Pretraga

Chicha Micha: Priča o dvjema kreativkama čije unikatne tapete mališani obožavaju

A- A+

Iza brenda Chicha Micha koji se bavi izradom 100% unikatnih, 100% rukom crtanih i 100% hrvatskih zidnih tapeta i papinarih dekoracija stoje Katarina i Irina. Katarina je 34-godišnja magistra vizualnih komunikacija na Studiju dizajna, pri Arhitekturi, rodom iz Šibenika. Ilustrator i grafički dizajner, vlasnica obrta za dizajn i ilustraciju Khei. Irina, 37-godišnjakinja, po struci diplomirani ekonomist i sveučilišni specijalist Odnosa s javnošću iz Zagreba koja je cijeli svoj dosadašnji profesionalni put odradila u marketingu.

Katarina i Irina, osnivačice brenda Chicha Micha | Privatna arhiva

Najčešći motiv njihov tapeta su personificirane životinje. Nastoje da njihove priče koje vežu uz tapete uvijek imaju neku pouku i da se nešto iz njih može naučiti.

– Brodići, vile, vilenjaci, kućice, motivi iz prirode…sve to možete pronaći na našim tapetama i sve je jednako omiljeno. Sve naše tapete su toliko detaljno ilustrirane i u njih je uneseno jako puno finih detalja, ljubavi i pažnje, što zaista nisam vidjela kod apsolutno niti jednog brenda koji se bavi ovime čime se mi bavimo. Naši motivi nisu šablonski, nisu skidani sa postojećih stockova, već je svaki od njih jako dobro promišljen i do detalja razrađen, od nule. Sve su to naše bebe.

Zidne tapete Chicha Micha | Privatna arhiva

Priča je počela za vrijeme Irinine trudnoće, kada je na svoje mjesto napokon u potpunosti sjela ideja o otvaranju privatnog biznisa koja je dosta dugo bila prisutna kao polovična zamisao kojoj nikako nije mogla definirati „glavu i rep“.

– S obzirom na moje osobne afinitete, uređenje prostora u kojem će boraviti moje dijete i osjećaj koji će razvijati prema tom istom prostoru meni je osobno bilo od velikog značaj. Htjela sam sobu oplemeniti tapetom, ali nigdje nisam pronalazila ono što sam zamislila – i upravo je to rezultiralo idejom u koju se Katarina savršeno uklopila. Našom divnom suradnjom koja je dobila svoje ime i svoj karakter – Chicha Micha.

Izdvojeni članak

‘Kut na kvadrat’ – brend o kojem se opsesivno priča! Bit će vam jasno zašto nakon ovog intervjua

Irina prati trendove, a Katarina sve pretvara u ilustracije

S obzirom da obje još uvijek imaju, kako kažu, „normalne poslove“ od kojih primarno zarađuju za život, rizik od pokretanja vlastitog brenda je puno manji. Međutim, dodaju da i to ima svojih dobrih i loših strana pa, iako je rizik trenutno minimalan i svoju energiju zapravo mogu preusmjeriti isključivo na guštanje, velike planove i pozitivno razmišljanje o budućnosti svog brenda, ne tako dobra strana medalje je činjenica da imati redoviti posao znači i efektivno puno manje vremena, prostora i fokusa u kojem se mogu posvetiti Chicha Michi. No, motivacije im ne manjka pa vjeruju da će jednog dana moći stati samo i isključivo iza svog brenda.

– Što se podjele posla tiče, ona je vrlo egzaktna u određenom dijelu posla gdje je Katarina apsolutna kreativna karika u našem dvojcu, a ja ona marketinška i operativna, s time da i taj kreativni proces uvijek započinje razgovorom i zajedničkim pronalaženjem ideja i smjerova za nastajanje budućih tapeta i papirnih dekoracija.

Irina prati trendove na vanjskom, uglavnom skandinavskom, tržištu, pa je to neka baza za inspiraciju na temelju koje pokušava stvoriti neki “look & feel” koji bi htjela prenijeti na njihove tapete (motivi, boje, tip ilustracije, itd.).

– Nakon što to prođem s Katarinom, osmišljavamo kolekciju koja će imati neki zajednički potpis kroz više različitih kombinacija podloga i uzoraka. Nakon što se složimo oko motiva kojima bi se htjele baviti, Katarina razrađuje koncepte za više tipova uzoraka te na neki osnovni idejni prijedlog, dodavanjem, oduzimanjem, razvijanjem dolazimo do konačnog rješenja kojim obje moramo biti zadovoljne.

Zidne tapete Chicha Micha | Privatna arhiva

Kad je riječ o izradi personalizirane tapete, prema priči i željama samog klijenta, cijeli se proces radi u suradnji sa klijentom s kojim Katarina kroz komunikaciju u svim fazama ilustriranja dolazi do finalnog rješenja. Finalnim rezultatom, opet, mora biti zadovoljan i klijent, ali i one same. Tapetama se pridružuje i priča u stihovima, bilo da se temelji na priči klijenta ili one smišljaju svoju.

Katarina za većinu ilustracija koristi iPad, dok pripremu za samu tapetu radi na kompjuteru, gdje kombinira i kolažira ilustracije nastale na iPadu. Igraju se dosta i sa kolažiranjem pozadina, pa tako dobijamo efekte ‘concrete’, razne papirne teksture i slično. Ali za skice ilustracija, i dalje joj je najdraži dobri stari papir odakle sve kreće.

Izdvojeni članak

Fabrikat – obiteljski biznis iz čije tvornice izlazi unikatan namještaj koji će zauvijek trajati

Osim tapeta izrađuju i papirnate dekoracije

Najduži proces u izradi tapeta, kažu, je ilustriranje iako i ono može biti gotovo u nekoliko sati bez da je prije toga bilo nekog posebnog uvoda.

– Zaista ne možete predvidjeti moment u kojem će vas nešto iz svakodnevnog života istinski inspirirati i to se zaista događa. Prilagodba vizuala tapete na točne mjere vašeg zida i tisak koji slijedi nakon toga, uzima svega nekoliko dana. Rekli bismo, kod narudžbe već postojećeg motiva, od prvog kontakta do tiska i montaže, maksimalno 10 dana do 2 tjedna. Kada govorimo o personaliziranim tapetama koje uključuju i dosta suradnje sa naručiteljem i uključivanje u sam proces izrade, reći ćemo cca 3 tjedna do mjesec dana.

U ponudi imaju i papirnate dekoracije, koje su dostupnija verzija njihovih ilustracija i ekstenzija tapeta. Radi se o DIY kutiji, odnosno jednako divnim motivima u obliku papirnih dekoracija koje sami izrezujete i od njih se mogu raditi ukrasne gerlande, mobil za bebe, ukrasne visilice, papirnata kazališta, ukrasi za dječje torte i slično.

Papirnate dekoracije Chicha Micha | Privatna arhiva

– Kolekcije papirnih dekoracija, same po sebi zahtijevaju maštu za njihovu krajnju svrhu kao i sam proces izrade dekoracija, vezicama i štapićima koji dolaze u boxu zajedno sa ilustracijama. Još jedan od noviteta koje planiramo uvesti u kolekciju su naljepnice za zid tj. vizuali prilagođeni na manje dimenzije i određeni dio zida, a ne cijelu zidnu površinu kao što tapete zauzimaju.

Chicha Micha i tek je počela priča. Priča o dvije ambiciozne prijateljice i suradnice koje rade nešto potpuno novo i inspirativno.

– Kako god okrenete ovu našu priču, ideja se uvijek svodi na poticanje mašte i kreativnosti kod djece, ali i odraslih. Priče koje dolaze uz naše proizvode, imaju formu koja potiče djecu da nastave pričati priču ili da osmisle svoju priču na tu temu. Uz pomoć i poticaj roditelja, one zaista mogu postati inspiracija za neke nove priče i snove.

Copy link
Powered by Social Snap