Susjedi pokreću megaprojekt od 1,6 milijardi eura: Pruga, vijadukti i 15 kilometara tunela u izgradnji
Naši prekomorski susjedi ove godine pokreću velike infrastrukturne projekte, među kojima je izgradnja nove dvokolosiječne brze željezničke pruge Salerno-Reggio Calabria. Središnji element pruge je tunel Santomarco, dug 15 kilometara. Konzorcij predvođen tvrtkom Webuild odgovoran je za izvođenje radova, uključujući četiri stroja za bušenje tunela, izgradnju devet mostova i dva vijadukta. Nova stanica u Montalto Uffugu značajno će poboljšati lokalnu mobilnost i povezanost regije Cosenza. Projekt povećava kapacitet željezničke veze između obale i unutrašnjosti Kalabrije, potiče gospodarski razvoj južne Italije te je dio strateškog TEN-T koridora koji povezuje južni i sjeverni dio zemlje.

Projekt Salerno – Reggio Calabria, tunel Santomarco, Italija | Foto: WeBuild
Veliki projekti predstavljeni su ove godine u susjednoj Italiji, od najdužeg visećeg mosta na svijetu do nove željezničke pruge i tunela na ‘peti’ zemlje. Građevinski div Webuild pohvalio se na svojim stranicama da je uključen u konzorcij za izgradnju tunela Santomarco na brzoj željeznici Salerno-Reggio Calabria. Konzorcij čine tvrtke Ghella, Impresa Pizzarotti & C. te Seli Overseas, podružnica Webuilda specijalizirana za tuneliranje. Webuild je odgovoran za izvođenje radova, osiguravajući koordinaciju i nadzor svih faza projekta – vrijednog čak 1,6 milijardi eura.
Tunel od 15 kilometara
Projekt uključuje izgradnju nove dvokolosiječne pruge duge 22 kilometra s mogućnostima za brzu željeznicu velikog kapaciteta. Oko 17 kilometara trase prolazit će kroz tunelske cijevi, dok će preostalih pet kilometara biti na površini. Središnji element projekta je tunel Santomarco, koji će se protezati na više od 15 kilometara i predstavlja stratešku intervenciju na cijeloj pruzi. Novi tunel smjestit će se oko 100 metara od postojećeg jednokolosiječnog tunela, koji će biti dekomisioniran po završetku radova, a za iskop će se koristiti četiri stroja za bušenje tunela (TBM).
Projekt predviđa izgradnju devet željezničkih mostova i dva vijadukta. Jedan vijadukt, dug 350 metara, prelazit će autocestu A2, dok će drugi, dug 205 metara, prelaziti potok Settimo. U Montalto Uffugu izgradit će se nova željeznička stanica koja će služiti okolnom području i sveučilišnom kampusu u Rendeu. Time će lokalna mobilnost biti značajno poboljšana, olakšavajući pristup studentima i stanovnicima te jačajući prometnu povezanost cijele regije.

Projekt Salerno – Reggio Calabria, tunel Santomarco, Italija | Foto: WeBuild
Povezanost pokrajine Cosenza
Željeznička pruga prolazit će kroz pokrajinu Cosenza, uključujući općine Paola, San Lucido, Rende, Montalto Uffugo, San Vincenzo la Costa i San Fili. Izgradnja dionice Paola-Cosenza značajno će povećati kapacitet i učinkovitost veze između tirenske obale Kalabrije i unutrašnjosti regije. Projekt će poboljšati pristup Cosenzi i ojačati teretni koridor Bari-Taranto-Gioia Tauro, što predstavlja ključnu logističku prednost za južnu Italiju.
Ova inicijativa predstavlja značajan korak prema dovršetku brze željezničke pruge Salerno-Reggio Calabria. Pružit će potporu gospodarskom i društvenom razvoju južne Italije unutar skandinavsko-mediteranskog TEN-T koridora, strateške osi koja povezuje južni dio poluotoka sa sjevernom Italijom i ostatkom Europe. U isto vrijeme, Webuild već gradi Lot 1A (Battipaglia-Romagnano), prvu fazu infrastrukture, koja uključuje 35 kilometara nove pruge i spoj s dionicom Potenza-Metaponto.

Projekt Salerno – Reggio Calabria, tunel Santomarco, Italija | Foto: WeBuild
Novi tuneli i strojevi za bušenje
Za Lot 1A nedavno je pokrenut najveći stroj za bušenje tunela u Europi, namijenjen iskapanju tunela Saginara. Ukupno će Webuild izgraditi oko 60 kilometara brze željeznice između Salerna i Reggio Calabria. U međuvremenu, RFI napreduje s postupcima odobravanja za Lotove 1B i 1C (Romagnano-Buonabitacolo / Buonabitacolo-Praia), dok se projektni radovi za preostale lotove nastavljaju prema planu.
S geotehničkog gledišta, radno područje na kojem će se graditi dionica Cosenza-Paola/S. Lucido (tunel Santomarco) snažno je pogođeno brojnim rasjedima, što stvara probleme zbog niske kvalitete stijena. Željeznička dionica u otvorenim dijelovima prolazi kroz brojne vodene prepreke i rijeke. Posebno, s južne strane Cosenze, radovi ometaju rijeku Settimo i jarake u blizini rijeke Crati, dok na tirenskoj obali dionica prolazi kroz rijeke Zio Petruzzo, Licciardo, jarak Scorza, jarak Seviglia i rijeku Varco Le Chianche.
Za iskop tunela predviđena je uporaba četiri TBM-a tipa EPB, koja će raditi paralelno: dva s strane Cosenze i dva s strane Paola/San Lucido. Tradicionalna metoda iskopa primijenit će se samo u središnjem dijelu tunela Santomarco, zbog složenih geotehničkih uvjeta. Velike međusobne komore i ostali pomoćni radovi također će se izvoditi tradicionalnom tehnikom. Ova kombinacija metoda osigurat će sigurnost i efikasnost izvođenja radova te minimalizirati geotehničke rizike.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.