Pretraga

Autocesta A3 ide u veliku obnovu: Još jedan zagrebački čvor ide u milijunsku rekonstrukciju

A- A+

U Zagrebu kreću veliki prometni projekti na autocesti A3 i zagrebačkoj obilaznici. Prva faza rekonstrukcije čvora Zagreb zapad, vrijedna 10,5 milijuna eura, obuhvaća radove na čvoru Rakitje i Ježdovec, uključujući nova kružna raskrižja, izmještanje infrastrukture i zaštitu vodotoka. Paralelno, dionica između čvorova Zagreb zapad i Lučko dobiva treći prometni trak u oba smjera, uz nove mostove, trake za ubrzanje i potporne zidove, čime se očekuje smanjenje zagušenja i poboljšanje protočnosti prometa.

Rekonstrukcija čvora Rakitje, Zagreb | Foto: Wikimedia commons, ilustracija Canva

Nakon što su Hrvatske autoceste raspisale natječaj i otvorile javno savjetovanje za proširenje poddionice autoceste A3 između čvorova Zagreb zapad (Jankomir) i Lučko, objavljen je i novi natječaj za sličan veliki zahvat. Riječ je o rekonstrukciji i dogradnji čvora Zagreb zapad, vrijednoj 10.500.000 eura, a projekt započinje prvom etapom – čvorom Rakitje.

U okviru prostornog obuhvata predviđena je gradnja u etapama i fazama. Prva etapa obuhvaća rekonstrukciju i dogradnju čvora na autocesti kod mjesta Rakitje i Ježdovec, raspoređenu kroz pet faza. One uključuju izmještanje plinovoda, elektroenergetskih kabela i komunikacijske infrastrukture, a kulminiraju rekonstrukcijom samog čvora Rakitje. Dio radova, poput izmještanja kabela u vlasništvu HEP-a, nije obuhvaćen ovom dokumentacijom.

Izdvojeni članak

Mega projekt HAC-a: Zagrebačka obilaznica dobit će novi trak za 42 milijuna eura

Projektantsko rješenje – sjeverna strana čvora

Sjeverni dio rekonstrukcije predviđa izgradnju novog kraka prema smjeru Rakitje (Ježdovec) – Bregana te pretvaranje postojećeg T-raskrižja u kružno raskrižje s tri privoza. Novi krak uklapa se na postojeću izlaznu rampu u duljini od 276 metara, a potom se odvaja i spušta prema autocesti. Projektiran je za brzinu od 40 km/h uz poštivanje svih sigurnosnih propisa.

Posebna pažnja posvećena je radijusima krivina, duljini traka za ubrzanje, proširenjima za prolazak teretnih vozila te nagibima kolnika. U sklopu rekonstrukcije gradi se i novo kružno raskrižje vanjskog polumjera 21,5 metara s bypass trakama koje će povećati protočnost i sigurnost prometa. Istodobno se rješava i problem vodenih tokova – rekonstruira se propust preko potoka Goštiraj te se planira gradnja novog propusta kako bi se omogućila stabilna prometna infrastruktura.

Rekonstrukcija čvora Rakitje, Zagreb | Foto: Wikimedia commons, ilustracija Canva

Projektantsko rješenje – južna strana čvora

Na južnoj strani predviđena je izgradnja novog izlaznog kraka s autoceste A3, premještanje postojećeg ulaznog kraka te rekonstrukcija raskrižja ŽC 3064, Ježdovečke i Kerestinečke ulice u kružno raskrižje s četiri privoza. Novi krakovi projektirani su za brzine od 40 do 50 km/h, uz prilagođene radijuse krivina i duljine prijelaznih poteza.

Dvosmjerna rampa, koja omogućuje vezu prema Lučkom i Bregani, prelazi preko potoka Brvnica. Zbog zaštite vodotoka predviđeno je izmještanje dijela potoka i gradnja mosta, kao i potpornih zidova radi očuvanja postojećih puteva. Za lokalno stanovništvo osigurat će se nova pristupna cesta koja će se priključivati na dvosmjernu rampu.

Novo kružno raskrižje u Ježdovcu imat će iste dimenzije kao i ono na sjevernoj strani, a u njegovoj zoni planirana je biciklističko-pješačka staza širine minimalno 2 metra. Posebna pažnja posvećena je i javnom prijevozu – postojeća autobusna stajališta izmještaju se izvan zone raskrižja te se grade nova ugibališta, prilagođena zglobnim autobusima.

Projekt uključuje i izgradnju više poljskih putova, širine između tri i 3,5 metra te duljine od nekoliko stotina metara, čime se osigurava pristup okolnim parcelama. Putovi će biti izvedeni makadamskom obradom, što zadovoljava potrebe poljoprivrednih površina.

Izdvojeni članak

Gradi se nova Zagrebačka obilaznica: Na granici dviju županija totalna rekonstrukcija cesta

Novi trak na obilaznici

Kako smo spomenuli na početku, veliki projekt vrijedan 42 milijuna eura uskoro kreće na zagrebačkoj obilaznici. Dionica između čvorova Zagreb zapad i Lučko dobit će treći prometni trak u oba smjera, čime se planira znatno smanjiti zagušenja na jednoj od najprometnijih dionica u zemlji.

Rekonstrukcija uključuje proširenje kolnika, izgradnju novog mosta Dubava, prilagodbu traka za ubrzanje i usporavanje, te izgradnju potpornih zidova. Trasa ostaje nepromijenjena, a svi radovi bit će izvedeni u skladu s važećim prometno-tehničkim i okolišnim propisima.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap