Novi sjaj stare ljepotice: Za 4 milijuna eura restaurirana zgrada željezničkog kolodvora Osijek
Završila je obnova zgrade osječkog željezničkog kolodvora, vrijedna približno četiri milijuna eura. Radovi su trajali dvije i pol godine, a zgrada je u cijelosti renovirana pod budnim okom konzervatora. Vraćen je izvorni izgled pročelja, karakteristična industrijska crvena cigla s tradicionalnim ukrasima, dok je unutrašnjost modernizirana u skladu su potrebama putnika.
Zgrada osječkog glavnog željezničkog kolodvora propadala je desetljećima, a ubrzano u godinama nakon rata. Stogodišnja bijela fasada otpadala je s pročelja, a unutrašnjost je bila daleko od onoga što zaslužuje tranzitno središte na istoku Hrvatske. Sada je ovdje posve druga priča.
Restauracija i modernizacija
– Zgrada je u cijelosti renovirana, u suradnji s konzervatorima. Vratili smo joj oblik kakav je imala prije 125 godina kada je izgrađena. Prije nekakvih 100 godina zgrada je bila ožbukana u bijelo, to smo skinuli, a osim toga uredili smo iznutra sve instalacije te digli zgradu na onaj nivo kakav treba biti za radnike i za putnike, rekao je u povodu otvorenja zgrade, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić, najavivši kako će do proljeća 2024. godine raspisati natječaj za remont pruge od Osijeka do Koške.
Iz Grada Osijeka istaknuli su pak kako je zgrada osječkog željezničkog kolodvora dio kulturne baštine grada, te kako je to bi razlog više za ulaganje u njenu restauraciju i obnovu. Vrijednost radova, inače, iznosila je približno 4 milijuna eura.
Velika ulaganja u željeznice
Iz HŽ-a su ovom prilikom istaknuli i kako će se ove godine završiti modernizacija devet željezničko-cestovnih prijelaza na području Osječko-baranjske županije, kroz projekt koji na razini Hrvatske obuhvaća modernizaciju ukupno 50 željezničko-cestovnih prijelaza, a financiran je sredstvima Svjetske banke. Uz dodatak kako je potpisan i novi ugovor za modernizaciju dodatnih 95 željezničko-cestovnih prijelaza, od kojih je 11 na području Osječko-baranjske županije.
– Lani smo dovršili projekt započet prije dvije godine na Podravskoj magistrali Virovitica-Pitomača, ove godine nastavljamo od Pitomače prema Kloštru i Koprivnici. U pripremi je i natječaj za projekt Kloštar-Varaždin do Čakovca, dok u proljeće raspisujemo natječaj za remont pruge od Osijeka do Koške. Krenulo se i u projektiranje izgradnje pruge od Našica do Čaglina, rekao je Kršić.
Kada je u pitanju razvoj željezničke infrastrukture valja podsjetiti i da se ove godine raspisuje natječaj za najveći projekt u Hrvatskoj, vrijedan čak 700 milijuna eura, od Dugog Sela do Novske. Radi se o rekonstrukciji postojećeg i gradnji drugog kolosijeka duljine 73 kilometra, financiranom iz nekoliko europskih fondova.
Iz Vlade su ljetos najavili desetljeće ulaganja u željeznicu. Pogledajte ovdje o kojim je projektima riječ.