Rekreacijsko-sportski centar Jarun postao je najveća zona bez automobila u Gradu Zagrebu. Na ovom će području u buduće biti dopušteno tek ograničeno prometovanje motornim vozilima s dozvolom određenim kategorijama korisnika. Kao pripremu za ovaj potez Grad Zagreb je posljednjih godinu dana na istom području svakih posljednji vikend u mjesecu organizirao dane bez automobila. Paralelno, iz Grada Zagreba siže i najava velike obnove RSC-a koja će obuhvatiti i odmuljivanje jezera.
Zagrebački Jarun polako dobiva naličje prave sportsko rekreacijske zone za građane. Naime, od danas građani prostor ovdje ne moraju dijeliti s automobilima što je, slažu se svi, velik korak naprijed.
– U zonu bez automobila ulaz osobnim vozilima više neće moći biti moguć, kako bi Jarun bio sigurnije, zdravije i ugodnije okruženje za pješake – izletnike, bicikliste, rolere, aktivne sportaše i rekreativce, rekao je Tomislav Tomašević, gradonačelnik Grada Zagreba, povodom uspostave zone.
Prolaz vozila samo uz dozvole
Iznimno, dopušteno će biti ograničeno prometovanje motornim vozilima s dozvolom određenim kategorijama korisnika kao što su članovi sportskih saveza i klubova koji djeluju na RSC Jarun, fizičke i pravne osobe koje obavljaju samostalnu djelatnost i imaju sjedište ili poslovni prostor na RSC Jarun, ribiči s godišnjom ribolovnom dozvolom, kao i osobe s invaliditetom.
Oko jezera Jarun nastavit će voziti bus ZET-a. Dok će na obodu biti dostupan besplatan parking za sve one koji se odluče na dolazak automobilima do same zone.
– Kao što je poznato, kako bismo pripremili građane na uspostavu zone bez automobila na jezeru Jarun, posljednjih godinu dana svaki posljednji vikend u mjesecu bio je Dan bez automobila na Jarunu. Da smo u promjeni navika uspjeli, govori podatak da se tijekom protekle godine broj ulazaka automobila na RSC Jarun prepolovio, pojasnio je gradonačelnik Tomašević.
Nova ulaganja
Iz Grada Zagreba ističu i kako je lani po prvi put nakon 40 godina u cijelosti obnovljena Aleja Matije Ljubeka u dužini od 6,3 kilometra. Radovi vrijedni 2.9 milijuna eura financirani su iz Fonda solidarnosti Europske unije te manjim dijelom iz gradskog proračuna.
Stiže i najava velike obnove Jaruna. Naime, Grad Zagreb se pohvalio kako je pokrenuo izradu prostorno-programske studije koja će oblikovati budući razvoj RSC Jarun. Kao i izradu studije odmuljivanja, s obzirom na potrebe jezera koje ima status nacionalnog veslačkog centra.
Doznajte ovdje sve o zagrebačkoj revitalizaciji javne infrastrukture u 2024. godini.