Pretraga

Pukotine, vlaga i korozija: HAC ugovorio sanaciju tunela na prometnicama prema moru

A- A+

Hrvatske autoceste potpisale su ugovor vrijedan 547 tisuća eura s PDV-om za sanaciju tunela Škurinje, Vršek i Tuhobić, kroz koje svakodnevno prolaze tisuće vozila. Pregledi su pokazali ozbiljna oštećenja – pukotine, ljuštenje betona, prodor vode i koroziju armature. Radove će izvesti tvrtka Sub Vision, a planirano je da traju 80 dana. Stručnjaci upozoravaju da su popravci nužni kako bi se spriječila daljnja degradacija tunelskih konstrukcija i osigurala sigurnost prometa.

tunel Tuhobić

tunel Tuhobić | foto: EOJN

Hrvatske autoceste (HAC) zaključile su natječaj za sanaciju obloge tunela Škurinje na autocesti A7 Rupa – Rijeka, tunela Vršek, te tunela Tuhobić na autocesti A6 Bosiljevo – Rijeka. Za ukupni iznos od 547.526 eura s PDV-om. Posao je ugovoren s tvrtkom Sub Vision.

Radovi koji se trebaju obaviti definirani su na osnovi stručnog pregleda tvrtke ‘Mi Projektiramo Vama‘ koji su izvršeni u ožujku i rujnu 2024. godine. Prema nalazima i zaključcima, tuneli su u poprilično lošem stanju.

Tunel Vršek

Na tunelskoj oblozi i portalima desne cijevi tunela Vršek uočene su pukotine, a na jednoj je spojnici uočeno i procurivanje vode. Osim pukotina i ljuštenja betona na građevinskim elementima tunela prisutna su i oštećenja u formi korozije armature. Na nekim spojnicama su uočene nepravilnosti u obliku odlamanja betona ili dijelova betona koji strši.

Na bokovima tunela i portalima lijeve cijevi također su vidljive pukotine te oštećenja u formi korozije armature ili iscrtavanje armaturnih mreža zbog nedostatka zaštitnog sloja. Na nekim spojnicama su uočene nepravilnosti u obliku pukotina uzduž spojnice, odlamanja betona ili dijelova betona koji strši te pozicije prethodno saniranih oštećenja sa novim pukotinama, ljuštenjem te odvajanjem dijelova ispucanog sanacijskog morta.

tunel Vršek

tunel Vršek | foto: EOJN

Tuneli Škurinje i Tuhobić

U tunelu Škurinje ustanovljena su oštećenja obloge tunela na četiri mjesta, u lijevoj cijevi, u vidu procurivanja vode nakon jakih oborina uslijed čega dolazi do vlaženja kolnika. Također uočena su oštećenja na područjima prethodno saniranih površina betonske obloge.

Kod tunela Tuhobić na bokovima i portalima također su vidljive pukotine, a na nekima je uočeno i procurivanje vode. Osim pukotina i ljuštenja betona na građevinskim elementima tunela prisutna su i oštećenja u formi korozije armature. Na nekim spojnicama su uočene nepravilnosti u obliku odlamanja betona ili dijelova betona koji strši te vlaženje ili iscvjetavanje.

tunel Tuhobić

tunel Tuhobić | foto: EOJN

Tehnike obnove

Sanacija tunela trebala bi trajati 80 dana, a za svaki je tunel tvrtka ‘Mi Projektiramo Vama‘ razradila tehnike obnove, a među njima se kao najvažnije ističu: injektiranje pukotina, sanacija dilatacijskih reški, te sanacija ljuštenja i korozije kojima možete pročitati više ovdje.

Primjena ovih tehnika je nužna obzirom da je u sva tri tunela došlo do prodora vode, zidovi se ljušte, puni su pukotina, armatura je korodirala.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap