Pretraga

Hrvatske ceste objavile tko će graditi novi ulaz u Zagreb – vijadukt na Ranžirnom kolodvoru

A- A+

Hrvatske ceste izabrale su izvođača radova za izgradnju vijadukta na Ranžirnom kolodvoru autoceste Zagreb – Sisak. Riječ je o poznatoj kompaniji GIP Pionir, koja je imala najpovoljniju ponudu od 46.392.135,92 eura u odnosu na ostalih šest ponuditelja. Radi se o kapitalnom projektu koji uključuje izgradnju sjevernog kraka iza čvora Jakuševec, što će omogućiti bolju povezanost gradskog prometnog pravca Držićeva avenija – Most Mladosti – Sarajevska cesta sa zagrebačkom obilaznicom i autocestom A11 Zagreb – Sisak. Što se tiče Sarajevske ceste, tamo će se izgraditi nova tramvajska zona, čije će tračnice graditi austrijska tvrtka Strabag.

vijadukt

vijadukt | foto: Freepik

Napokon je izabran izvođač za izgradnju važnog vijadukta na Ranžirnom kolodvoru autoceste Zagreb – Sisak, priopćile su Hrvatske ceste. Posao je dobila zagrebačka kompanija GIP Pionir, čija je ponuda u iznosu od 46.392.135,92 eura bila najpovoljnija u odnosu na preostalih šest ponuditelja. Nakon potpisa ugovora, rok za završetak radova je 30 mjeseci od uvođenja izvođača u posao.

Novi južni ulaz u Zagreb

Projekt uključuje izgradnju sjevernog kraka iza čvora Jakuševec, koji će biti realiziran vijaduktom preko ranžirnog kolodvora. Ovim projektom omogućit će se povezanost gradskog prometnog pravca Držićeva avenija – Most Mladosti – Sarajevska cesta sa zagrebačkom obilaznicom i autocestom A11 Zagreb – Sisak. Ukupna dužina projekta iznosi 1 kilometar, od čega je 700 metara vijadukata.

Izdvojeni članak

Zagrebačka tramvajska pruga širi se prvi put nakon 20 godina, radovi već ovo ljeto

Završetkom ovog projekta stvorit će se novi južni ulaz u Grad Zagreb, koji je od strateške važnosti za povezivanje autoceste Zagreb-Sisak s gradskom prometnom mrežom. Također, projekt doprinosi boljoj povezanosti Zagreba i Velike Gorice, te osigurava brži i sigurniji pristup Zračnoj luci Franjo Tuđman.

sarajevska ulica

Sarajevska cesta | Screenshot: Google street view

Bageri na Sarajevskoj

Grad Zagreb je krajem svibnja zaključio natječaj za odabir izvođača radova za prvu etapu realizacije Sarajevske ceste s komunalnom infrastrukturom. Početak radova isprva je bio najavljen za rujan 2024. godine, no prvi bageri i kamioni stigli su na novo gradilište krajem listopada, o čemu smo pisali ovdje.

Tako su krenuli radovi na aveniji koja bi se na kraju trebala povezati s autocestom do Siska, ali za taj dio su zadužene Hrvatske autoceste. Za radove koji će dovesti tramvaj u krajnji zapad Novog Zagreba sada su odabirom izvođača radova napravljeni ključni koraci prema daljnjem rješavanju projekta.

Projekt Sarajevska cesta (s proširenom tramvajskom prugom) | Grad Zagreb

Nova tramvajska zona

Iz Grada Zagreba su u nekoliko navrata napomenuli da je za početak radova, čija je ukupna procijenjena vrijednost 25 milijuna eura, trebalo otkupiti čak 104 zemljišne čestice. Samo u otkup zemljišta investirano je 5,1 milijuna eura, pa je ovo već bila značajna investicija.

Poznato je da će po završetku radova Sarajevska cesta biti proširena na tri automobilske trake u oba smjera, čime će biti šest novih traka. Uz svaku će se graditi pješačka i biciklistička staza, dok će tramvaj prolaziti sredinom. Više o svemu pročitajte ovdje.

Izdvojeni članak

Tramvaj bi Heinzelovom trebao voziti do Kvatrića: Projekt ‘ide’ i bez rušenja sporne zgrade na trgu

Novi kilometri tračnica

Za postupak izgradnje tramvajske pruge na dijelu Sarajevske ceste od Avenije Dubrovnik do Ranžirnog kolodvora, sve ponude su dostavljene i otvorene prošle godine, a za radove je odabran izvođač Strabag. S odabranim ponuditeljem 17. siječnja potpisan je ugovor o izvođenju radova koji nije značajno premašio procijenjenu vrijednost.

U usporedbi s procijenjenih 11.450.000 eura, potpisan je ugovor od 13.113.262,69 eura s PDV-om. Potpisani rok trajanja izvedbe je 12 mjeseci, tako da bi iduće godine u ovo vrijeme Sarajevska cesta mogla imati nove tračnice.

gradilište na Sarajevskoj cesti | foto: Bauštela.hr (Nina Šantek)

Planovi za gradilište

Podsjećamo, što se tiče 2. etape rekonstrukcije, odnosno izgradnje tramvajske pruge, kontaktne mreže i objekta ZET-a, po pitanju trase, zahvat započinje odvajanjem tramvajskih kolosijeka u postojećem tramvajskom rotoru ‘Zapruđe’ i proteže se Sarajevskom cestom do područja naziva ‘Malo Polje’.

– Ovim građevinskim projektom obuhvaćena je gradnja tramvajske pruge na Sarajevskoj cesti u Zagrebu. Zahvatom je predviđeno izgraditi 4386,44 metra tramvajskog kolosijeka širine 1000 milimetara, po kojoj će prometovati tramvajska vozila širine 2300 milimetara. U sastavu tramvajske pruge nalazi se osam tramvajskih stajališta te jedno tramvajsko okretište, stoji u trehničkom opisu zahvata Građevinskog fakulteta u Zagrebu.

Copy link
Powered by Social Snap