno proširenje cjelovitog prometnog koridora.
Dolenec: ‘Obilazni pravac značajno će smanjiti tranzitni promet kroz središte Sesveta’
Govori li se o razini spremnosti projekta, kraju se privodi postupak nabave glavnog i izvedbenog projekta za fazu 1, od Dankovečke do Ulice Klin (1.230 metara) i fazu 2 od Ulice Klin do uklapanja na produženu Branimirovu ulicu (1.397 metara). Za fazu 3 od Ulice Emanuela Vidovića do spoja na produženu Branimirovu ulicu (205 metara) izrađen je glavni projekt te će po ishođenju suglasnosti Hrvatskih voda biti predan na izdavanje građevinske dozvole. Očekuje se da će krajem godine moć biti raspisan natječaj za izbor izvođača, a već sredinom 2025. trebali bi započeti radovi na prvoj fazi.
– Realizacijom ovih prometnica Sesvete će dobiti važan sjeverni prometni obilazni pravac kojim će se značajno smanjiti tranzitni promet kroz središte Sesveta. Dubrava će dobiti zatvoreni prometni prsten kojega čine Branimirova, Kolakova, Avenija Gojka Šuška i Mandlova. Ovo će u budućnosti omogućiti promišljanje boljeg oblikovanja središnje prometne osi koju čine Avenija Dubrava i Zagrebačka ulica u Sesvetama na način da se prednost da javnom prometu i da se izvedu šire pješačke i biciklističke staze. Dugoročni nam je cilj da se Avenija Dubrava i Zagrebačka ulica oblikuju kao ugodne gradske ulice s drvoredima i drugim elementima zelene infrastrukture te se od bučnih prometnica transformiraju u mjesta koja su ne samo privlačna i za pješake i bicikliste već nude i prostore za susrete i boravak na javnom prostoru, važnost radova za prostor Sesveta i Dubrave opisala je zamjenica gradonačelnika Grada Zagreba, Danijela Dolenec.
Podsjetimo, krajem prošle godine se počelo govoriti o produžetku Mandlove s čime bi se spojio kampus Borongaj. O tome su tada govorili rektor sveučilišta u Zagrebu Stjepan Lakušić i gradonačelnik Tomašević, a više o tome je pisao naš sestrinski portal srednja.hr. HRT je tada objavio snimku rendera kako bi produžetak Mandlove i spajanje s Vukovarskom mogao izgledati.
Radovi na prvoj dionici produženja Ulice kneza Branimira u Sesvetama, od Zagrebačke do Brestovečke ulice, podsjetili su iz Grada, uskoro će biti završeni, a uzimajući u obzir spremnost projekta, u pripremi je izgradnja treće dionice, od Ulice Ivana Ančića do Varaždinske ceste. Na kraju će kao poveznica biti izvedena dionica od Brestovečke ulice do Ulice Ivana Ančića koja je građevinski najsloženija jer uključuje i nadvožnjak iznad potoka Vuger i Kašinske ceste, ali i propust iznad planinarskog puta. Na drugoj i trećoj dionici radit će se od sredine 2025. godine.