Pretraga

[VIDEO] U susjedstvu gradi se jedan od najimpresivnijih objekata koridora Vc koji Budimpeštu povezuje s Jadranom

A- A+

Priča o izgradnji dionice autoceste Počitelj-Zvirovići na koridoru Vc započela je potpisivanjem ugovora u lipnju 2016. godine. Kao izvođač radova izgradnje dionice ‘Most Počitelj’, najimpresivnijeg objekta koridora Vc koji Budimpeštu povezuje s Jadranom, tada je odabran konzorcij čiji su članovi iz Azerbejdžana i Kine, s lokalnim podizvođačem Heringom.

Izgradnja mosta Počitelj | foto: Hering

Ukupna vrijednost radova izgradnje mosta Počitelj 28.114.889,53 eura bez PDV-a.

Most Počitelj najveći je most na cijelom koridoru Vc ukupne dužine 945 metara te visine 100 metara. Riječ je o kontinuiranom prednapetom armirano-betonski mostu građenom tehnologijom slobodne konzolne gradnje čijom će izgradnjom biti spojene obale rijeke Neretve.

Izgradnja mosta Počitelj dio je projekta koji obuhvaća izgradnju autoceste kroz Bosnu i Hercegovinu, a samim time i njeno povezivanje s europskom mrežom cesta, dužine oko 330 kilometara na koridoru Vc koji Jadransko more povezuje s Budimpeštom.

Povezivanje Bosne i Hercegovine s europskom mrežom

Prvi krug radova izgradnje autoceste u Bosni i Hercegovini obuhvaća dionice autoceste do mosta Počitelj te od Počitelja do petlje Zvirovići. Izvođač ovog dijela radova je China State Construction Engineering Corporation Limited, a ukupna vrijednost ugovora iznosi 56.522.840,50 eura bez PDV-a.

Kao izvođač drugog dijela radova, onih na mostu Počitelj, odabran je konzorcij koji čine Azvirt Limited Liability Company iz Azerbejdžana, Sinohydro Corporation Limited iz Kine te Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. također iz Kine. Predviđena ukupna vrijednost radova izgradnje mosta je 28.114.889,53 eura bez PDV-a.

Poddionica Počitelj-Zvirovići dio je dionice Počitelj-Bijača. Izgradnja poddionice ukupne dužine 11,07 kilometara podijeljena je u dvije etape. Prvom je obuhvaćena izgradnja petlje Počitelj s naplatnim mjestom i pristupnim prometnicama, tunel Počitelj, tri vijadukta ukupne dužine 250 metara te otvoren trasa, dok druga obuhvaća izgradnju mosta Počitelj. Radovi na ovoj poddionici trebali bi biti dovršeni do 2022. godine.

Izgradnjom autoceste na koridoru Vc dolazi i do povezivanja Mostara s Republikom Hrvatskom. Dio radova koji to omogućuje, na poddionici Buna-Počitelj, nedavno je dovršen, kao i radovi na iskopu tunelskih cijevi na poddionici Počitelj-Zvirovići.

Izdvojeni članak

Pelješki most u završnoj fazi: Ostalo još manje od 900 metara da se spoje dva dijela juga RH

Poddionica Buna-Počitelj je duga 7,2 kilometra i dio je dionice autoceste na koridoru Vc Mostar jug-Počitelj. Poddionica je locirana na geološki izuzetno povoljnom, relativno ravnom terenu, a počinje na oko 4 kilometra južno od sela Hodbina.

– Trasa autoceste je položena tako da ne presijeca gušće naseljena područja, nego prolazi iznad kanjona rijeke Neretve u blizini nekoliko naseljenih mjesta i završava neposredno ispred petlje Počitelj. Trasa uključuje dva nadvožnjaka, jedan podvožnjak i dva prolaza za životinje, kao i izgradnju dvostranog odmorišta Rotimski potok, navode iz JP Autoceste FBiH.

Copy link
Powered by Social Snap