Pretraga

Nordijske zemlje prednjače u kvaliteti javnog prijevoza: Nema kašnjenja i velikih gužvi

A- A+

Željeznički prijevoz presudan je za potpuno i uspješno funkcioniranje jedne moderne države. One s manjim BDP-om češće imaju lošije razvijenu željezničku infrastrukturu. Domaći turisti, navikli na očajan javni prijevoz, vjerojatno bi se iznenadili vožnjom u nekom od javnih prijevoza sa sjevera Europe. Inženjer arhitekture Leon Ladišić, gost sedme epizode podcasta Bauštela, živi u Švedskoj, a na posao putuje u Dansku pa je svoje iskustvo dnevnih migracija javnim prijevozom, iz prve ruke podijelio s gledateljima.

Leon Ladišić u podcastu Bauštela4

Leon Ladišić u podcastu Bauštela | Foto: Mia Brdarić

Sustav javnog prijevoza u nordijskim zemljama puno je pouzdaniji i sigurniji nego kod nas. Posvjedočio je tome i arhitekt Leon Ladišić koji živi u švedskom gradu Lundu, a radi u danskom Kopenhagenu. Dakle, mora svakodnevno putovati 60-ak kilometara do posla. Srećom, uz vlakove i busove koji ne kasne, putovanje je mnogo podnošljivije nego u Hrvatskoj.

– Putujem sat i pol u jednom smjeru u idealnom slučaju. Biciklom do autobusa, autobusom do vlaka, vlakom do Kopenhagena i onda još malo autobusom do posla, opisao je svoje putovanje arhitekt Ladišić u podcastu.

Nekome iz našeg podneblja, naviknutom na nekvalitetan javni prijevoz, ovo zvuči totalno kaotično. Međutim, kvaliteta javnog prijevoza (željezničkog, autobusnog, tramvajskog) u Švedskoj i ostalim nordijskim zemljama puno je veća od one u Hrvatskoj.

Takvo putovanje zvuči prilično intenzivno, ali Ladišić ga percipira kao ugodno. Vlakovi i interijeri na kolodvorima su grijani. Sjedala u vlakovima, po njemu su kvalitetnija od većine sjedala u hrvatskim kinima. Svatko se drži svog mjesta i nema dernjave. Sve funkcionira kako treba i, iako to nije Japan, vlakovi nikada neće zakasniti više od nekoliko minuta.

Izdvojeni članak

Zastarjeli način ocjenjivanja na fakultetima šteti studijima poput arhitekture

Još jedna nepojmljiva stvar za korisnike domaćeg javnog prijevoza su švedski precizni busovi. Uvijek poštuju redove vožnji, a vozači su iznimno uljudni. Nikada nisu krcati pa je i vožnja ugodna, bez neugodnog stiskanja. Putovanje od 90-ak minuta, u ovakvom opuštenom okruženju, prođe za tili čas.

Zapratite nas na FacebookuInstagramuYouTubeu i Tik Toku te uskoro očekujte još ovakvih edukativnih podcasta i zanimljivog sadržaja s vašeg digitalnog glasa gradilišta. Cijelu epizodu Bauštela.hr podcasta u kojoj je gostovao inženjer arhitekture Leon Ladišić pogledajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap