Kina lansirala impresivnu željezničku prugu sa super brzim vlakovima koji imaju dodatni kisik
Kina nesumnjivo slovi za tehnološkog i graditeljskog diva, a njezin nezaustavljivi napredak ovaj put je dokazan puštanjem u promet električne željezničke linije u Tibetu kojom će prolaziti super brzi vlakovi. Po prvi put, putnici u Tibetu moći će uživati u nepreglednim visoravnima tog kraja vozeći se “krovom svijeta” i to pri vrlo velikoj brzini.
Željeznička pruga dužine 435 kilometara, koja povezuje glavni grad Tibeta Lhasu s gradom Nyingchijem, puštena je u promet 25. lipnja omogućujući tako regijama kontinentalne Kine pristup brzim vlakovima, prenosi portal CNN Travel.
Izgradnja ove željezničke pruge, koju nazivaju “krovom svijeta” nikako nije bila lagan pothvat.
Svoj naziv duguje činjenici da se čak 90 posto rute, čija je izgradnja trajala šest godina, nalazi na impresivnoj visini od preko 3 000 metara nadmorske visine.
Pruga broji 47 tunela i 121 most
Linija Lhasa-Nyingchi ima ni manje ni više nego 47 tunela i 121 most što čini oko 75 posto cijele rute. To uključuje i željeznički most Zangmu koji je dug 525 metara, a ujedno slovi kao najveći i najviši most ove vrste na svijetu.
Za izgradnju impresivne željezničke linije u Tibetu utrošeno je nevjerojatnih 5,6 milijardi američkih dolara te je pruga tako postala dom serije brzih električnih vlakova Fuxing, koju je razvila i kojom upravlja državna kineska željeznička grupa.
Fuxing vlakovi
Fuxing vlakovi, zbog putovanja vrlo velikim nadmorskim visinama, opremljeni su automatiziranim sustavima za opskrbu kisikom, koji održavaju razinu kisika na konstantnoj razini od 23,6 posto, što je nešto više od 21 posto prosjeka zabilježenog u normalnoj nadmorskoj visini, navodi portal CNN Travel.
Osim toga, prozori vlakova opremljeni su posebnim slojem stakla dizajniranim da izdrže visoku UV razinu u regiji kroz koju prolaze.
Željeznička pruga Lhasa-Nyingchi ima ukupno devet postaja, a vlakove na toj liniji pokreće jednako tako motor s unutarnjim izgaranjem, kao i električni motor. Dvostruki motor super brzim vlakovima omogućuje nesmetanu vožnju elektrificiranim i neelektrificiranim prugama.
Fuxing vlakovi spadaju u kategoriju “pametnih” vlakova jer su opremljeni suvremenom tehnologijom uključujući primjerice pokrivenost 5G mrežom, tzv. računalni oblak, pametne sustave upravljanja i nadzora te tihe vagone, doznaje portal Global Times.
Osim toga, predviđen je godišnji kapacitet prijevoza tereta od čak 10 milijuna tona pružajući tako snažnu potporu protoku robe, što će zasigurno promicati ekonomski razvoj zemlje te poboljšati život ljudi.
Smanjeno vrijeme putovanja
Ovi vlakovi postižu brzinu od 160 kilometara na sat, međutim, to je ipak daleko sporije od maksimalne brzine od impresivnih 350 kilometara na sat koje putnici mogu iskusiti na brojnim drugim željezničkim linijama u Kini, prenosi portal CNN Travel.
U usporedbi s cestovnim prijevozom, nova željeznica smanjila je vrijeme putovanja od Lhase do Nyingchia s 5 na 3,5 sati, a vrijeme putovanja od Shannana do Nyingchija smanjeno je sa 6 na malo više od 2 sata, izvijestila je novinska agencija Xinhua, navodi portal Global Times.
Stota obljetnica osnutka Komunističke partije Kine
Nova željeznička pruga Lhasa-Nyingchi predstavljena je uoči stote godišnjice osnutka Komunističke partije Kine, a nalazi se upravo pod vodstvom same partije. Ova željeznica ujedno je potvrdila zadivljujući kineski napredak u izgradnji njihove cjelokupne željezničke infrastrukture.
Također, povodom obljetnice je u Zhongweiu, autonomnoj regiji Ningxia Hui, održana Kineska konferencija na kojoj je predstavljeno više od 30 000 zbirki i radova koji jednako tako svjedoče o zapanjujućim postignućima u gradnji i razvoju kineskih željeznica.