Pretraga

Hrvatskom će uskoro voziti jedan od prvih baterijskih vlakova u Europi, evo kako se prave

A- A+

Hrvatska tvrtka Končar predstavila je svoje inovativne baterijske motorne vlakove na najvećem svjetskom sajmu transportne industrije, InnoTrans u Berlinu. Ovi ekološki prihvatljivi i tihi vlakovi s kapacitetom od 216 putnika, namijenjeni za neelektrificirane željezničke mreže, koriste pogonske baterije koje se pune putem stabilnih energetskih priključaka te predstavljaju jedno od prvih takvih rješenja u Europi.

Vlak Hrvatskih željeznica

Vlak Hrvatskih željeznica | Foto: screenshot Klc-Marin Railfan/YouTube

Na najvećem svjetskom sajmu transportne industrije InnoTrans u Berlinu, hrvatska tvrtka Končar je u sklopu vanjskog izložbenog prostora predstavila dva svoja najnovija vlaka, baterijski motorni i mjerni. Baterijski motorni vlakovi koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga. Riječ je o jednom od prvih baterijskih vlakova u Europi, piše poslovni.hr.

Izdvojeni članak

U listopadu kreće obnova pruge od mora prema zaleđu, za dvije godine vlakovi će voziti 100 km/h

Ovi vlakovi razvijeni su u pogonu hrvatske tvrtke Končar. Za pogon se koriste ugrađene pogonske baterije koje se pune isključivo pomoću stabilnih energetskih priključaka za punjenje pogonskih baterija. Ukupan kapacitet putnika u baterijskim vlakovima je 216. Ostvaruju najveću dopuštenu brzinu od 120 km/h u baterijskom načinu rada i 160 km/h prilikom napajanja iz kontaktne mreže.

Nadalje, vlakovi su ekološki prihvatljiviji, a istovremeno tiši i učinkovitiji u vožnji. Mogu se koristiti na različitim prugama, a njihova autonomija ovisi o kapacitetu baterije i brzini kretanja. Sukladno sveopćem zelenom trendu u sektoru transporta, Končarevi baterijski vlakovi također mogu pomoći u smanjenju troškova održavanja i operativnih troškova željezničkih vozila, stoji na službenim stranicama tvrtke.

Podsjetimo, vlakovi odnedavno opet voze 16 kilometara dugom obnovljenom dionicom željezničke pruge od Zaboka do Krapine. Izvedeni radovi obuhvatili su kompletnu zamjenu tračnica i pragova, obnovu podloge na 22 željezničko – cestovna prijelaza, ugradnju novih pružnih oznaka te prateće radove na elektroinstalacijama. Investicija financirana iz državnog proračuna vrijedna je približno 16 milijuna eura.

Na kojim dvjema dionicama željezničke pruge vlakovi u Hrvatskoj jedino mogu postići brzinu od 160 km/h saznajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap