Istok Zagreba se u potpunosti mijenja: Krenuo je milijunski produžetak važne ulice, a gradit će se i most
U gradu Zagrebu nastavljaju se sveobuhvatni građevinski radovi, a jedan od najvećih projekata odnosi se na istok grada. Uskoro će započeti produženje Kolakove ulice, a već su u tijeku radovi na produženju Ulice Klin u Gornjoj Dubravi. Riječ je o važnom infrastrukturnom projektu vrijedan 4,4 milijuna eura, koji će spojiti i presijecati Kolakovu ulicu. Nova prometnica bit će dugačka 804 metra, a osim kolnika, uključivat će i izgradnju mosta preko potoka Čučerska Reka te kompletnu komunalnu infrastrukturu.

Produženje Ulice Klin | Foto: Google maps/Canva
Glavni grad Hrvatske i ovoga će ljeta biti veliko gradilište. Nakon što je Grad Zagreb u svibnju najavio početak velikog projekta produženja Kolakove ulice, sada su započeli radovi na produženju Ulice Klin u Gornjoj Dubravi. Riječ je o važnom infrastrukturnom projektu za istok grada, vrijedan oko 4,4 milijuna eura bez PDV-a, financiranom iz gradskog proračuna.
Milijunske trase
Kako je rekao gradonačelnik Tomislav Tomašević, produžetak Ulice Klin ključan je za novi sjeverni koridor u izgradnji, budući da će presijecati produljenu Ulicu Rudolfa Kolaka. U iduće dvije godine planira se izgradnja oko sedam kilometara novih prometnica u sjevernim dijelovima Dubrave i Sesveta, koji zajedno imaju više stanovnika nego bilo koji drugi grad u Hrvatskoj osim Zagreba.
Izgradnja produžetka Ulice Klin obuhvaća trasu duljine 804 metra, izgradnju mosta preko potoka Čučerska Reka te kompletnu komunalnu infrastrukturu. Novi kolnik spojit će postojeću Ulicu Klin s Ulicom Lektrščica na sjeveru. Uz cestu bit će izgrađene obostrane biciklističke i pješačke staze, tri nova križanja za pristup budućem naselju prema Urbanističkom planu uređenja Branovečina II te četverokrako raskrižje s produženom Kolakovom ulicom. Završetak radova planiran je u roku od godinu dana.

Karta novih pravaca | Foto: Grad Zagreb
Produžetak Kolakove ulice
Grad Zagreb priprema značajno prometno rasterećenje produžetkom Ulice Rudolfa Kolaka, koja će zajedno s Branimirovom ulicom tvoriti novi prometni koridor sjeverno od Avenije Dubrava i Zagrebačke ceste u Sesvetama. Ta nova prometnica znatno će smanjiti prometna opterećenja na postojećim cestama u Dubravi i Sesvetama.
Trenutačno je u tijeku javna nabava za izvođenje radova na trećoj etapi Kolakove ulice, dionici od produžene Branimirove do Ulice Emanuela Vidovića, dugačkoj 205 metara. U okviru cijelog projekta predviđena je izgradnja biciklističko-pješačkih staza širine 4,5 metara s obje strane ceste, autobusnih stajališta, dva nova mosta preko potoka te kompletne komunalne infrastrukture i krajobraznog uređenja prometnog koridora. Ukupna duljina produžene Kolakove iznosit će 2,8 kilometara, dok će Branimirova biti produljena za dodatnih 3,9 kilometara. Završetak projekta planiran je za 2027. godinu, a ukupna vrijednost radova iznosi oko 60 milijuna eura bez PDV-a.
Kolakova ulica, kako je istaknuo gradonačelnik Tomislav Tomašević, predstavlja važnu prometnicu ne samo za Gornju Dubravu, već i za čitav istočni dio grada. Riječ je o budućoj gradskoj aveniji širine 39 metara, usklađenoj s Generalnim urbanističkim planom, koja će pratiti tokove potoka Trnava i Čučerska Reka. Ti će vodotoci ostati otvoreni i biti integrirani u ozelenjeni pojas prometnice, čime projekt dobiva i važnu ekološku dimenziju.

Produženje Kolakove ulice | Foto: Grad Zagreb
Nova tramvajska pruga?
Osim izgradnje novih cesta, projektni zadatak za Kolakovu ulicu sadrži i planove za tramvajsku infrastrukturu. U opisu dokumentacije navodi se potreba projektiranja tramvajskih perona, kolosijeka, stupova kontaktne mreže i nadstrešnica u skladu s Pravilnikom o tehničkim uvjetima za gradske željezničke pruge.
Na upit smo dobili potvrdu iz Grada Zagreba da Generalni urbanistički plan predviđa izgradnju tramvajske pruge u Kolakovoj ulici, na dijelu od Avenije Gojka Šuška do Dankovečke ulice, koja se nastavlja u Dankovečku te dalje prema Dubravi. Ipak, unatoč prostornim planovima, realizacija ovog dijela tramvajske mreže još nije na vidiku, pa će putnicima i dalje ostati na raspolaganju postojeći prometni sustavi.

Kolakova, zona obuhvata | Projektni zadatak (EOJN)
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.