Na Sljemenu je skijanje palo u drugi plan, Grad izvlači as iz rukava, evo koliko plaćaju za snijeg bez snijega
Nekada su Zagrepčani hrlili na vrh Sljemena na skijanje. I danas hrle, doduše daleko manje zbog zimskih radosti. Žičarom se na Sljeme uglavnom uspinje zbog kave ili kuhanog vina s najboljim pogledom. Snijega je, naime, na vrhu Medvednice sve manje, no čini se da grad želi oživjeti jedino gradsko skijalište. Zato spremaju nabavu nove i održavanje postojeće opreme za zasnježavanje od 3,3 milijuna eura.
Još od slavnih dana Snježne kraljice na kojoj je briljirala skijašica Janica Kostelić, Sljeme je polako gubilo na glasu glavne zimske lokacije u Zagrebu. Osim što je grad posljednjih godina ostao skoro bez traga snijega, iako se vrhovi planine na sjeveru grada zabijele se kod svakog minusa, snijeg nikako da se održi.
Gradu je dozlogrdilo čekati pa osim uređenja Sljemenske ceste i gornje stanice žičare namjeravaju vratiti život opremi za zasnježavanje. To će koštati više od 3 milijuna eura.
Sprema se nabava
Predmet koji se odnosi na održavanje, popravak i rezervne dijelove sustava zasnježavanja skijaških staza skijališta Sljeme upućen je u javno savjetovanje. Za procijenjenu vrijednost od 3.250.000 eura većim dijelom bi se trebalo nabaviti nove dijelove, a manjim osigurati popravak i održavanje postojećeg sustava za zasnježavanje skijaških staza na vrhu Medvednice.
Od usluga održavanja, troškovnik dostupan u sustavu nabave prvenstveno ističe potrebu za funkcionalnim ispitivanjima i provjerom ispravnosti sustava TechnoAlpin AG, te komunikacije, upravljanja, regulacije i nadzora sustava zasnježavanja od strane stručnjaka za održavanje takvog sustava. Tu su uključeni troškovi servisera, izrada izvješća o stanju opreme te prijedlog načina otklanjanja nedostatka ili popravka.
Navodi se da će biti potrebno provesti i funkcionalna ispitivanja te provjeru ispravnosti sustava visokotlačnih crpki i elektromotora sustava zasnježivanja. Trebat će provesti i funkcionalna ispitivanja te provjeru ispravnosti sustava visokotlačnih crpki i elektromotora sustava. I tu su uključeni troškovi servisera u dolasku i odlasku te izrada izvješća koje u slučaju kvara također predlaže popravak i popis potrebnih dijelova te radnih sati potrebnih za dovođenje sustava u ispravno stanje.
Prvo servis
U okviru servisa predviđeno je ispitivanje ispravnosti crpke, napojnog kabela i spojeva s elektromotorom, čišćenje spojnih kontakata, kao i provjeru i kontrolu ispravnosti rada soft-startera i frekventnog regulatora. Za servisa će se također mjeriti ispravnost rada kompenzacije i prigušnica, ali i kontrolirati razinu vibracije, centrirati pumpu i izvesti troškove servisa u dolasku i odlasku.
U cijenu će biti uključen i servis UV sterilizatora Wedeco za sustav zasnježavanja, koji će biti potrebno očistiti od kamenca i prljavštine otopinom. U procijenjeni trošak ulazi i vizualni pregled komandnih ormara te servis hidropaka postrojenja sustava i provjerava ispravnosti potopne crpke u retenciji.
Doprema novih dijelova
Od nabave, troškovnik predviđa ‘kupovinu’, doprema i polaganje energetskog kabela sustava zasnježivanja, te dopremu i montažu na betonski temelj razvodnog ormara od poliestera. Predviđa se i generalno uređenje, odnosno reparacija tvornice leda.
Tu bi valjalo općenito urediti i zamijeniti sve neispravne, dotrajale dijelove prema servisnom intervalu radnih sati, a potom ih zaštititi. Pomalo homoristični detalj uključen u troškovnik, no svejedno ne manje važan, prijevoz je tvornice leda na lokaciju gdje će biti reparirana, a potom vraćena (Sljemenskom cestom) natrag na skijalište.
Tvornica će na popravak, a zatim na svoje mjesto na skijalištu biti prevezena kamionom. Generalno uređenje tvornice leda uključuje uređenje i zamjenu neispravnih i dotrajalih dijelova, kao i nanošenje zaštite i bojanje.
Ništa bez održavanja
Proces održavanja neminovno će zahvatiti sve rezervne dijelove za rashladne tornjeve, što pokrivaju unaprijed izračunati troškovi. Održavanje neće zaobići topove za zasnježivanje, rezervne dijelove za kompresore topova za zasnježivanje, kao ni žirafe za zasnježivanje, cijevne i spojne materijali, a ni hidrantska okna sustava zasnježivanja.
Troškovnikom je predviđena i izvedba betonskog okna, odnosno šahta za zasnježivanje, te proširenje sustava zasnježivanja na Zelenom spustu. Ovdje se izrada šahta za zasnježivanje sastoji od tri osnovna dijela – gornjeg, odnosno kape, srednjeg dijela, to jest prostorije za struju i dovod vode za zasnježivanje te donjeg dijela, ‘dna’ na kojem se nalazi odvod za oborinsku odvodnju.
Na Crvenom spustu
Na Crvenom spustu neće se graditi novi sustav, ali bi za osigurana sredstva valjalo popraviti okna zasnježenja. U tom smislu se namjerava očistiti površine za izradu zasunskog okna od grijanja i raslinja.
Strojnim i ručnim iskopom građevinske jame izvelo bi se AB zasunsko okno te izradio podložni sloj debljine od otprilike 30 centimetara lomljenog kamenog materijala.
Prije početka projekta potrebna je izrada izvedbenog projekta proširenja sustava zasnježivanja Sljeme, koji obuhvaća strojarsku, građevinsku i elektro struku. Bit će nužno i geodetsko iskolčenje trase novih cjevovoda za izvedbu. U svakom slučaju, uspješna izvedba radova mogla bi za Zagrepčane i sve posjetioce značiti dobru vijest – povratak skijaške sezone u velikom stilu!
Skijanje u regiji je apsolutni hit. Kad vidimo ova skijališta, jasno nam je zašto.