Istok Hrvatske dobiva novu važnu međunarodnu luku, grade se terminali za terete
Iako se u kontekstu ulaganja u lučku infrastrukturu u Hrvatskoj prije svega govori o ulaganjima u morske luke, konačno i riječne dobivaju na važnosti. U ovom kontekstu centar zbivanja uskoro će postati Osijek iz kojega stiže najava revitalizacije južne obale. Za 3 milijuna eura ovdje će se raditi rekonstrukcija postojeće vertikalne obale u dužini od 100 metara, budući terminali za paketne, generalne i rasute terete, te 220 metara nove vertikalne obale za prekrcaj šećera, žitarica, paketa i kontejnerskog tereta.
Održana je početna konferencija projekta Izgradnja i rekonstrukcija južne obale u luci Osijek u organizaciji Lučke uprave Osijek. Ovaj projekt, ali i generalno razvoj luke Osijek od državnog je interesa jer izravno potiče nacionalni i regionalni ekonomski razvitak.
Lučka uprava Osijek u siječnju 2023. godine podnijela je projektnu prijavu pod nazivom ‘Izgradnja i rekonstrukcija južne obale u luci Osijek‘ čiji je cilj razviti infrastrukturne projekte u području prijevoza unutarnjim plovnim putovima na sveobuhvatnoj TEN-T mreži.
Obuhvat radova
U sklopu proširenja južne obale u Luci Osijek izgradit će se 100 m nove vertikalne obale, prijelazna konstrukcija i 230 metara polukose obale. Radit će se i rekonstrukcija postojeće vertikalne obale u dužini od 100 metara, budući terminali za paketne, generalne i rasute terete, te 220 metara nove vertikalne obale za prekrcaj šećera, žitarica, paketa i kontejnerskog tereta.
– Osijek je grad uz rijeku Dravu, ali i grad koji živi s tom rijekom. Tome u prilog ide i ova promenada koju svi Osječani vole i kojom smo ove godine spojili Gornji i Donji grad. Ove godine pustili smo u promet i pročišćivač otpadnih voda u Nemetinu. Time smo riješili sport i rekreaciju, ali i ekologiju, a ovim projektom, koji danas predstavljamo, rješavamo i gospodarska pitanja. Želimo da se i promet rijekom Dravom odvija na nesmetan način, a isto tako i pretovar tereta, tako da je Grad Osijek iznimno zainteresiran za ovaj projekt koji vrijedi 3 milijuna eura, rekao je predsjednik Gradskog vijeća Grada Osijeka, Tihomir Florijančić.
Financiranje
Projekt se financira iz programa Connecting Europe Facility, skraćeno CEF. To je program koji je namijenjen upravo za financiranje prometne infrastrukture. Vrijednost projekta je blizu 3 milijuna eura, europska sredstva su 50% iznosa, a preostalih 50% će se financirati iz državnog proračuna Republike Hrvatske.
– Mi idemo ka projektiranju tog dijela luke koji je u vrlo lošem stanju. On je operativan, ali u vrlo lošem stanju što se tiče sigurnosti, a što se tiče kvalitete pružanja usluga, cilj nam je pokrenuti radove i dobiti jednu modernu luku sa suvremenom infrastrukturom koja će imati i opću razinu sigurnosti na nekom višem nivou, rekla je pak ravnateljica Lučke uprave Osijek, Iva Horvat.
Međunarodna luka
U sklopu konferencije istaknuto je izrada projektne dokumentacija za južnu obalu luke Osijek u tijeku, te da Luka Osijek ima veliki potencijal kao međunarodna luka.
– Dugo smo pričali o tome kako plovni put treba biti zaista prohodan, a vidimo da je sada i u strategiji plovnog razvitka Republike Hrvatske uvrštena Luka Osijek. To daje dodatni zamašnjak i poticaj te vjetar u leđa da se nastavi razvijati. Svakako da je infrastruktura preduvjet, infrastruktura koja će moći primiti i veće količine, i samih tereta, i ono što vidimo u strategiji Republike Hrvatske za luku Osijek da je stavljeno kao potencijal, upravo je razvoj prijevoza roba. Tu imamo snažan potencijal i vjerujem da je ovo jedan od strateških projekata kojim ćemo izgraditi tu potrebnu infrastrukturu da bismo nastavili taj put i razvoj, zaključila je saborska zastupnica Nataša Tramišak.
Nova šetnica
Treba reći kako se Osijek posljednjih godina uvelike okreće svojoj Dravi, te iskorištavanju zaboravljenog potencijala grada koji gotovo cijelom dužinom prostire uz rijeku. Tako je krajem listopada u slavonskoj metropoli otvoren i spoj šetnice uz Dravu, popularne promenade, kojom su sada, čak 60 godina od početka uređenja obale, istok i zapad grada spojeni uz Dravu.
Dionica duga 775 metara izgrađena je u punom profilu, s pješačkom i biciklističkom stazom kojom se laganom vožnjom sada od jednog do drugog kraja grada dolazi za tek desetak minuta. Uz uživanje u prekrasnom pogledu i mogućnost izlaza prema gradskim prometnicama na svakom većem čvorištu. Ovaj zajednički projekt Grada Osijeka i Hrvatskih voda vrijedan je 13 milijuna eura, a izvela ga je grupacije tvrtki Hidrogradnja, Osijek Koteks i Vuka.
Doznajte ovdje sve o mega projektu spajanja Osijeka uz Dravu.