Sanacija dalmatinskog lukobrana otišla u krivom smjeru, radovi poskupjeli, cifra prešla milijun eura
Lukobran u Biogradu oštećen je u nevremenu zbog čega je Županijska lučka uprava pokrenula cjelovitu sanaciju. Posao je dobila Kali gradnja, a radovi su započeli u rujnu 2023. i trebali biti završeni unutar 12 mjeseci. No, došlo je do obrata. Nakon demontaže starih kamenih elemenata zaključeno je kako su neiskoristivi, što je značajno poskupjelo tijek izvođenja radova.
Sanacija lukobrana u Biogradu provodu se po projektu koji je izradila splitska Obala, a koji je obuhvatio vraćanje većeg dijela starog kamena u lukobran. Izvođač radova, Kali gradnja, tu je stavku uključio u svoju ponudu na raspisanom natječaju. No, ispostavilo se kako je građa uvelike neiskoristiva.
Naime, projektom sanacije, kako stoji na internet stranici izvođača, predviđeno je demontiranje svih izvornih kamenih elemenata lukobrana, te dijelom rušenje preostalog dijela, temeljnog iskopa. Kao i izgradnja novih podmorskih betonskih obalnih zidova, nadmorskih AB zidova sa vidljivom stranom od demontiranih kamenih elemenata.
No, kada je započela demontaža kamenih obložnica nadmorskog zida, poklopnica, jednakokračnih stepenica, elemenata parapetnog zida i klesanih ploča, utvrđeno je da velik dio kamenih elemenata nije ponovo upotrebljiv radi oštećenja na kamenu, piše 057info.hr.
Zbog toga je Županijska lučka uprava odobrila Kali gradnji dodatnih 240 tisuća eura, pa je konačna cijena 1.045.099 eura bez PDV-a. Naime, cijena po kojoj je ova tvrtka ponudila odraditi posao iznosila je 805.041 euro, što je bila najpovoljnija ponuda. Tek nešto skuplji bili su iz Minigradnje i Sub Missiona.
No, treba reći, da je Kali gradnja na natječaju dobila najveći broj bodova ne samo zbog najniže cijene već i zbog jamstva, te iskustava stručnjaka. Naime, ova je tvrtka već obavila slične građevinske pothvate luci u Jazinama, ribarskoj luci u Lamjani, trajektnoj u Tkonu, luci Sali, obali u Petrčanima, Ražancu.
Kako lukobran može postati više od infrastrukture doznajte ovdje.