Pretraga

Velika Gorica nije više satelit Zagreba, već grad u koji Zagrepčani bježe živjeti

A- A+

Od četvrtka do nedjelje trajala je četverodnevna ArhiBau konferencija koja je na Zagrebačkom velesajmu okupila i važne ljude iz svijeta politike. Glavna tema četvrtog po redu sajma bila je stambeno pitanje, odnosno priuštivo stanovanje o kojem se naveliko priča. Održana je i diskusija za ‘okruglim stolom’ na kojoj su o stambenom stanju progovarali gradonačelnici Splita i Velike Gorice, Ivica Puljak i  Krešimir Ačkar, te državni tajnik Željko Uhlir. Ačkar je kao gradonačelnik Velike Gorice iznio nekoliko zanimljivosti koje potvrđuju da je riječ o gradu koji je postao vrlo poželjno mjesto za život u okolici Zagreba. Turopoljska ‘metropola’ riješila je delikatna pitanja poput fantastično povezanog javnog prijevoza, izgradnje ustanova od društvene važnosti, a ono najvažnije, kvadrat stana je povoljniji nego u Zagrebu. Uostalom, vjerovali ili ne, Velika Gorica broji više ljudi nego Pula.

Velika Gorica

Velika Gorica | foto: Grad Velika Gorica

Na Zagrebačkom velesajmu održan je četvrti po redu ArhiBau, sajam graditeljstva i arhitekture koji je okupio političare, arhitekte te ostale hrvatske i europske stručnjake. Međuostalom, na sajmu ste mogli posjetiti štandove iz raznih zemalja Europske unije, a čak i iz daleke Azije.

Izdvojeni članak

Projekti obnove nakon potresa u Velikoj Gorici iznose više od 300 tisuća eura

U sklopu sajma i konferencije održani su razni paneli i okrugli stolovi na temu priuštivog stanovanja. Jedan od gostiju za ‘okruglim stolom’ bio je i gradonačelnik Velike Gorice Krešimir Ačkar, koji je u razgovoru s Ivicom Puljkom i Željkom Uhlirom, dao odgovore na pitanja o stanovanju šestom najvećem hrvatskom gradu.

Velika Gorica je ‘metropola’

– Velika Gorica se doživljava kao satelit Zagreba, tako je bio i zamišljen 70-ih godina prošlog stoljeća. Nije to apsolutno, to je šesti grad po veličini u Hrvatskoj i metropola regije Turopolje, izjavio je gradonačelnik Ačkar.

To je ‘živa istina, Velika Gorica je iza sebe ostavila gradove poput Pule, Karlovca i Slavonskog Broda. Riječ je o gradu koji s manjim cijenama kvadrata stana, kvalitetnim i besplatnim javnm prijevozom privlači mlade obitelji.

– U blizi se nalazi grad Zagreb, a cijene stana su povoljnije nego u Zagrebu. Postoji naša odgovornost u kreiranju stambenih politika za mlade obitelji. Velika Gorica ima savršenu prometnu povezanost, željeznicom od Tomislavca vam treba samo 12-15 minuta vožnje. Ima šest alternativnih ulaza u grad, za razliku od Sv. Nedelje i Samobora. U potpunosti je besplatan javni prijevoz, povezali smo sve zone i poslovne zone, izgrađen je dječji vrtić, a i pred rješavanjem smo potpisivanja ugovora o Centru za starije osobe.  I naše Veleučilište se razvija. Imat će sve ono što ste možda trebali u Zagrebu, a u džepu će vam ostati 2000 eura benefita za mlade obitelji, istaknuo je Ačkar.

ArhiBau konferencija

ArhiBau konferencija | Foto: bauštela.hr

Mamac za mlade obitelji

– Velika Gorica je specifična. Pola stanovnika živi u urbanom dijelu, 30 000 i pola stanovnika u ruralnom dijelu, nešto više od 30 000. Pratili smo trendove, koliko se ljudi doseljava u urbani dio centra, a koliko se ljudi odseljava u ruralne dijelove. Podosta obitelji, njih stotinjak, odlučile su u Zagrebu prodati manji stan i kupiti kuću u okolici Velike Gorice. U razgovoru s njima, nije im problem voziti do Zagreba jer ovdje imaju svoj mir i komfor. Postoje obitelji koje se sele s imanja u centar Gorice jer više ne mogu voziti auto, bliže im je Dom zdravlja i sve ono potrebno u njihovoj životnoj dobi. I dalje je to ostalo u omjeru 50:50 kako je i prvotno bilo, pojasnio je Ačkar.

Velika Gorica je fantastično povezana besplatnim javnim prijevozom, a od nedavno je Grad raskinuo ugovor sa ZET-om te pokrenuo vlastiti prijevoz. Uz 11 postojećih linija, nadodano je još ukupno šest, uz manji trošak nego kad je prometovao manji broj linija.

– U sedmom mjesecu smo otkazali suradnju sa ZET-om, uveli smo svoj lokalni prijevoz. Svi se pitaju kako je besplatan, a u pravilu nije. Mi ga plaćamo iz gradskom proračuna. Uveli smo novih šest linija, sad imamo 17 linija. Povezali smo se sa željeznicom i pojačali smo linije prema našim naseljima. Nevjerojatno, plaćamo 20 posto manje subvenciju s većim brojem linija nego što smo plaćali ranije, istaknuo je Ačkar.

Izdvojeni članak

Integrirani javni prijevoz, odličan sustav kojemu je temelj željeznica: Evo zašto je u Zagrebu podbacio

Za razvoj grada Velike Gorice bitna je vijest i gradnja novog nogometnog kampa HNS-a, za koji je odobrena i građevinska dozvola. Više o tome pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap