Milijunska pregradnja važnog brodogradilišta: Za novi obalni spoj koristit će se i ‘otpad’
Za 14,4 milijuna eura trebao bi se pregraditi dio šibenske obale. Radi se o spoju između gata Dobrika i obale Rogač koji dakako treba stabilizirati. Na potezu se trenutno isprepliću improvizirana gradnja, ‘divlja’ vegetacija i stara graditeljska rješenja. Dok se zna kako će se ‘spasiti’, tek treba odabrati tvrtku koja će izvesti radove.

Transformacija šibenske luke | foto: Luka Šibenik
Na obali se uvijek nešto može raditi, pregrađivati, ili dograđivati. Radova na otocima i uz more nikad dosta, no uglavnom je riječ o manjim zahvatima.
S druge strane, sada stiže milijunska preobrazba jednog dijela šibenskog obalnog pojasa. Cijena prelazi 14 milijuna eura, a predmet je upravo prešao iz prethodnog savjetovanja u javnu nabavu, dakle otvoren je natječaj za odabir izvođača.
Nije u dobrom stanju
U postojećem stanju, zona između Dobrika i Rogača, blizu centra Šibenika i nešto južnije u odnosu na polazište brodova za obližnje otoke i dalje ima svrhu, ali nije u dobrom stanju. Zonu karakterizira kombinacija preostalih struktura nekadašnje obale i improviziranih nasipa od lomljenog kamenja.
Pisali smo da su u središnjem dijelu obale betonski blokovi nekad položeni radi stabilizacije nasipa. Na bočnim pak dijelovima je nestručno nasuti kamenolomni materijal.
Smatra se kako ovakav sustav ne nudi dugoročnu stabilnost, pogotovo jer su lica nasipa izložena konstantnom djelovanju mora pa se ubrzano degradiraju. Zato se sprema velika promjena za 14 milijuna eura.

rekonstrukcija šibenske luke, Šibenik | Foto: Luka Šibenik
‘Divlja’ vegetacija prijeti
Prethodno izrađeni izvedbeni projekt koji se bavio modernizacijom luke Šibenik opisuje kakva je ‘šteta’ utvrđena duž obale Dobrika, te kojom se utvrdilo stanje postojećih konstrukcija. Zabilježena je prisutnost masivnih betonskih blokova koji formiraju betonski obalni zid prosječnih dimenzija oko dva metra, ali i neki problemi.
Na blokovima su uočeni znakovi površinskih oštećenja, najviše na rubovima i kutovima. Uz to su mjestimično obrasli morskom vegetacijom što otežava inspekciju i održavanje.
Nadalje, analiza spojeva između betonskih blokova pokazala je lokalna proširenja vertikalnih dilatacija, što ukazuje na pomicanje i neravnomjerno slijeganje kroz vrijeme. Zahvati će se provesti između dvije postojeće linije, pri čemu će se krenuti na zapadu gdje se nalazi istočni rub gata Dobrika, a ići će do istoka gdje je završetak operativne obale Rogač.

rekonstrukcija šibenske luke, Šibenik | Foto: Luka Šibenik
Gradnja nove obale
Unutar ovog područja dva segmenta bi se trebala ujediniti u cjelinu izgradnjom novog obalnog zida. U projektnoj dokumentaciji piše da će se tijekom izvedbe provesti pažljivo uklanjanje postojećih struktura koje se više ne mogu uklopiti u novu konfiguraciju obale.
No, neće sav stari materijal ni ‘propasti’ već će se dio materijala za koji se procijeni da je upotrebljiv koristiti za ispunu iza novog obalnog zida. Očekuje se da će se na taj način smanjiti potreba za dopremom novog materijala.
Preostali, neupotrebljivi materijal bit će zbrinut u skladu s važećim zakonodavnim okvirom, s posebnim naglaskom na zaštitu okoliša i pravilno gospodarenje građevinskim otpadom. Uz samu obalu predviđena je i izgradnja operativnog platoa koji će omogućiti pristup lučkim vozilima, strojevima i korisnicima luke, piše u projektnoj dokumentaciji. Subjekti zainteresirani za posao mogu se prijaviti na natječaj do 7. listopada. Ovdje pročitajte u izgradnji šetnice koja će spasiti stanovnike obližnjeg otoka.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.