Pretraga

Vlakovi u Hrvatskoj voze 160 km/h na samo dvije dionice, ostatak Europe ima puno bržu željeznicu

A- A+

Rak rana hrvatskih vlakova je brzina njihove vožnje. Gost jedanaeste epizode Bauštela podcasta, inženjer prometa Josip Petrlić, istaknuo je da maksimalna brzina na domaćim prugama iznosi 160 km/h, ali na svega dvije dionice. Zahvaljujući modernijoj infrastrukturi, većina Europe ima brži željeznički promet od nas. Dobar primjer je pruga na dionici Beograd – Novi Sad, gdje vlakovi razvijaju brzinu od 200 km/h. Petrlić je naglasio da vlakovi koji prometuju brzinama većima od 160 km/h moraju biti opremljeni posebnom kabinskom signalizacijom zbog takozvanog efekta tunela. Ugradnja takvih sustava je skupa i dodatno povećava troškove pri izgradnji brzih pruga, ali je neophodna za veću sigurnost prometa i putnika.

Josip Petrlić u Bauštela podcastu6

Josip Petrlić u Bauštela podcastu | Foto: Bauštela.hr

Jedna od najčešće spominjanih tema vezanih uz željeznice u Hrvatskoj je brzina prometovanja vlakova. Inženjer prometa Josip Petrlić dotaknuo se ovog gorućeg problema u jedanaestoj epizodi Bauštela podcasta. Najveća brzina koju vlakovi mogu razviti na hrvatskim prugama iznosi 160 km/h i to na samo dvije dionice, Vinkovci – Tovarnik i Okučani – Novska.

Brzine vlakova u ostatku Europe obično su znatno veće od hrvatskih. Primjerice, vlakovi u Srbiji, na dionici od Beograda do Novog Sada, razvijaju brzine od 200 km/h, zahvaljujući novoj modernoj pruzi i novim kompozicijama iz Švicarske i Kine. Pruga će u konačnici spajati Beograd i Budimpeštu. Petrlić je zatim istaknuo zahtjevnost i velike troškove kod izgradnje brzih pruga.

– Izgradnja infrastrukture za 200 km/h je dosta skuplja i kompleksnija. Sam kolosijek mora biti stabilniji i bolji. To će građevinari puno bolje znati od mene. Što se tiče prometnog aspekta, za brzine preko 160 km/h lokomotive moraju imati kabinsku signalizaciju, rekao je inženjer Petrlić.

Izdvojeni članak

Euro-Asfalt kod susjeda probio željeznički tunel budućnosti na 27km dugoj trasi od planina do mora

Naime, u vlakovima koji razvijaju brzine veće od 160 km/h stvara se takozvani efekt tunela. Odnosno, nije pouzdano da će pri takvim brzinama strojovođe dobro vidjeti znakove na prugama ispred sebe. Takvi sustavi se zbog sigurnosti prometa i putnika obavezno moraju implementirati u kabine vlakova. Samim time, troškovi za izgradnju brzih pruga postaju veći.

Zapratite nas na FacebookuInstagramuYouTubeu i Tik Toku te uskoro očekujte još ovakvih edukativnih podcasta i zanimljivog sadržaja s vašeg digitalnog glasa gradilišta. Cijelu epizodu podcasta u kojoj je gostovao inženjer prometa Josip Petrlić pogledajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap